Followers

Saturday, November 07, 2015

Tawaran menarik dari Trengganu tapi tak berapa ada urm!

1. Sekian lama berusaha untuk menguasai Putrajaya bersama namun hingga ke hari ini belum kesampaian maka agaknya pendekatan baru terpaksa diuasahakan.

2. Menguasai Putrajaya melalui PRU nampaknya lambat sehingga  Anwar Ibrahim sendiri terpaksa keluar masuk penjara. Hari ini Anwar masih lagi merengkok dalam penjara dan masih ada berbaki lebih kurang 4 tahun lagi akan berada di dalam. Kalau dah begitu bila boleh kuasai Putrajayanya?

3. Maka pendekatan baru perlu diusahakan. Pendekatan kuasai Putrajaya melalui PRU nampak kurang berkesan dan lambat. Pendekatan yang kelihatan mampu memberi cerah masa depan ialah pendekatan menjadi "Penasihat" kepada kerajaan Najib Rosmah (Kerajaan Umno/BN").

4. Dengan pendekatan ini silap-silap hari bulan, esok terus dapat pejabat khas sebagai Penasihat di Putrajaya! Huhuhu...kan lagi cepat dari duduk yoyayoya dengan puak-puak "gugur setandan".

5. Memang tepat sungguh langkah dan pendekatan baru kerana ... nah engkau, MB Trengganu kita telah pun tawarkan jawatan Penasihat! Kan dah kata ...cepatlah berbanding Putrajaya melalui Pakatan Rakyat ka atau Pakatan Harapan! Pakatan-pakatan ni buat habis ke beras je!

6. Cuma aloh lah...nya bagi Penasihat Peringkat negeri je...bagilah Penasihat di Putrajaya...sedap sikit duduk sebelah pejabat first lady!

7. Kini hanya tunggu  tawaran Najib sahaja lagi dan tunggu jawapan setuju Tuan Haji sahaja untuk mengesahkan segala. Sekian selamat menjadi Penasihat!

8. Cuma terbayang sedikit bagaimanakan anak buat penasihat di bawah ini nak bekerja dalam PRU 14 nanti sebagai anak buah penasihat kepada yang hendak dinasihat itu?

Monday, November 02, 2015

PAS sang Penasihat

1. Nampaknya PAS benar-benar membawa politik baru. Tak mengejar kuasa dan tak mahu berebut kuasa dengan Umno cuma mahu menjadi Penasihat kepada parti pemerintah itu. Wau!

2. PAS juga mahu menjadi parti beradab. Membawa politik beradab, pembangkang beradab dan penasihat beradab. Berjurusnyalah Pas.

3. Oleh kerana Pas berazam membawa politik barunya diharapkan harapan untuk menjadi penasihat kerajaan Umno/Bn tidak dihampakan!

4. Umno, terimalah Pas sebagai penasihat. Kalau penasihat Apco kena bayar, Pas tak payah bayar...free je!

5. Masalahnya siapa dalam PAS tu yang boleh nasihat Najib batalkan Gst, selesai isu 1mdb dan naikkan kembali nilai RM? Tantawi? Abduh? Si Din? ??? Nak nasihat kerajaan Kelantan pun salah haboh!

6. Pas akan jadi terer kalau boleh nasihat najib isu 1mdb sebab nasihat Majlis Raja-raja pun najib buat pekak sahaja!

7. Semoga PAS yang telah ditapis dan dibersihkan tidak bermimpi siang hari atau tidak menjadi bas ekpress tanpa destinasi.