Followers

Friday, October 16, 2015

Pemimpin Pakatan Harapan jangan bentat, bergerak SEPAKAT, SEGERA!

1. Kes 1MDB masih belum selesai. Ekonomi negara semakin membimbangkan dan pelabur semakin menjauhi. Najib-Rosmah masih di situ!

2. Rakyat yang mengetahui dan memahami keadaan negara kini tidak boleh dibohongi, semakin merasa cemas. Perbelanjaan hidup makin melonjak dalam segala bidang dan pelbagai. Pengangguran semakin menebal dalam kalangan anak-anak muda baik yang baru lepas sekolah apatah lagi yang keluar universiti. Ramai anak muda kecewa kerana pekerjaan semakin tiada sedang kehidupan perlu diteruskan.

3. Parti-parti politik pemerintah terutama Umno dan segelintir pemimpin tertinggi mereka semakin hilang arah dalam meneraju negara. Kelihatan semuanya seperti tidak kena kerana keyakinan awam terhadap tindakan dan langkah-langkah kerajaan Umno/Bn semakin tidak diyakini. Semua telah hilang kepercayaan dan keyakinan dengan apa sahaja tindakan kecuali juak-juak pembodek dan penjilat.

4. Untuk menafikan perasaan, tidak yakin dan tidak percaya, begitu menebal dalam kalangan rakyat memang sukar, kerana kelihatan pemerintahan Najib-Zahid bagaikan sedang dicekau dan dicengkam oleh tangan ghaib. Mungkin tangan ghaib ini saiznya boleh tahan besar dan tembam, kalau tidak, mana mungkin mampu mencekau Putrajaya begitu kejap dan degil sekali!. Namun tangan ghaib ini tetap tangan ghaib hinggalah ke hari ini.

5. Selagi tangan ghaib ini tidak 'dikerat', selagi itulah Najib-Zahid akan terus tercengkam dengan cekauan itu. 

6. Habis? Pada siapa nak diharap 'mengerat' tangan ghaib tersebut agar Putrajaya dapat diselamatkan? Nak harapkan Mahathir? Mahathir dah tua! Nak harapkah Kuli? Kuli pun lebih kurang Mahathir je. Dan Kuli dah awal-awal kata 'undi tidak percaya' tidak boleh dilakukan kerana pandikar yang ada dalam parlimen tu memang sebenarnya bukan pendikar sejati bila berdepan dengan hal-hal ghaib?

6. Nak harapkan Haji Hadi? Entahlah, lain macam benar sejak akhir-akhir ini. Tok Him yang dah tak masuk 'book' banyak pihak, Haji Hadi pakai lagi! Ek eleh! Dah tu nak harapkan Harun Din? Hehe...

7. Untuk menenangkan dan memotivasikan perjuangan serta meyakinkan rakyat terbanyak maka Pakatan Harapan (PKR, DAP, AMANAH) perlu bersegera memulihkan keyakinan rakyat. Sudah-sudahlah menjaja teori-teori politik dan politiking yang bentat dan membosankan. Realistiklah dengan kehendak rakyat. Segeralah bergerak sederap dan melangkah serentak, bukan  begitu-begini dan berbagai yang menserabutkan perjuangan yang satu dan sepakat, untuk mengambil alih Putrajaya daripada sepasang tangan ghaib yang haramjadah itu.

8. Wahai pemimpin Pakatan Harapan begerak dan gerakkanlah perubahan ini! SEGERA!!!