Followers

Friday, October 03, 2014

Di Petrol Station lahirnya sebuah cinta dari Najib buat kita!

1. Kalau rakyat marah apabila kerajaan Umno/Bn menaikkan harga minyak, sesungguhnya kemarahan rakyat itu wajar!

2. Walaupun pada zahirnya rakyat merata-rata dalam negara nampak relek, namun pada hakikat sebenarnya rakyat Malaysia kian tertekan dengan kenaikan harga barang apatah lagi apabila naiknya harga minyak, bertambahlah tertekan.

3. Namun yang sedih dan menyakitkan hati Menteri kerajaan Umno/Bn di bawah pimpinan Najib Razak Bapa Barang Naik Malaysia, masih nak bagi pelbagai alasan yang kadang-kadang memang sah alasan itu sekadar mahu memperbodohkan rakyat.

4. Kenapa begitu keras hati untuk kerajaan Najib untuk memikirkan masalah dan bebanan  yang rakyat tanggung hari ini dengan hutang rumah yang mahal, potongan ANGKASA yang bertimbun bagi kakitangan kerajaan, hutang bank yang besar yang mana pinjaman terpaksa dibuat di sana-sini demi untuk mengumpul sedikit harta, kos hidup yang tinggi di bandar dan juga kini semakin menular ke luar bandar, kos belajar dan pendidkan anak-anak yang MAHAL kos kahwin yang menggunung, dan macam-macam lagi!

5. Sedang pada waktu yang sama para pemimpin dan keluarga tidak nampak mahu berjimat pun. 

6. Apakah yang perlu berjimat hanya rakyat yang berpendapatan sederhana dan rendah sahaja?

7. Kenaikan harga minyak begitu menyakitkan hati rakyat. Namun kerajaan Umno/Bn pimpinan Najib Bapa Naik Minyak 20sen, hanya buat pekak telinga sambil terus berlagak alim mencipta pelbagai alasan bodoh yang terpacul dari mulut Hasan Malik.

8. Tak payahlah menteri memberi pelbagai alasan kerana alasan yang diberi itu sangat menyakitkan hati. Mana tidak sakit hati kalau kerajaan Umno/Bn terus boros, membazir, membutakan mata kepada ketirisan, tidak tegas dengan rasuah para jerung, tidak memberhentikan budaya kerja makan kominsyen dalam setiap projek kerajaan hingga sesuatu projek boleh mencecah harga yang tidak munasabah. 

9. Semua itulah yang menyebabkan negara ini mungkin kekurangan wang dalam pengurusan dan pembangunan maka itu naikkan pelbagai harga barang, saman dan cukai termasuk harga minyak? 

10. Apa lagi yang akan naik selepas ini? Oh Malaysiaku di bawah pimpinan Najib-Rosma....Di sini lahirnya sebuah cinta...! Rupanya inilah cintanya, naik harga minyak! Cheh!


Sunday, September 28, 2014

Untuk lebih bermaruah, PAS perlu buat keputusan segera, antara kekal dan keluar! Bukan membiarkan keadaan seperti waktu ini.

1. Aku rasa semakin kecewa cara pemimpin utama PAS menguruskan parti pada waktu ini, terutama selepas muktamar.

2. Nampak gaya semuanya bagaikan 'tersentak' atau terkejut beruk dengan ucapan penggulungan Presiden tempoh hari, terus bagaikan membiarkan parti kuntang-kanteng dilanda gelombang berterusan.

3. Kenapa parti itu dibiarkan dengan terlalu ramai juru cakap? Semuanya nak bercakap, yang akhirnya percakapan masing-masing berlawanan antara satu sama lain atau mudah dimanupulasi oleh para musuh parti. Yang melopong kehairanan ahli-ahli bawahan parti!. 

4. Lagi sekali, nampaknya para pemimpin utama PAS di bawah kepimpinan TGHH ini memang tak tahu nak mengurus krisis! Huru-hara dan kelam-kabut. Contohnya dalam menerima perlantikan Exco Selangor. Ada yang kata tidak diberi tahu, ada yang kata telah dimaklumkan terlebih dahulu...macam-macam! Para pemimpin atasan hanya mendiamkan diri...senyap macam orang bisu! Cikgu Pa berbunyi pun pemimpin PAS di Selangor tak layan! Apa dah jadi ni?

5. Sepatutnya kalau kita dah tidak pelahap jawatan, maka tak perlulah kita melahirkan rasa kecewa kerana tidak dibincang dululah konon, tak ada semangat Pakatan, oleh MB baru! Kita terima je lah! Kemudian terus berkerja kuat untuk kita menang semua kerusi yang kita bertanding di Selangor...senang kita terus boleh jadi MB dan boleh lantik sebanyak exco kita yang kita mahu!! Alahai jangan ikut dan dengar sangat hasutan 'Umno' tu!!!

6. Para pemimpin utama PAS sepatutnya mengeluarkan kenyataan bersama untuk membuktikan mereka bersatu-hati selepas muktamar bukan membiarkan anak buah sendiri yang bercakap bagai-bagai!

7. Tolonglah wahai para pemimpin PAS, parti ini kini dalam krisis sebenarnya...uruskan krisis ini dengan baik, bukan membiarkan apa yang berlaku hingga memudaratkan PAS itu sendiri.

8. Buatlah keputusan muktamat segera. Kalau nak duduk dalam Pakatan buat cara duduk dalam Pakatan. Kalau nak keluar, buat keputusan segera keluar daripada Pakatan agar ahl-ahli parti pun jelas dengan pendirian masing-masing!