Followers

Thursday, March 13, 2014

“Mulut busuk” Ahmad Maslan melantunkan bau...




Iyakah kalau orang Cina nak untung kena sokong Umno/Bn? Sebab kalau sokong Umno/Bn, kos pendidikan anak naik, bil eletrik naik, tol mahal, bil monopoli Astro mahal, harga minyak tak turun-turun, harga barang naik dan semua yang membabitkan kos hidup rakyat tak kira Melayu, India termasuk Cina, naik! 

Yang turun harga hanya kangkong yang tumbuh bersepah dalam parit dan longkang dan hanya ada seekor sahaja ayam yang berharga RM1, itupun dah beli dek Najib! Untung kot mana agaknya?

Nampaknya mulut Ahmad Maslan sekali lagi telah melantunkan “bau busuk” yang teramat sangat.

Lebih melantun bau tak menyenangkan bila dia berkata, "Wan Azizah tidak ada hubungan langsung dengan kerajaan pusat. Yang dapat peruntukan besar ialah Chew Mei Fun yang ada peruntukan dari Kementerian Kewangan,".

Inilah fe ‘el perangai pemimpin Umno/Bn, duit dari hasil cukai rakyat dibuat macam duit dia sendiri. Padan pun negara ini silih berganti dilanda pelbagai musibah yang memakan kos yang tinggi dan mahal!

Wey... janji di PRK Besut dulu macam mana? Dah buat semua projek yang dijanjikan dulu? Ke mu lebbong je ke orang Besut? 

Mu ingat orang Cina Kajang dalam negeri Selangor tu bodo tak tahu apa yang dikatakan untung?

Ahmak Maslang....Ahmak Maslang...doh bak pe mu jadi gittu!!?

Dari Malaysiakini:

Ahmad: Cina mahu untung kena undi BN

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan mahu pengundi Cina di Kajang mengundi calon MCA yang mampu memberi lebih keuntungan kepada DUN itu.

Menurut Ahmad masyarakat Cina mementingkan 'untung' maka undian kepada calon BN Chew Mei Fun mampu membawa keuntungan tersebut.

"Orang Cina pilih untung. Meniaga mahu untung, politik pun mahu untung," kata beliau selepas mengunjungi masyarakat di Pasar Malam Kampung Baru Sg Chua hari ini.

Menurut Ahmad Maslan, Chew mempunyai kelebihan besar berbanding calon PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang tiada hubungan dengan kerajaan pusat.

"Pengundi Cina di sini perlu ingat Chew Mei Fun dibantu dan didokong perdana menteri, timbalan perdana menteri dan menteri-menteri.

"Wan Azizah tidak ada hubungan langsung dengan kerajaan pusat. Yang dapat peruntukan besar ialah Chew Mei Fun yang ada peruntukan dari Kementerian Kewangan," kata beliau yang juga timbalan menteri kewangan.

Ahmad hari ini mengiringi Chew ke beberapa kawasan untuk mengedar risalah BN kepada pengundi.

Mereka menghabiskan masa kira-kira 30 minit melawat setiap gerai jualan dan bertemu dengan peniaga dan pengunjung yang lalu di situ.

Mereka turut memberikan risalah kepada beberapa kenderaan yang lalu lalang di kawasan tersebut bagaimanapun beberapa pemandu enggan membuka tingkap untuk beramah mesra bersama Ahmad dan Chew.

Pengundi Kajang bakal memilih Adun baru 23 Mac depan selepas penyandang Lee Chin Cheh meletak jawapan pada 27 Januari lalu.

Monday, March 10, 2014

Pasport palsu...kambing hitam lagi?




Menteri Dalam Negeri nampaknya telah marah lagi “...tak kan (pegawai imigresen) tak boleh fikir, orang Itali dan Austria tapi muka orang Asia,”! Ceh..ceh...ceh...ceeehhh!

Wah marah nampak? Tapi macam marah Kambing Hitam je?

Yang dalam daftar pemilih pilihanraya dan dapat Kad Pengenalan lagi, bapaklah ramainya, rasanya pun serupa juga. Nama Melayu/ Malaysia tapi rupa Bangla! Cam mana? “Tak kan pegawai Jabatan pendaftaran tak boleh fikir, orang Melayu tapi muka orang Bangla!”

Sebenarnya siapa yang ‘ajar’ pegawai-pegawai ni kurang cam bangsa-bangsa lain? Ketakcanaan seorang dua pegaewai ini kerana telah di 'ajar' begitu! Siapa ajar ambik mudah begitu? Pemimpin kerajaan Umno/Bnlah! Bukti?

Yang ‘bersepah’ Kad Pengenalan palsu dan pengundi hantu sebelum PRU 13 dulu...itulah buktinya! Tapi oleh kerana isu ini pecah  dalam Malaysia sahaja maka ianya berjayalah ditutup dan diautakan!

Ini dalam isu MH370 yang menjadi isu antara bangsa  ini macam mana?

Akhirnya untuk mengelak kehilangan maruah pemimpin kerajaan Umno/Bn yang semakin hilang integrity di mata dunia...kambing hitam mungkin bakal jadi mangsa! 

Bilalah agaknya pemimpin kita nak sedar untuk kembali bersikap berintegriti dan beramanah dalam mengurus keselamatan negara?

dipetik:

Susulan itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata siasatan terperinci akan memberi tumpuan khusus kepada Jabatan Imigresen cawangan KLIA.
  
"Saya masih hairan tak kan (pegawai imigresen) tak boleh fikir, orang Itali dan Austria tapi muka macam orang Asia," katanya.



Walau harapan kian tipis, kita perlu terus berdoa semoga ada keajaiban muncul dari kehilangan MH370. "Pray for MH370". Allah Maha Berkuasa di atas segalanya.