Followers

Wednesday, July 31, 2013

Sudah-sudahlah kempen fitnah ni! Macam Umno pulak dah perangai!

Apadah jadi dengan parti aku ini? Parti Islam SeMalaysia (PAS)!

Nampaknya 'peperangan' antara sebahagian golongan lulusan agamawan dan golongan apa yang dipanggil lulusan Profesional semakin marak! Pelbagai istilah dan dakwaan yang tergantung dan terapung tanpa bukti jelas dan sahih ditabur ke merata tempat terhadap golongan lawan. Perbuatan hina ini nampaknya semakin galak dilakukan tanpa rasa malu dan segan!

Apa ni.. pemimpin itu Islam liberallah, pemimpin itu syiahlah, erdoganlah,jimlah, ABIMlah...! 

Kalau betul dakwaan itu, jangan main sebut-sebut belakang tabir atau dalam kumpulan masing-masing atau kepada ahli-ahli bawahan yang tak perlu tahu hal itu. Kalau betul kemukakan nama mereka yang liberal, syiah dan macam-macam itu, bawa dan dakwa kepada Jawatankuasa Disiplin parti untuk dibicara adil dan kalau benar buang dan pecat mereka! Mereka itu kalau dah dianggap tidak bergunalah lagi kepada PAS, buat apa simpan!

Ini tidak, mereka yang dituduh tidak didakwa kepada badan disiplin parti tapi dihecer merata-rata. Ini perbutan jahat yang tidak islamik langsung, yang tidak sepatutnya dilakukan oleh ahli jemaah PAS!

Nampaknya kalau Mursyidul Am dan Presiden parti membiarkan hal ini, PAS lambat laun akan hilang kawalan dan musuh Islam yang sebenar akan masukkan jarum mereka dan PAS pulak akan menjadi saling tak ubah macam UMNO! Kita dok kata ke Umno macam-macam, perangai kempen kita lebih dahsyat daripada Umno...tuduh musuh politik sejemaah kita tanpa asas, tanpa berani membuat dakwaan rasmi yang jelas!

Aku bukan bersetuju dengan Islam liberal dan syiah tapi bagi aku, mereka yang bawa isu Islam liberallah dan isu syiahlah, yang kabur ini, agaknya rasa diri tu cerdik tapi sebenarnya bodoh, pantang berdepan dengan muktamar ada pertandingan...mula menjadi gila! Dah tercucuk jarum musuh-musuh jemaah dari luar jemaah!

Kalau parti tak boleh terima mereka yang dikatakan Islam liberal dan dituduh syiah itu, pecat mereka dengan segera, selesai masalah! Jangan duduk hecer sana, umpat sini, fitnah situ! 

Buat apa nak menserabutkan ahli-ahli bawahan - ingat kami ahli-ahli cabuk ini tak ada tanggung-jawab kepada parti ke? Weh banyak lagi kerja lain yang nak dibuatlah daripada nak bersibuk dengan cap mengecap, gelar menggelar serta benda-benda macam ni! Nak tarik sokongan orang Melayu Islam pun, PAS masih hura-hara lagi...dan lagi bergelar sesama sendiri!

Monday, July 29, 2013

Padah cakap besar, konon sempurna!

Inilah padah bercakap besar konon Malaysia negara selamat. Hakikatnya hari ini bukan sahaja orang politik yang perlu rasa terancam, guru, suri rumah, kanak-kanak apatah  lagi polis sendiri juga pemantau jenayah turut rasa tak selamat.

Kini telah menjadi usikan biasa agar bukan sahaja polis malah guru-guru perlu mempounyai dan memakai baju kalis peluru!

Apabila rakyat umum merungut jenayah meningkat akan ada pula psndapan dan usaha pandir konon semua kegelisahan terhadap ancaman jenayah maut hanya persepsi dan persepsi itu perlu dibetulkan.

Dalam asyik nak betulkan persepsi saban minggu pula jenayah maut meragut nyawa rakyat di sana-sini di kawasan lampu isyarat, di taman perumahan apatah lagi di semak belukar.

Hakikatnya kerajaan Umno/Bn perlu insaf dan akui bahawa kejadian jenayah maut yang berlaku kini semakin mencemasksn rakyat. Kerajaan perlu buat sesuatu yang lebih serius antaranya kurangkan polis sb politik yang menyebuk dengan urusan politik dengan memindahkan mereka  kebahagian pemantauan jenayah dan keselamatan rakyat .

Akhir kerajaan Umno/bn perlulah membawa negara ke arah menjadikan negara ini negara yang makmur yang mendapat kerahmatan Allah bukan menjadi negara pencacai dan pak turut syaitan tak kira sama ada pengikut  syaitan yang di kenali atau pun tidak!

Langkah pertama kerajaan Umno/bn bergerak ke arah yang dicadangkan harus dimulakan dengan kutukan keras secara rasmi oleh Pm Najib terhadap keganasan tentera Mesir terhadap rakyat Mesir dan Presiden sah Mesir Dr Morsi bukan hanya mengharap kecamsn ngo-ngo Islam sahaja selebihnya kerajaan Malaysia Umno/bn menjadi lembik, kelu dan bisu!