Followers

Saturday, March 16, 2013

Najib Razak dah menjadi pencipta 'dosa besar' !

DOSA SENDIRI PUN BERSELIRAT....PANDAI-PANDAI CIPTA DOSA BESAR UNTUK ORANG!

Berita dipetik:

7 dosa besar pembangkang pada rakyat, umat Islam'

Bernama 8:26PM Mac 15 2013

Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak rakyat supaya menolak pakatan pembangkang termasuk parti PAS di Kelantan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang kerana mereka telah melakukan tujuh dosa besar terhadap rakyat dan umat Islam di negara ini.

Perdana Menteri menggariskan antaranya dosa parti PAS ialah membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' oleh bukan Islam, gagal menunaikan janji kepada rakyat Kelantan, membenarkan pemimpin DAP secara rakus membotakkan kawasan di Tanah Tinggi Lojing serta mempermainkan matlamat perjuangan PAS sendiri.

"Dosa Tian Chua (Naib Presiden PKR) terhadap isu di Lahad Datu dan tahaluf siyasi (kerjasama politik antara PAS, PKR dan DAP) merupakan antara tujuh dosa besar pembangkang terhadap rakyat.

"Kalau saya dahulu mengumumkan tujuh perkara untuk rakyat Kelantan, kini tujuh dosa besar mereka yang ambo nok sebut hari ini," katanya pada Majlis `Bekwoh' Rakyat Bersama Perdana Menteri di Sekolah Menengah Tanah Merah 1 di sini, hari ini.

Turut hadir Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed, timbalannya Datuk Dr Awang Adek Hussin, Pengerusi MCA Kelantan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen, Pengerusi Parti Progresif Penduduk Kelantan Datuk Nik Sapeia Nik Yusof dan Ketua Umno Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz.

Fitnah Liwat 3: Harakahdaily buat kerja yang 'tidak manis'!

Video fitnah 'liwat 3' nampaknya sudah mula bertaburan di internet. Ini menggambarkan pihak Umno/Bn tidak akan berhenti  membuat kerja-kerja terkutuk untuk memfitnah musuh politik utama mereka ia itu Anwar Ibrahim. Umno tidak peduli lagi akan keaiban dan maruah orang lain, yang penting mereka mendakwa faedah daripada fitnah yang mereka taburkan.

Namun  begitu kita tidak pelik kalau yang menaburkan fitnah ini adalah blog-blog atau media Umno/Bn kerana mereka bukan sangat ambil kisah soal dosa dan pahala. Kalau ianya disebarkan oleh blog-blog individupun aku tak kisah sangat kerana apalah sangat pertanggungjawab mereka terhadap sesiapa! Tetapi sebagai ahli PAS di peringkat bawahan ini, aku agak kecewa dan ralat mengapa Harakahdaily juga turut mempromosikan fitnah terkutuk ini? Apakah ini cara yang Islam ajar untuk kita membela mangsa fitnah? 

Aku tetap berpendapat bahawa sama ada di saat-saat hampir PRU atau di kala masih jauh dengan PRU, sebagai media rasmi parti adalah tidak wajar Harakahdaily mengambil langkah seperti blog-blog Umno atau blog-blog persendirian yang lain dengan turut 'mempromosikan fitnah' yang seumpama ini. 

Atau agaknya sudah ada fatwa terbaru dalam Islam bahawa boleh mempercayai sesuatu isu yang mengaibkan seumpama ini hanya dengan penyebaran gambar-gambar melalui video dan media tayangan yang lain?

Kaedah Islam tetap perlu digunakan untuk menyelesaikan apa sahaja masalah mengenai maruah dan keaiban  seseorang. Jangan main siar semberono begitu sahaja. Bagi aku dalam fitnah liwat 3 ini, Harakahdaily telah membuat satu kerja yang 'kurang manis' sebenarnya!

Friday, March 15, 2013

TAHIK!!!

Konon....akan buat yang terbaikkk!! Piirahh!! Kat Pahang tu ramai lagi rakyat tempatan para marhaen yang tak dapat tanah, tak dapat bekalan air bersih ( kat Pekan!), lelong tanah beratus ekar kepada para cukong.... buat janji kat Kelantan lah pulak!!

Dari Malaysiakini:



PM: Beri mandat pada BN, Bn akan lakukan yang terbaik

Bernama  15 Mac 2013.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata rakyat Kelantan perlu memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 nanti kerana kerajaan BN akan melakukan yang terbaik untuk mereka.

Beliau berkata sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, semua janji untuk memajukan negeri ini, termasuk tujuh projek yang diumumkan semasa lawatan beliau Januari lalu, akan ditunaikan BN.

"Janji Barisan Nasional adalah janji ditepati," katanya ketika berucap di hadapan lebih 45,000 orang pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Krai di sini hari ini.


-Bernama

Thursday, March 14, 2013

Terlalu nak jadi PM, akhirnya Muhyiddin anak Yasin menjadi angkuh!

Menuduh Pakatan Rakyat akan membuat porak peranda sewaktu PRU 13, adalah kenyataan angkuh seorang pemimpin Umno yang gelojoh. Itulah sikap yang terpendam dalam diri Muhyiddin anak Yasin selama ini yang akhirnya terserlah dengan hodoh sekali.

Beliau tidak sedar atau pun mungkin bodoh untuk menyedari bahawa tuduhan beliau yang kasar dan ganas itulah yang sebenarnya mencetuskan kegelisahan dan porak-peranda. Apa tidak porak-perandanya kalau tuduhan yang diluah dari mulut busuknya itu tanpa asas yang munasabah dan bukti kukuh.

Sebaliknya apa yang menjadi bukti kukuh sejak akhir-akhir ini ialah samseng-samseng umnobn kerap membuat porak-peranda mengganggu ceramah-ceramah Pakatan Rakyat. Suasana itu berlaku belum lagi tiba Pru, bayangkan bagaimana keadaann dan histerianya lagak umnobn dan para samseng mereka ketika Pru 13 nanti tatkala berdepan kempen-kempen berfakta Pakatan Rakyat. 

Pakatan Rakyat sendiri telah membuktikan mereka lebih patriotik dan berdisiplin dalam setiap yang mereka lakukan seperti yang mereka buktikan sewaktu himpunan sejuta rakyat di Stadium Merdeka beberapa bulan yang lalu. Tiada satupun mala petaka dan porak peranda yang berlaku. Lagi pun, dalam saat mahu mencapai kemenangan dalam PRU 13, apa faedahnya Pakatan Rakyat mahu mencetuskan porak peranda? 

Kemenangan PRU perlu diraikan dalam suasana yang kondusif buat rakyat dan  para pelabur. Benarlah bahawa sesungguhnya teori yang mengatakan Pakatan Rakyat akan membuat porak perada di saat-saat peluang kemenangan buat mereka begitu cerah adalah teori bodoh dari seorang pemimpin kanan Umno/Bn!

Oleh itu Muhyiddin anak Yasin lebih baik cermin diri sendiri dahulu sebelum mulut busuknya membebel mereka cipta fitnah yang tidak berasas terhadap Pakatan Rakyat. Lebih baik Muhyidin jaga masalah dalam 'hidungnya' sendiri kerana dibimbangi hak itu pula nanti yang akan membuat porak-peranda yang meloyakan!

Wednesday, March 13, 2013

Menteri ini 'mabuk' todi ke?

Nak tanya ni, siapa yang perlekeh pasukan keselamatan negara? Siapa? Bila?

Woi...pakcik, tak ada mana-mana rakyat Malaysia pun yang memperlekehkan pasukan keselamatan negara. Malah semuanya menyokong dan sama-sama berdoa dalam susah senang perjuangan mereka mempertahankan kedaulatan negara..iya!!

Yang orang perlekeh bukan pasukan keselamatan negara (ATM dan PDRM) tetapi Menteri Pertahanan dan menteri auw-auw  yang lambat dan bentat dalam menguruskan pencerobohan kedaulatan Sabah sehingga membahaya dan memakan korban anggota pasukan keselamatan kita!

Yang orang perlekeh bukan pasukan keselamatan negara, tetapi kerajaan Umno/Bn yang konon nak tunjuk alim, berbincang dan berunding dengan penceroboh! Konon minta penceroboh keluar sukarela! Pigi dah!! 

Kelakar tahu tak...mana ada buat dek orang, pihak yang menceroboh kedaulatan sesebuah negara, diajak berunding baik-baik suruh mereka keluar elok-elok? Banyak cantik punya pendekatan....kambing pun  tergelak! Kalau mereka sanggup menceroboh, lepas itu berunding, akhirnya keluar secara sukarela tanpa mendapat apa-apa, buat jadah apa mereka menceroboh!?

Kesimpulannya...hah, mamak bendahara tua dan parti menteri tu...bagi lagi IC kepada puak-puak penceroboh...sudahnya pasukan keselamatan jugak yang teruk dan susah payah nak mengawal keadaan!

So menteri, jangan bercakap macam orang 'mabuk' tau! Tak ada rakyat yang memperlekeh pasukan keselamatan negara sebaliknya rakyat memperlekehkan kerajaan Umno/Bn kerana insiden penceroboh Sulu di Sabah! Jom kita...ini kalilah!!!

Berita dipetik:



Zahid Hamidi: Jangan perlekeh pasukan keselamatan Negara


13 Mac 2013.


KUALA LUMPUR - Rakyat diingatkan supaya tidak sesekali memperlekeh atau memperkecil kemampuan pasukan keselamatan yang sedang berjuang menentang pengganas Sulu dalam Operasi Daulat di Lahad Datu, Sabah.


Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata rakyat sebaliknya perlu bersatu memberi sokongan moral kepada pasukan keselamatan yang mempertahankan kedaulatan negara.


"Inilah masa dan ketika paling sesuai untuk rakyat bersatu padu bersama-sama memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada pasukan keselamatan negara.


"Pasukan keselamatan kita sedang berusaha menghapuskan penceroboh militan ini di Sabah, jadi saya harap kita ketepikan perbezaan pendapat serta politik di kalangan kita kerana ini soal pertahanan dan keselamatan negara," katanya.

- Bernama


Monday, March 11, 2013

A'ah bukan buah tangan tapi 'bom tangan'!!



"Itou Ali Hamsa jugak, ada itu kata, kenaikan gaji yang diumumkan itou, bukan buah tangan untok pilihanraya jugak! Tidak jugak!!"

BETOLLA ITOU BUKAN BUA TANGAN...! 

Sebenarnya apa yang diumumkan itu ialah 'bom tangan' yang cuba diletupkan dalam kalangan kakitangan perkhidmatan awam. Maknanya dalam suasana pilihanraya yang semakin hampir ini kakitangan perkhidmatan awam telah 'dibom' dengan sedikit kenaikan gaji! 

Istilah 'bom' ini pernah diimbau oleh Tan Sri Kadiaq akan perangai Umno bila hampir tiba pilihanraya!

Maknanya sekarang ini semua pihak habis dah kena 'bom'! Yang berpendapatan RM3000 ke bawah dah kena 'bom'! Petani dan nelayan, peneroka Felda dan Risda dah kena 'bom'...dah lama dah! 

Pelajar dan remaja pun kena 'bom'...baucer buku dan smart phone! Polis dan tentera kena 'bom' juga, di Putrajaya 'bom' Najib dan di Lahad Datu bom betol dan kini kakitangan awam pulak kena 'bom'!

Cuma yang menjadi tanda tanya apakah 'bom-bom' itu akan benar-benar meletupkan para penerimanya hingga cair, atau sebaliknya akan menjadi buah tangan pulak untuk diletupkan kepada Umno/Bn dalam PRU ke 13 nanti! Kita tunggu dan lihat...sapa yang kena!!!

KSN: Kenaikan gaji bukan buah tangan untuk pilihanraya

Zulaikha Zulkifli

2:58PM Mac 11 2013.

Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Ali Hamsa menangkis tanggapan bahawa pengumuman kenaikan gred gaji bagi perkhidmatan awam hari ini adalah buah tangan untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Sebaliknya beliau berkata, pengumuman itu merupakan amalan tahunan yang dilakukan dalam Majlis Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA).

"Tidak (buah tangan). Jangan salah tafsir. Ada pihak yang hanya suka ambil perkara ini sebagai negatif.

"Persidangan MAPPA ialah ia satu amalan tahunan bagi perkhidmatan awam.

"Dalam MAPPA kita akan umumkan pulangan atau penambahbaikan bagi setiap tahun oleh kerajaan," katanya ketika ditanya dalam sidang media selepas majlis tersebut di Putrajaya hari ini.

Terdahulu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam ucapan perasmiannya mengumumkan penyelarasan perubahan lapisan gred jawatan atau gred gaji bagi pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk disetarakan dengan perkhidmatan awam.

Kenaikan gred gaji itu dilakukan melalui Sistem Saraan Transformatif yang melibatkan perbelanjaan sebanyak RM1.5 bilion, katanya.

Pengumuman bagi pelarasan perubahan lapisan gred jawatan itu dibuat ketika Najib dijangka untuk mengumumkan pembubaran Parlimen bagi mengadakan pilihan raya pertamanya.

Berita baik itu juga diumumkan ketika pasukan keselamatan negara berdepan situasi berbahaya di Lahad Datu untuk menumpaskan kumpulan penceroboh militan dari Filipina yang kini mengorbankan lapan orang anggota polis.

Laporan Bernama menyebut, penyelarasan gred gaji tersebut mencakupi skop fungsi tugas, struktur pangkat dan juga kelayakan bagi skim perkhidmatan ATM dan PDRM, katanya.

"Sebagai contoh, Koperal dalam ATM dan PDRM yang dahulunya dalam kelompok gred jawatan atau gred gaji 17 disetarakan dengan gred jawatan atau gred gaji 22 Perkhidmatan Awam. Sarjan yang dulu dalam kelompok gred jawatan 27 disetarakan dengan gred jawatan 29 Perkhidmatan Awam Am," katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Jelasnya, jawatan Kapten ATM dan Penolong Penguasa Polis yang dahulunya dalam kelompok gred jawatan 41 kini turut disetarakan dengan gred jawatan 44.

Untuk jawatan Mejar ATM dan Timbalan Penguasa Polis yang dahulunya dalam kelompok gred jawatan 41, diletakkan dengan gred jawatan baru iaitu 46A sementara Kolonel ATM dan Penolong Pesuruhjaya Polis dalam kelompok gred jawatan 48 disetarakan dengan gred 52, katanya.

"Sesungguhnya kesetaraan ini dibuat bagi memastikan kedudukan ketiga-tiga perkhidmatan iaitu ATM, PDRM dan Perkhidmatan Awam Am sentiasa terpelihara di samping mengekalkan keharmonian antara perkhidmatan," kata Najib.

 

Sunday, March 10, 2013

Ada spesis yang mengharapkan setitis embun untuk menyamankan kerongkongnya!

Mudah-mudahan nyamanlah kerongkongnya di saat-saat terakhir ini untuk kesinambungan hayat sebuah mainan politik yang kian usang dan lapuk. 

Itupun kalau yang disangkakan titisan embun itu, harapnya nanti bukan titisan cuka getah! Kalau itu sebenarnya titisan cuka getah yang disangkakan titisan embun yang terus ditelan untuk dibawa kerongkong maka mamposlah engkau nanti untuk dikuburkan dalam cebisan sejarah politik haprak tanahair hasil ciptaan mamak bendahara tua!

Alahai Zul Nordin...kesian pada kamuk!! Gayutlah kamuk kepada apa yang boleh kamuk jadikan dahan bergayut sebelum kamuk bakal 'dihilangkan' di Kulim Bandar Bahru atau di mana-mana dalam PRU 13 nanti!  

Kamuk boleh mohon maaf kepada mamak bendahara tua itu, tapi pengundi yang telah memilih kamuk, kemudian tergamak kamuk khianati, belum tentu memaafkan kamuk! Pigi dah...chait!!

Dari Malaysiakini:



Zulkifli Nordin mohon maaf pada Dr Mahathir



Bernama 10:29PM Mac 9 2013.



Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Nordin hari ini membuat kejutan di depan kira-kira 15,000 rakyat di Sekolah Kebangsaan Panglima Raja di Pasir Mas apabila membuat permohonan maaf kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
  
Permohonan maaf itu turut disaksikan isteri Dr Mahathir, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali.
  
Zulkifli (kiri), yang sempat berucap di majlis Pemimpin Bersama Rakyat itu, turut memandang Dr Mahathir ketika memohon maaf kerana menurutnya, beliau pernah mencaci pemimpin negara tersebut ketika bersama pembangkang sebelum ini.
  
"Saya akui kesilapan saya, dan mahu memohon maaf kepada ayahanda Tun (Dr Mahathir) atas tindakan saya dahulu yang pernah memaki hamun Tun," katanya.
  
Dr Mahathir kemudian dilihat tersenyum dan mengangguk ketika Zulkifli berkata demikian.