Followers

Saturday, December 21, 2013

Wanita bagaikan harta tanah, ada yang sensitif ke?



Wanita Melayu terutama yang berada di luar bandar adalah antara golongan wanita yang tidak sensitive dan tidak akan sensitive dengan apapun yang dibandingkan oleh pemimpin Umno terhadap mereka.



Bandinglah dengan apapun, mereka tetap bangga asalkan yang membuat perbandingan itu ialah para pemimpin Umno pujaan mereka. Nak banding dengan lembu ke, nak banding dengan tunggul kayu ke, apatah lagi kalau Ku Nan bandingkan mereka dengan harta tanah yang boleh diletak harga untuk dijual beli. Mereka tak terasa pun...bangga mungkin!



Itulah sebenarnya mentaliti wanita Bn terutama Umno! Jadi apa yang makcik Yu Chok Tow cakap tu konon semua wanita menentang Ku Nan...alahai ya ke? Wanita Umno tak tentang pun?



Sebenarnya golongan wanita dari parti Umno adalah golongan wanita Malaysia yang amat daif dan jumud pemikiran politik mereka. Walau apa dan bagaimana pun maruah mereka diletak oleh Umno mereka tidak akan faham akan hakikat maruah dan harga diri kerena politik yang diajar oleh Umno kepada mereka adalah politik patuh dan taat mengkhinzir buta! 

Dunia mereka dunia Umno, warna mereka warna Umno, rezeki mereka, kata mereka rezeki dari Umno dan baru-baru wanita Umno kata (ketika banjir di Kuantan) mujur ada pemimpin BN (Umnolah tu) para penduduk Kuantan boleh hidup senang (?) dan begitulah sebenarnya mereka. 

Kasihan mereka ini kerana pemikiran mereka telah diprogramkan asal Umno betul dan sempurna. 

Jadi kalau wanita MCA kata semua wanita menentang Ku Nan itu sebenarnya tidak tepat, yang tentang mungkin hanya sebahagian wanita MCA dan wanita dari Pakatan Rakyat jika perbandingan itu benar-benar menghina wanita.

Wanita Umno tentang? Lambat lagi....! Dalam kempen dari rumah ke rumah dalam PRU 13 yang lalu apabila diminta udah-udahlah undi Umno kerana Umno banyak buat tak betul, undi PAS-lah pulak, berdentum sambil menggigil-gigil dikatup pintu rumah, tak mahu dengar! Menjawab pula dari dalam rumah, "Sudahlah...kalau aku undi PAS, sah DAP akan memang!"

Begitulah yang para pemimpin Umno ajar wanita Melayu terutama yang berada di luar bandar dan Felda, PAS yang lawan Umno, DAP akan menang! Eh..padah!

Kita nak kata apa lagi pada mereka ini? Dan para pemimpin Umno sebenarnya boleh kata apa pun pada mereka...iya!!! Harta tanah ke, lamboghini ke, datsun tonggek ke, kerusi set ke....katalah!

Rencana dari Malaysiakini:



MCA: Semua wanita menentang Ku Nan



Koh Jun Lin



6:37Pm Dis 20 2013.



Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor diminta memohon maaf kerana kenyataannya yang membandingkan wanita dengan harta tanah, kata bekas ketua Wanita MCA Yu Chok Tow.

Ditemui dalam perhimpunan agung Wanita MCA di Kuala Lumpur hari in, Yu berkata, kenyataan Tengku Adnan itu cetek dan memperkecil-kecilkan wanita.

"Pandangan itu cetek dan memperkecil-kecilkan wanita. Nilai wanita terletak pada hatinya, adab sopan dan kebolehan, bukan pada solekannya.

"Kami mahu beliau betulkan kenyataannya. Kami percaya semua wanita menentangnya.

"Kami, wanita, bukan produk atau harta tanah. Perbandingan itu tidak kena," kata Yu kepada pemberita.

Tengku Adnan, atas kapasiti sebagai menteri Wilayah Persekutuan, membandingkan wanita dengan harta tanah dalam menjustifikasikan kenaikan kadar cukai taksiran untuk harta tanah di Kuala Lumpur.



No comments: