Followers

Wednesday, March 27, 2013

Umno Najib Razak terus 'berak' di jalanan.

Semakin hari semakin jelas bahawa Umno/Barisan Nasional di bawah pimpinan Najib Razak yang memerintah kerajaan Malaysia hari, hilang maruah dan harga diri. Sehingga ke hari ini Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia tanpa mandat pilihanraya masih takut untuk membubarkan Parlimen sehingga menimbulkan pelbagai persepsi dan persoalan banyak pihak terutama dalam kalangan rakyat. 

Najib Razak membuktikan dirinya adalah satu-satu Perdana Menteri Malaysia dari Umno yang tidak gentleman langsung dan tidak tahu malu! Selemah gemalai Pak Lah, Pak Lah dahulu adalah seorang Perdana Menteri dari Umno yang bermaruah dan gentleman. Setelah lebih kurang 6 bulan memegang jawatan Perdana Menteri Pak Lah dengan penuh wibawa membubar parlimen tanpa bergantung kepada mandat yang diberikan kepada mamak bendahara tua!

Berbanding dengan Pak Lah, jauh lembik dan lesu Najib Razak rupanya. Setelah tamat tempoh 5 tahun mandat yang diberikan kepada Umno/Bn untuk memerintah Malaysia, Najib bersikap lembik dan gugup tetapi berlagak  ayam jantan ke hulu-ke hilir, Parlimen Malaysia tetap tidak benar hendak dibubarkan.

Apa makna semua ini? Jawapannya semua rakyat mudah untuk membuat tekaan, Najib Razak takut...takut kalah! Dari perlakuan, gerak-geri dan tindakan Najib Razak akhir-akhir ini semakin jelas memperlihatkan ketakutan yang amat sangat.

Atau apakah strategi melambatkan PRU 13 oleh Najib adalah untuk meletihkan parti-parti Pakatan Rakyat terutama PAS? Najib silap! PAS terutamanya, tidak akan pandai letih kerana PAS bukan semata-mata berjuang beralaskan isu-isu tetapi perjuangan PAS adalah berasaskan aqidah Islamiah. Walaupun merangkak bertatih dan dan bertongkat perjuangan PAS melawan kezaliman dan kejahatan Umno/Bn tidak akan selesai. Sebaliknya, PAS akan semakin gagah, mantap dan mengambil segala peluang dan masa yang tersedia ini untuk menegakkan aqidah dan menyampaikan risalah Islam yang adil dan saksama. Lagi lambat PRU lagi banyak masa yang PAS untuk menyampaikan risalah perjuangan kepada rakyat.

Apa yang nampaknya  berlaku Najib Razak kian tersantak ke dinding semakin beliau mengheret dan melambatkan tempoh pilihanraya. 

Dalam keadaan terdesak, pelbagai isu Umno/Bn 'arah' gunakan untuk melemahkan Pakatan Rakyat. Isu terbaru adalah isu video seks.

Apa yang sebenarnya berlaku dalam isu ini adalah kebodohan dan kejahilan. Ianya menyerlah terus-terusan kebodohan dan kejahilan puak-puak Umno/Bn ini. Rakyat yang hidup pada hari ini bukan lagi rakyat yang bodoh dan bukan lagi rakyat yang jahil hukum-hakam agama. Pendedahan video-video lucah seumpama itu bukan caranya yang mampu memenangi hati rakyat. Ia sebaliknya memperlihatkan betapa lucahnya kepala otak 'pengarah' kempen seumpama itu.

Yang kedua jika sedajal itu kempen yang dilakukan oleh puak-puak Umno/Bn terhadap lawannya maka seluruh negara boleh dipenuhi dengan dajal-dajal lucah yang 'mem-blues" negara dengan pelbagai video seks. Jika ini berlaku apa yang terjadi? Baik sangatkah Najib Razak, Nazri Aziz, Shafie apdal, Hisham auwAuw dan yang sama waktu dengannya? Jahanam negara ini jika semua video seks yang entah apa-apa menjadi tayangan umum! 

Mengaibkan orang dengan pembohongan dan fitnah seumpama ini sah ini bukan cara dan ajaran Islam, jika puak-puak Umno/Bn sentiasa mengaku bahawa mereka adalah penganut Islam yang baik!


No comments: