Followers

Friday, January 25, 2013

Agaknya beruk sedang terkejut beruk membaca berita ini!

Setiausaha Agung Umno  yang juga SU Barisan Nasional benar-benar buat kelakar nampaknya....'Umno serius jaga integriti'...katanya! KAHKAHKAHKAHKAHKAH.....KAHKAHKAHKAHKAHKAH! UMNO YANG ADA NI SERIUS NAK JAGA INTEGRITI???

Kalau beruk dengar, beruk yang bapak punya serius itu pun tergelak besar! Ku Nan pun kalau ya nak bercakap pasal calon berintegriti, biarlah munasabah! Dah lah begitu nak bagi senarai nama kepada SPRM pulak untuk tapisan konon! Macam aku tak kenal SPRM hak ada sekarang ini itu apa benda dengan Umno.

Kalaulah betul-betul Umno nak jaga integriti maka sah BN Parlimen Pekan dan Rompin Pahang akan  dapat calon baru! Sebab agaknya lulus tapisan integritikah agaknya ahli-ahli di kedua-dua parlimen tersebut? Rasanya entahlah! Macam mana pula dengan anak Pak apdal, Noh omar, Musa aman...mak oi ramainya kalau nak sebut....kering winable candidate!

Jadi sahlah beruk pun terlopong terkejut beruk bila Umno yang ada ini kata nak jaga integriti! Mamak kata 'chait!!!' Anak muda kata apa...'piiirah mabuk!!!'

Sinar melaporkan:

Calon PRU: Umno serius jaga integriti

WARTAWAN SINAR HARIAN  23 Januari 2013.

SHAH ALAM - Umno buktikan parti itu serius menjaga integritinya dengan menyahut cabaran Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menghantar nama calon bagi tapisan pihak berkenaan.

Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, apa yang dilakukan oleh Umno adalah tuntutan biasa seperti pilihan raya umum (PRU) yang lalu.

“Soal nama calon itu, kami buat kerja seperti biasa. Soal serah nama pada SPRM, tunggu nanti saya akan beritahu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris Haron pula berkata, apa yang dilakukan oleh partinya itu adalah kaedah yang baik.

“Ini rasa tanggungjawab kita dalam menunjukkan Umno sememangnya serius dalam integriti. Tidak seperti pembangkang yang hanya menuduh parti lain tetapi mereka tidak melakukan perkara yang sepatutnya.

“Kebolehan dan kepercayaan itu penting dan Umno berusaha melakukan yang terbaik,” katanya

No comments: