Followers

Saturday, August 11, 2012

Pintu hati Nik Aziz dan Haji hadi kian terbuker...!

Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong! Memang begitulah Umno yang ditunjukkan oleh Ketua Penerangannya Ahmad Maslan. Konon, Najib Razak dan Muhyiddin Yassin secara terbuka menghulur salam perpaduan kepada pemimpin PAS!

Sebenarnya perpaduan Melayu itu baik dan bagus tetapi perangai dan kelaku Umno tu yang tak baik lagi tak senonoh! Masa lemah bukan main lembik tengkuk dan manis mulut nakkan perpaduan tapi hati keras macam batu! 

Sikap jahat dan khianat tak akan lepas menjadi tabiat terutama bila dia kuat dan kukuh. Siaplah orang lain akan disepak teranjangnya! Ingat PAS boleh lupa ke?

Nak selesaikan isu pengurusan air di Selangor cukup mudah, tapi kerana kuasa gila punya pasal tekanlah kerajaan negeri Selangor selagi boleh! Inilah kepala hotak Umno, nasib rakyat bukan penting, yang penting bagi mereka, terus membuli pihak lain dan rakyat demi mempertahankan kuasa.

Royalti minyak Kelantan. Nak bagi royalti kepada Kelantan cukup mudah, semudah makan biskut tetapi oleh kerana sikap Umno yang sentiasa mementingkan kuasa dan politik rakus, proses mudah dipayah-payahkan! Tubuh jawatankuasalah...6 bulanlah....dah nampak dah, memang kerjanya nak mengenakan orang! 

Mulut ajak perpaduan,  buntut berak kat orang! Baik ke tu? Bolehkah sambut salam perpaduan daripada pihak yang macam tu?

Lebih baik tak payah!!! Konon harap pintu hati Nik Aziz, Hadi akan terbukerr...! Tak usah mimpi, takdir tak ada Nik Aziz dan Haji Hadi pun belum tentu....! Berkawan je lah kamu dengan Soil Lek dan Pak Su Koon kamu tu!!

Pintu hati Nik Aziz dan Haji Hadi kian terbuka untuk menegakkan Islam di Malaysia sebagai negara yang makmur yang mendapat keampunan Allah bukan berpadu dengan Umno yang tolak Islam sebagai dasar negara.

Berita dipetik dari Malaysiakini:

Umno harap pintu hati Nik Aziz, Hadi akan terbuka...

Bernama

Salam perpaduan Umno kepada PAS tidak pernah ditarik balik meskipun selama ini ia tidak disambut oleh parti itu, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.
    
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin secara terbuka telah menghulur salam perpaduan kepada pemimpin PAS.
  
Berucap di majlis Ramah Mesra Warga Pertubuhan Peladang Kawasan Jaya Peringat di Kota Bharu hari ini, Ahmad berharap pintu hati pemimpin utama PAS, Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terbuka ke arah perpaduan itu sempena Ramadan yang penuh keberkatan dan demi kepentingan orang Melayu dan Islam di negara ini.  



Belitnya mengalahkan ular sawa!

Dah-dahlah nak membelitnya tu, tak baik! Dua perkara ke, tiga perkara ke, berapa perkara ke, itulah bendanya! Dah dalam keadaan begitu, tak payahlah nak jadi ulat sawa lagi,,,,bertaubat lagi baik!


Dr M: Tak seperti DAP, saya isytihar M'sia Negara Islam

Dr Mahathir Mohamad berkata, pendiriannya tidak bersetuju dengan hudud yang dituntut PAS tidak boleh disamakan dengan DAP kerana Malaysia sudah diisytiharkan sebagai negara Islam ketika zaman pentadbirannya.

Justeru, bekas perdana menteri itu menafikan dakwaan beliau anti-Islam kerana tidak melaksanakan hukuman hudud semasa pemerintahannya.

"Ada dua perkara (DAP tak setuju). Tak setuju hudud dan negara Islam.

"Saya isytihar Malaysia negara Islam. Itu saya sokong. Soal hudud ini, (ia) intrepretasi PAS dalam hudud. Itu kita tak boleh sokonglah.


"Hudud soal lain. (Pengerusi DAP) Karpal (Singh) tak setuju nak jadikan negara Islam ala PAS. Kita memang dah (isytihar negara) Islam dah," katanya.


Semalam, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoalkan dakwaan bahawa DAP anti-hudud sedangkan Mahathir sebelum ini juga tidak bersetuju untuk melaksanakan hukuman itu di negara ini.

Friday, August 10, 2012

Najib anak Razak kian sukar lelap mata baca berita ini



Ketua Pembangkang jadi presiden baru Libya

Al Jazeera terjemahan Mohamad Yahya, 10 Ogs 2012

TRIPOLI (Libya): Dewan Undangan Nasional Libya telah memilih Mohammed Magarief, bekas pemimpin pembangkang sebagai Presiden setelah kongres baru untuk negara Afrika Utara itu memulakan pemerintahannya.

Magarief, ketua Parti Barisan Nasional (National Front Party), akan mengetuai 200 ahli kongres, yang akan menamakan seorang Perdana Menteri, meluluskan undang-undang dan memimpin Libya  ke arah pilihanraya parlimen yang sepenuhnya selepas perlembagaan baru didrafkan tahun hadapan.


Magarief, dilihat sebagai pejuang Islam moderat, adalah pemangku Ketua Negara, namun kuasa sebenar beliau belum benar-benar dipastikan.


Bekas diplomat yang tinggal dalam buangan sejak tahun 1980-an ini adalah figur terkemuka dalam gerakan pembangkang tertua Libya – Barisan Penyelamat Libya Nasional (National Front for the Salvation of Libya) – yang telah berulang kali cuba menjatuhkan pimpinan Libya sebelum ini, Muammar Gaddafi.


Parti Barisan Nasional adalah cabang kepada gerakan pembangkang tertua Libya, dan parti ini telah memenangi tiga kerusi dalam pilihanraya Dewan Undangan Nasional 7 Julai lalu – pilihanraya bebas yang pertama untuk Libya dalam generasi ini.


“Saya sangat gembira. Ini adalah tanggungjawab besar,” dia memberitahu Reuters.


Magarief mendapat 113 undi dan pihak lawannya Ali Zidan hanya memperoleh 85 undi. Ini adalah undian pusingan kedua setelah tiada pihak yang mendapat majoriti dalam undian pusingan pertama.

Baca seterusnya: Harakahdaily 

Thursday, August 09, 2012

'Diresapi' komunis!






Mana anak Makinuddin? Ni bukan lagi diresapi, macam dah lebih dari diresapi, berjabat tangan terus dengan komunis! Komunis tu serious je cuba meresap, pemimpin Umno tu sengih lagi kena resap! Kahkahkahkah....apa punya inteligent tak tahu...bo....!


Sumber:di sini

Terima kasih Mufti Pahang

Jom, kita orang Islam pakat ramai-ramai tidak mengundi Umno dalam PRU ke13 nanti. Undi Umno berdosa! Dalil? 

Baca kenyataan Mufti Pahang! Umno tidak mahu negara Islam dan tolak Hudud! Terima kasih Datuk Mufti kerana pencerahan ini!





Jom ABU (Asal Bukan Umno)!

Wednesday, August 08, 2012

Kalau sokong DAP haram, sokong Umno pun...



Terpapar besar  di utusan pencacai, ada seorang entah datang dari mana, mengeluarkan fatwa, adalah haram bagi umat Islam menyokong DAP (yang berdasar secular dan para pemimpin tertingginya bukan Islam), yang secara terang-terangan menentang penubuhan Negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud.

Kalau DAP punyai dasar begitu dan para pemimpinnya berkata begitu adalah haram disokong, sokong Umno tidak haramkah? Kalau menggunakan alasan yang sama rasanya sokong Umno pun macam HARAM jugak!

Atas alasan prinsip “Maqasid Syariah”, dasar Umno tidak pernah berkempen pelaksanaan dan penerangan hudud, tidak pernah ternampak cita-cita mahu laksanakan hudud, tidak pernah mencipta ruang ke arah pelaksanaan hudud di masa akan datang dan para pemimpinnya terang-terangan mahu bertindak ke atas negeri Kelantan jika melaksanakan hudud satu masa dahulu. 

Umno tidak pernah menyokong dan berusaha mahu memberi ruang kepada PAS sekurang-kurangnya di Kelantan untuk laksanakan hudud, tidak pernah memuji, malah sebaliknya mengecam, memperlekeh dan menghina hasrat PAS setiap kali ada kesempatan!  

Terbaru Najib Razak Presiden Umno berkata hudud tak akan dilaksanakan di Malaysia kerana tidak sesuai dengan reality. Apakah Allah membuat sesuatu peraturan tidak sesuai dengan reality manusia? Na’uzubillah!

Dari semua itu, walau bagaimanapun ayat pertuturan yang dilafazkan, tanpa menggunakan pun perkataan ‘tolak’  adalah jelas sebenarnya Umno jugak tolak hudud! Tidakkah itu lebih kurang sahaja dengan maksud yang diluahkan oleh DAP? Cuma DAP berbunyi terus terang dan kasar, manakala Umno penuh dengan bunga-bunga  kata! Namun dua-dua adalah jelas parti sekular!

Maka, kalau orang itu kata, sokong DAP adalah haram kerana sebab-sebab yang dinyatakannya, maka sudah tentu sokong Umno berkali- kalilah haramnya!

Kesimpulan berdasar hujah-hujah yang diberikan oleh orang itu, maka sokong Umno pun nampaknya HARAM jugak!

Satu lagi isu, orang itu berkata, MCA dan MIC bukan kafir harbi seperti DAP! Ooo...oh..maknanya bolehlah sokong MCA dan MIC yang bukan kafir harbi walaupun dasarnya tegas tolak hukum hudud malah pernah ugut akan keluar Barisan Nasional jika hudud dilaksanakan Umno dan pernah menghina konsep Negara Islam, pernah menuduh YB Umno yang cadang laksana hudud di Johor sebagai ada masalah mental  dan hina  wanita Islam yang tak mahu bersalam dengan lelaki  bukan muhrim?

Apa punya ‘ulamak’ daaa....pandir aaa!?

Tuesday, August 07, 2012

Tak baik.....tak suka orang!!!

Apalah...tak baik tak suka orang bulan-bulan puasa ni!



Woi..aku pun tak suka...menyampah!! 

Penyebokk!! 

Peghasaann...eee!!!

Memanglah ngko tak kisahh!!


RAKYAT MALAYSIA TAK SUKA ROSMAH 

Malaysians don't like Rosmah, that's all: Raja Petra

Harakahdaily 6 August 2012


Aug 6: Saturday's disappointing finish for Malaysia at the men's badminton finals in London may have sinked in, but the trip to the London Olympics by the prime minister's wife has threatened to develop into another side show intensely discussed by Malaysians.

Hours before the much-awaited game that ended with Lee Chong Wei's defeat, Rosmah Mansor, wife of Najib Razak, announced that she had instructed the Malaysian embassy in London to fly Malaysian flags to show support to the national shuttler.

But despite her position as patron of the Badminton Association of Malaysia, many have questioned the need for her presence in London, with no less wanting to know how much of taxpayers' money was spent this time on her overseas trip.


For blogger Raja Petra Kamarudin, the whole issue has more to do with the well-known public dislike for Rosmah.


"Hence her trip to London is being condemned, not because she is the Patron of BAM, but because she is Rosmah Mansor. It is okay if the Patron of BAM goes to London as long as it is not Rosmah," he commented, while admitting that he had predicted Malaysia's defeat due to Rosmah's presence.


Petra contrasted the public disquiet over Rosmah's trip to the high regard Malaysians have for BAM's former patron, Dr Siti Hasmah Ali, wife of former prime minister Dr Mahathir Mohamad.


"Even those who hated Dr Mahathir did not hate Dr Siti Hasmah. Many, in fact, had high regards and loads of respect for Dr Siti Hasmah. They still do. While they may curse Dr Mahathir and pray for him to suffer a terrible death, they do not do the same to Dr Siti Hasmah," he said.


Petra advised Najib that Rosmah now threatened to be a liability.


"Najib Tun Razak should understand by now that the anger towards his wife is very strong and the less her name pops up in the news the better. And don’t think that if Lee Chong Wei had won gold it would have been any different," he added.


Najib had earlier told reporters that his wife had made the decision to fly to London "immediately" after Chong Wei's victory at the semi-finals.


The couple had frequently been in the limelight over their overseas trips. Last June, it was revealed their tour to three Western cities cost the government RM3 million. Despite the government's claim that the trip ended in Washington, it later admitted that the official plane carrying them had stopped in Milan, Italy, where they stopped for a vacation.

Sumber: di sini

Monday, August 06, 2012

Umno, Isa Samad dan 'perkara biasa'!

Isa Samad kata, "harga saham FGV turun, perkara biasa!"

Iyah...memang perkara biasa! Segala yang berlaku 55 tahun dalam pemerintahan Umno/Bn adalah 'perkara biasa'!!

Saham FGV turun, ‘perkara biasa’!

Harta Felda bakal tergadai, ‘perkara biasa’!

Para peneroka bakal jadi miskin, ‘perkara biasa’!

Tanah rezab Melayu berkurangan, ‘perkara biasa’!

Rakyat dicengkam kemiskinan, kroni terus kaya raya, ‘perkara biasa’!

Penentang rasuah dan pecah amanah ditangkap, perasuah dibelai, ‘perkara biasa’!

Kerana PAS perintah Kelantan tak dapat royalty minyak, ‘perkara biasa’!

Masa Umno perintah royalty, PAS perintah saja terus jadi wang ihsan, ‘perkara biasa’!

Bila rugi para pemimpin Umno kata itu perkara biasa, ‘perkara biasa’!

Kerana perkara biasalah orang Melayu terus mahu dibodohkan, ‘perkara biasalah tu’!

Berita dipetik:

Isa: Harga saham FGV turun 'perkara biasa'

Nigel Aw 5 Ogos 2012



Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Isa Samad berkata para peneroka tidak perlu bimbang dengan penurunan harga saham Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) kerana ia "satu perkara biasa".

Bercakap dalam sidang media selepas majlis berbuka puasa di ibu pejabat Felda pada malam tadi, Mohd Isa berkata lembaga itu menjangkakan harga pasaran saham serantau akan meningkat semula pada minggu depan.

Sunday, August 05, 2012

Kelantan bakal 'dibelit' jika percaya ular sawa tidak membelit!

Untuk bersikap adil kepada Umno okaylah, Umno bukan segala-galanya buruk tetapi awas, selalunya yang buruk itu kerap datang dari Umno! Umno bukan segala-galanya membelit tapi selalunya yang membelit-belit macam ular sawa itu ialah Umno!

Bila Najib Razak hantar surat ke Kelantan untuk bincang mengenai royalti minyak Kelantan itu mungkin petanda baik, ceria dan mungkin bahagia tapi bila Najib kata kena tubuh Jawatankuasa khas royalti Kelantan dan mahu ambil masa selama 6 bulan, itu pula alamat tidak baik yang boleh jadi membawa derita!

Boleh jadi Kelantan akan dapat wang royalti dan boleh jadi juga Kelantan akan tersengih kena tipu kerana proses mahu memberi royalti kepada Kelantan kelihatannya berbelit-belit! Tubuh panellah, 6 bulanlah, luar pantailah, dalam pantailah, sukarlah, rumitlah - itu semua ayat putar alam!

Oleh yang demikian Kelantan perlu hati-hati kerana air menjadi bahan membuli Selangor, jangan pula minyak menjadi bahan membaham Kelantan!

Sebenarnya nak bagi wang royalti ke Kelantan bukannya payah, ikut sajalah sifir royalti ke Sabah, Sarawak dan Trengganu, tak perlu iawatankuasa khas pun! Kan kata ekonomi Malaysia tengah mantap, Petronas banyak untung, kalau benar begitu, seminggu pembayaran royalti boleh selesai!


Tanda Putera membuktikan Umno masih tidak sedar

Dengan menerbitkan filem Tanda Putera arahan Suhaimi Baba apakah sebenarnya yang Umno mahu? Apakah itu menandakan salah satu bentuk aktiviti Umno sebagai konon parti Melayu dalam memperjuangkan maruah dan ketamadun Melayu?

Rasanya Umno sekali lagi melakukan kesilapan. Kesilapan demi kesilapan kian menjadi makanan Umno Baru! Amat dibimbangi filem Tanda Putera itu akan menambahkan lagi kerja siri pembohongan sejarah Tanah Melayu. 

Katakanlah, kalau pun ianya benar berlaku, apakah pengajaran kepada bangsa Melayu dalam keadaan Umno seringkali memperbodoh, mempermain, menggadai harta dan membohongi bangsa sendiri. 55 tahun merdeka dalam keadaan Umno berkuasa untuk meletakkan bangsa ini ke tahap yang cemerlang ianya langsung tidak menjadi kenyataan. 

Apa cemerlangnya Bangsa Melayu di bawah pemerintahan Umno selama 55 tahun? Dalam bidang ilmu pengetahuan, bangsa Melayu masih jauh ketinggalan. Masih memerlukan tongkat di sana-sini! Bangsa mana yang masih paling ramai mendapat ijazah kelas tiga? Bangsa mana yang paling kurang menguasai bidang profesional dalam negara? Dalam bidang ekonomi, bangsa Melayu sangat menyedihkan, hanya kroni yang terus kaya raya. Rakyat bawahan mahu berniaga kecil-kecilan pun begitu sukar dan payah. Dalam aspek sosial dan moral, cuba lihat bangsa mana yang paling ramai penagih dadah dan menjadi penghuni Pusat Serenti? Bangsa mana yang paling ramai anak luar nikah? Bangsa mana yang paling ramai menjadi banduan? Dan terlalu banyak bukti bahawa Umno pada hakikat gagal meletakkan bangsa ini di tahap yang bermaruah dan berintegriti.

Apa yang Umno sering lakukan hanyalah perkara-perkara retorik yang tidak langsung menyumbang kepada kehebatan bangsa itu dalam survival dan penghormatan global.

Adalah lebih baik buat Umno daripada merestui filem seumpama Tanda Putera itu, melakukan segera usaha memartabatkan penghayatan Islam dalam kalangan orang-orang Melayu dengan umpamanya membebaskan Institusi Masjid dari pengaruh jahil Umno agar Institusi Masjid menjadi pemangkin kemajuan ummah.

Adalah lebih baik bagi Umno berusaha gigih bersama PAS memahamkan seluruh rakyat akan hukum syariat Islam yang penuh dengan pendidikan dan kerahmatan. Bukan berdolak-dalih dan membuat fitnah yang tidak mendatangkan faedah kepada kekuatan bangsa Melayu.

Adalah lebih baik bagi Umno berusaha gigih membuktikan rasa cinta kepada Bahasa Melayu dan meletakkan kembali Bahasa Melayu sebagai bahasa Ilmu, ekonomi serta bahasa perpaduan yang dihormati oleh seluruh rakyat.

Adalah lebih baik bagi Umno berusaha kembalikan begitu banyak tanah-tanah rezab Melayu yang mereka gadai dan segera majukan ekonomi bangsa Melayu secara mapan dan tuntas bukan hanya banyak bercakap kosong, retorik dan berkempen secara mengarut dan murahan.

Adalah lebih berfaedah buat bangsa Melayu sekiranya Umno menjadikan bangsa ini lebih maju dan berintegriti dalam bidang pendidikan, ilmu, sukan, ekonomi, agama dengan menyerahkan kepada profesional dan pakar bangsa Melayu untuk memikirkan peningkatan martabat bangsa mereka secara lebih profesional tanpa semuanya mahu digangggu, dicampurtangan dan dipolitikkan oleh Umno demi kepentingan politik murahan dan tamak haloba.

Perjuangan memartabatkan maruah bangsa Melayu bukanlah dengan pembikinan filem seumpama Tanda Putera arahan Suhaimi Baba itu.  Sesungguhnya membiarkan filem seumpama Tanda Putera 'menghasut' rakyat untuk menjadi marah kepada antara mereka tidak membantu langsung pembinaan negara Malaysia yang sudah Umno sendiri bentukkan sejak dari dahulu hingga menjadi seperti hari ini. Rakyat pelbagai kaum akan rugi dan Umno sendiri tidak dapat untung langsung!

Cukup dan sedarlah wahai Umno. Marilah ber-sebangsa, senegara dan sejiwa!