Followers

Friday, April 27, 2012

Larangan pengggunaan Dataran Merdeka bermakna rakyat negara ini masih dijajah! Siapakah penjajah itu?

Menghalang rakyat berhimpun secara aman di Dataran Merdeka menambah lagi siri kezaliman kerajaan UBN yang ada kini. Sebagai namanya Dataran Merdeka padang itu sepatutnya bebas digunakan oleh pelbagai pihak dalam rakyat tak kira apa fahaman politik asalkan memohon kebenaran. Tetapi malangnya rupa bentuk demokrasi di negara di bawah pemrintahan UBN yang tua ganyut ini, memohon kebenaran secara baik pun tidak dibenarkan, lebih rela ditutupnya selama 4 hari tanpa ada sebarang penggunaan dari mana-mana pihak!

Ini yang dikatakan pencapaian diutamakan rakyat didahulukan! Slogan yang hanya manis dibibir mulut tetapi busuk kohong dalam hati para pemimpin UBN dan pencacai mereka.

Konon kalau dibenarkan BERSIH 3.0 menggunakannya akan berlaku huru-hara dan kekecohan! Apa puak-puak ini agaknya pekak badak atau memang dari jenis tak faham cakap manusia? Bukankah penganjur BERSIH 3.0 katakan himpunan itu adalah PERHIMPUNAN AMAN untuk Duduk Bantah sahaja, tak bergerak ke mana-mana pun! Dari mana pula boleh datang huru-hara dan kecoh itu?

Ramalan nujum pak belalang dari DBKL yang konon akan berlaku kekecohan adalah dakwaan yang cuba memperbodohkan rakyat Malaysia yang bertamadun atau sebenarnya Pak Nujum DBKL itu sememangnya kambing hitam?

Sesungguhnya larangan rakyat menggunaka Dataran Merdeka esok membuktikan negara ini sebenarnya masih belum merdeka sepenuhnya kerana ianya masih dijajah oleh peninggalan British yang bernama United Malay National Organisation! Ini seharusnya menguatkan azam rakyat untuk terus bercita-cita menjejakkan kaki ke padang itu bagi memerdekakan Dataran Merdeka esok. 

Selamat datang seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan dalam negara ini ke Dataran Merdeka esok!

CHEH...TAIK KUCING BETUL!



PENGERUSI SPR: Nama ABDUL AZIZ BIN MOHD YUSOF,

 No KP 500124105279, No Keahlian UMNO 113804, Kod 

Cawangan 09920036=SRI AMPANG BARU. 




TIMBALAN: Nama WAN AHMAD BIN WAN OMAR, No KP

 490101035179, No Keahlian UMNO 2374564 Kod 

Cawangan 02213049=KUBANG BUNGGOR, PASIR MAS.



1. SPR DAH ROSAK KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO !
2. SPR MEMALUKAN KERANA 2 KPALA AHLI UMNO!
3. SPR TIDAK ADIL KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO !
4. SPR PENIPU KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO !
5. SPR PEKAK KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO !
6. SPR DAH TIADA INTEGRITI KRN 2 KEPALA UMNO!
7. SPR BELA HANTU KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO!
8. SPR JAHAT KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO!
9. SPR UMNO KERANA 2 KEPALA AHLI UMNO!
10 DUA-DUA SILA LETAK JAWATAN WOI!!

JANGAN AUTA LAGI....LETAK JAWATAN! 



MANA BOLEH AHLI UMNO JADI 2 KEPALA SPR!
MANA BOLEH ORANG LUPA JADI 2 KEPALA SPR!
MANA BOLEH PENIPU JADI 2 KELAPA SPR!
MANA ADIL AHLI UMNO JADI 2 KEPALA SPR!

PATUTLAH PEKAK, TELINGA KUALI, 2 KEPALA UMNO...CHEH!!!!


LETAK JAWATAN!!!!!!!

TAIK KUCING BETUL!!!




 

Thursday, April 26, 2012

Sakit kepala betullah orang tua ni!

Himpunan BERSIH  tak pernah kecoh dan huru-hara kerana peserta himpunan. 

Himpunan BERSIH kecoh kerana kepala merah! Kepala merah yang tembak gas dan yang kejar dengan belantan! Sampaikan Hospital pun kena tembak gas! 

Selama ini bukan rakyat yang buat kecoh, Tunku! 

28 April ini rakyat cuma nak pergi Duduk Bantah sambil makan kacang goreng dan minum air mineral je! Alahai...ada lagi yang menceceh! 

Buat malu dengan Auntie Bersih dan Pak Samad je-lah Naib Pengerusi DAP ni! Tunku tak payah pergi, tak apa, Tunku dok rumah je...rehat!

Aziz dan Wan ahmad ahli Umno? Laaa.....!!!

Haramjadah....Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR ahli Umno?! 

Patutlah!! 

Dah bila nak adil dan berkecualinya? 

Mana ada spesis Umno adil kepada orang lain...Cheh!

LETAK JAWATAN WOI!!!

Wednesday, April 25, 2012

Amaran pencacai tua 'penjajah' Dataran Merdeka menyemarak semangat rakyat untuk terus bebaskan Dataran Merdeka dan Pilihanraya Bersih!

Sikap Datuk Bandar Kuala Lumpur yang tidak membenarkan malah siap memberi amaran keras lagi kepada BERSIH 3.0 agar tidak mengadakan Himpunan Bersih 3.0 Duduk Bantah adalah gambaran wajah sebenar pemerintahan Umno Baru di bawah Rosmah-Najib. 

Amaran yang terpacul dari mulut 'herot' Datuk Bandar itu adalah pentanda tidak baik bagi kesinambungan nyawa tuannya yang sedang memerintah. Sedarkah Datuk Bandar itu siapakah yang dia beri amaran itu? Dan berapara orang manusia yang dia beri amaran itu? Aku rasa Datuk Bandar ini adalah seorang datuk bandar yang duduk di bawah tem[urung kemewahan hingga tak tak tahu apa yang baku  berlaku di luar tempurung.

Woi....Datuk Bandar, kamu memberi amaran kepada 500,000 rakyat, bukan seorang woi! Siapa peduli jari telunjuk kecut kamu itu?

Aku sangat yakin, amaran yang dikeluarkan oleh Datuk Bandar itu terus menjadi pemangkin kepada lebih ramai rakyat untuk keluar membebaskan Dataran Merdeka dari terus dijajah oleh pencacai Umno seperti Datuk Bandar. 

Orang bukan nak pergi tenggala padang Dataran Merdeka woi, orang nak pergi duduk sahaja, pun tak bagi, apa punya barua daa! Tak payah sebut tentang peraturan dan syarat guna padang dan macam-macam, itu semua pandir belaka, orang bukan nak buat apa pun nak pergi duduk...nak duduk...nak duduk woi! Nak duduk tengah padang dari pukul 2 hingga pukul 4 pun ada peraturan?  Apa punya Malaysia ni atau padang itu agaknya bapak siapa punya ya?

Wajah United Malay National Organisation telah begitu buruk dan hodoh dek kerana keluarga lembu, Lynas, tanah tergadai, Abd Aziz dan Wan Ahmad SPR pekak badak, kini sikap Datuk Bandar ini menambah lagi wajah hodoh United Malay National Organisation bagaikan hantu dalam  botol kicap, cheh!

Jom rakyat, kita bebaskan Dataran Merdeka yang sedang dijajah Umno itu

Tengku Adnan kata anak-anak muda Malaysia buta , pekak dan bisu? Macam stress je?



Setiausaha Agung United Malay National Organisation hari ini telah menempelak anak-anak muda Malaysia sebagai buta, pekak dan bisu! Tergamak dia kata begitu kepada anak-anak muda!

“Saya tidak faham dengan anak muda di negara ini yang mudah terpengaruh dengan anasir tidak menentu dan lupa perjuangan sebenarnya yang dilakukan oleh golongan sebelum ini. Jangan sampai jadi ada mata tetapi buta, ada telinga tetapi pekak, dan ada mulut tetapi bisu. Ini adalah dunia akhir zaman,” katanya

Memang Tengku Denan bakal bungkus dalam PRU nanti! 

Nampaknya anak-anak muda yang dikatakan buta, pekak dan bisu akan ‘membungkus’ Tengku Denan dan UBN-nya dalam PRU 13 nanti!

Banyak cantik, kata orang buta ,pekak dan bisu! Awak yang geng-geng awak tu apa? Tak buta, pekak dan bisu?

Woit, dengar tak rakyat tuntut apa? PRU Bersih dan telus, halau semua pengundi hantu, buka media untuk semua partri, jangan guna elemen kerajaan sebagai alat kempen Umno/Bn, hapuskan PTPTN, mansuh ISA, AUKU, dan segala macam akta zalim, turunkan harga minyak, dengar tak kerajaan Umno Tengku Adnan?  Ke buta, pekak, bisu?

Siapa yang buta pekak dan bisu ni? KAAMU...UBN!

BERSIH 3.0 Duduk Bantah hanya tinggal 4 hari lagi, JOM KITA LIMPAH-RUAHKAN DATARAN MERDEKA!

BERSIH 3.0, Duduk Bantah, hanya tinggal 4 hari sahaja lagi. Seluruh rakyat yang cintakan keadilan dan ketelusan khususnya dalam proses pelaksanaan pilihanraya di Malaysia kelihatannya di mana-mana, telah bersiap sedia untuk turun ke Dataran Merdeka. Tak kira tua apatah lagi anak-anak muda kian berebut baju kuning untuk dibawa bersama dalam himpunan Duduk Bantah, BERSIH 3.0.

Seorang anak muda yang awalnya tidak kisah sangat akan BERSIH 3.0 telah memberitahu penulis, kini dia tidak sabar untuk hadir apabila Tok Guru Haji Hadi mengatakan bahawa beliau akan turun ke himpunan itu dan bertambah bersemangat beliau dan rakan-rakannya apabila Tok Guru Nik Aziz mengatakan hadir ke HImpunan BERSIH 3.0 kerana menentang ketidak-adilan adalah wajib! 

Anak muda yang tidak begitu  tinggi tahap pengajiannya itu, namun mempunyai kesedaran ikhlas dan semangat yang tinggi, memberitahu penulis bahawa, "kita semua wajib menentang Najib dan SPR kerana membiarkan warga asing begitu mudah menjadi warganegara untuk membolehkan mereka ini mengundi. ini kejahatan maha besar Najib razak dan kuncu-kuncunya yang saya tak boleh terima langsung," kata anak muda itu dengan agak emosi.

Nampaknya kali ini UBN akan hancur berkecai dilanda gelombang kebangkitan rakyat. Seluruh pemimpin yang cintakan keadilan dan ketelusan pilihanraya baik dari Pakatan Rakyat, Umno asal, ngo-ngo di bawah BERSIH dan NGO-NGO di luar bersih seperti Tanah, API, Amanah, Himpunan Hijau, Occupy Dataran dan lain-lain akan turut bersama Duduk Bantah Najib daj SPR masih masih menipu, memanipulasi daftar pemilih dan pekak badak sehingga ke saat ini.

Kali ini rakyat tidak bergurau lagi, rakyat tidak main-main, we are seroius, so serious dalam tuntutan BERSIH 3.0. Kami bukan sahaja akan melimpah ruahkan Dataran Merdeka malah akan memenuhi seluruh Kuala Lumpur! ADAKAN PILIHANRAYA BERSIH, iika tidak, jangan buat Pilihanraya!!



Tuesday, April 24, 2012

Macam mana TIBAI nak minta maaf dengan Anwar Ibrahim ya?



Hari ini parti Umno yang hanya kentut saja yang kuat itu, menerima tamparan hebat apabila parti itu secara tidak langsung diakui lembik dan tidak bermaya untuk menghadapi Anwar Ibrahim.

Mahathir bersama Umno Baru yang ‘tidak diakui’ Ku Li  sebagai Umno itu hanya mampu memecat Anwar Ibrahim, tetapi hingga ke hari ini Umno Baru iatu sebuah parti baru itu, masih belum mampu untuk menjatuhkan Anwar walaupun sudah berbagai bentuk fitnah dilemparkan kepada Anwar Ibrahim.

Umno telah melakukan pelbagai cara untuk menghenyak Anwar Ibrahim sehingga tidak ada lagi bahagian Anwar yang tidka dilondehkan, namun orang rakyat teramai masih tetap menyanjung Anwar Ibrahim dan kalau Pakatan rakyat menang PRU 13 seluruh rakyat bersetuju bahawa Perdana Menteri selepas PRU 13 adalah Anwar Ibrahim.

Alih-alih datang entah dari ceruk mana sebuah NGO yang bermursyidul am tapi dengan nama yang kasar dan ganas iaitu TIBAI mengakui bahawa Anwar akan jatuh kerananya.

Sesungguhnya hanya orang bodoh sahaja yang percaya dakwaan muka tak malu TIBAI itu. TIBAI yang ganas bunyinya itu, memang nama baru tetapi semua orang tahu yang mendokong TIBAI semuanya orang-orang yang telah basi. Selama Anwar Ibrahim dihina Umno, pemimpin TIBAI termasuk Mursyidul Am-nya telah bertebaran diserata ceruk turut bersama Umno memfitnah pelbagai perkara kepada Anwar Ibrahim, namun Anwar tetap begitu, rakyat terus mengerumuni Anwar diserata ceramahnya hingga ke saat ini.

Kalau begitu apa istimewanya TIBAI hingga mampu menjatuhkan Anwar? Selama tidak ada TIBAI adakah para pendokong TIBAI itu duduk diam saja di rumah? Apakah Ezam, Nala Karu, Roslan, Zahid M Arif, Berahing, Ghani dan yang sewaktu dengannya itu selama belum ada TIBAI tidak pernah sepatah menibai Anwar Ibrahim?
Nampaknya betullah mungkin dikata orang, puak-puak TIBAI ini hanya sekadar berinitiatif demi ‘mencari makan’! Kalau tak buat begitu, tak adalah pula orang sebelah sana ghairah mahu menabur beras!

Cukuplah TIBAI, Anwar Ibrahim sebenarnya telah lebih dari diTIBAI umno selama ini, dipecat, tidak diberi pencen, dilock-up, dipenjara, didera, diarsenik, ditumbuk mata, disepak, dibogel, diukur anunya, dimalukan, hampir dibunuh, difitnah namun Anwar tetap disayangi rakyat secara nyata dan jelas. 

TIBAI, kembalilah ke pangkal jalan sebelum kamu nanti terpaksa mencari Anwar Ibrahim di Padang Mahsyar yang maha luas sana untuk memohon maaf darinya atau TIBAI sebenarnya akan mempercepatkan lagi ke-menyampah-an rakyat kepada UBN!

Perasan:


Monday, April 23, 2012

TIBAI buat kerja membazir dan tak cerdik!

Bagi penulis betapa rendahnya pemikiran mereka yang menubuhkan apa yang digelar TIBAI. Mereka ini rupanya masih berada dalam kepompong sempit yang tidak mampu melihat lebih luas daripada Anwar Ibrahim. Nama masing-masing konon ahli politik hebat taoiu rupanya hampas.

Takkanlah dalam begitu banyak isu yang melingkari kehidupan rakyat, isu Anwar Ibrahim menjadi begitu penting! Apakah puak-puak ini fikir kalau takdirnya Anwar Ibrahim tak ada maka Pakatan Rakyat akan berhenti menentang Umno Baru dan Bn? 

Bukan Anwar yang kata tapi Tok Guru Nik Aziz kata, kalau hari ini Umno laksanakan pemerintahan dan hukum Islam, PAS akan dibubarkan serta merta! Kalau dah begitu apa pentingnya NGO TIBAI untuk konon nak tibai Anwar Ibrahim? Masalahnya ialah menibai Anwar Ibrahim atau memfitnah Anwar Ibrahim untuk menyusun 'dosa-dosa kering' sebelum berangkat ke alam barzakh!

Di sinilah bodoh dan betapa membuang masanya ngo TIBAI ini kerana kecetekan pemahaman politik mereka. Hakikatnya hari ini kebanyakan rakyat bangkit menentang UBN bukan kerana faktor Anwar Ibrahim semata-mata.  Mana rakyat tak tentang, kalau pemerintah terus menekan hidup rakyat dan dalam masa yang sama menjaga para kroni dan anak bini bagaikan menatang minyak yang penuh!

Kalau takdirnya Anwar Ibrahim dah tiada, apakah rakyat akan membutakan mata dan memekakkan telinga mengenai kes 250 juta keluarga lembu, mengenai hampir RM600 juta pelupusan hutang seorang Tajuddin Ramli, mengenai komisyen RM500 juta kapal selam, mengenai kematian Althantuya yang tak boleh tahu apa sebabnya, mengenai pembelasahan wang zakat oleh menteri, mengenai task force celaka yang memberi kerakyatan mudah kepada warga asing, mengai cekik ke darah PTPTN, mengenai bertrilion ringgit ketirisan wang negara, mengenai cincin RM24 juta, mengenai majlis bertunang RM400,000 guna duit rakyat, mengenai pembaziran, rasuah, bail-out kroni, kelakuan jahat dan tak senonoh anak-anak menteri dan macam-macam seribu satu masalah lagi?

Nampaknya TIBAI sungguh memalukan kerana perjuangannya hanya  menolak individu yang bernama Anwar Ibrahim, itupun tanpa asas yang kukuh langsung! Aku ingatkan merekanya cerdik berpolitik rupanya, bodoh dan cukup membuang masa!

Wahai TIBAI, Anwar Ibrahim hanya sekadar pencetus dominan bukan penentu kepada kebangkitan rakyat yang mutlak! Kami bersama menyokong Anwar Ibrahim kerana Anwar menginsafi denyut nadi kehidupan rakyat, tidak seperti para pemimpin UBN yang  elitis dan angkuh!


Sunday, April 22, 2012

Peneroka Felda bakal 'ditelan naga' mulut merah!



Risiko tandatangan borang pentadbir tanah

Anis Nazri 22 Apr 2012

SHAH ALAM: Peneroka Felda berhadapan risiko besar sekiranya menandatangani Borang Pentadbir Tanah, yang kini telah diserahkan kepada penama sebelum tindakan penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) dilakukan kerajaan.
Risiko tersebut membabitkan segala kemungkinan yang timbul ekoran penyenaraian FGVH ke Bursa Kuala Lumpur.

Perkara tersebut didedahkan Presiden Anak, Mazlan Aliman (gambar), ketika sidang media, di Konvensyen Halatuju Felda, di Dewan Unisel, di sini, hari ini.

Mazlan menjelaskan, borang yang ditandatangani di hadapan pesuruhjaya sumpah itu terdapat terma-terma yang mengundang risiko amat besar terhadap para peneroka kerana mereka tidak boleh menuntut atau mengambil apa-apa tindakan sekiranya berlaku apa-apa perkara berbangkit selepas penyenaraian dilakukan.

"Saya bacakan di sini, tertera kenyataan di dalam borang tersebut 'bahawa saya membuat surat akuan ini secara suci hati, dengan kehendak dan kerelaan saya sendiri tanpa paksaan dan ugutan daripada mana-mana pihak', juga terma 'saya tidak akan mengambil sebarang tindakan undang-undang yang boleh menjejaskan nama baik Felda pada masa akan datang atau menyebabkan sebarang tindakan diambil terhadap pihak Felda berhubung dengan 'Blue Form' tersebut.

"Ini menjelaskan setiap pentadbir yang menandatangani surat tersebut tidak boleh menuntut apa-apa sekiranya berlaku selepas penyenaraian tersebut.  Saya dimaklumkan, ada yang menandatangani surat tersebut tidak memahaminya sebelum menandatanganinya.  Jadi saya minta mereka berjumpa kembali pesuruhjaya sumpah itu untuk menarik balik (surat perjanjian)," jelas beliau.

Sementara itu, bekas Menteri Kesenian, Kebudayaan dan Pelancongan, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir, berkata penyenaraian sesebuah syarikat kebiasaannya dilakukan bagi mendapatkan dana, sedangkan FGVH tidak memerlukannya.

Sumber:harakahdaily