Followers

Saturday, March 10, 2012

Padanlah kita semua, pakat kena pandir je hari-hari!

Bercakap bohong, memfitnah, kroni, takut bini, membazir wang, motif bunuh tak boleh tahu, ketuk dulang paku serpih kata orang kerajaan umno yang lebih dan akhir-akhir ini sibuk minta maaf dari rakyat. Inilah gambaran yang kelihatan hari ini yang dapat dilihat pada kerajaan Umno/Bn pimpinan Najib Razak. Kesimpulannya kerajaan Umno/Bn yang ada hari ini memang benar-benar hilang integriti dan menjadi kerajaan serba tak kena.

Buat SBPA beriya-iya, asal-asal kakitangan bawahan komplen SBPA, tak nak dengar-muktamat! Cakap besar pula konon duit cukup, berbilion-lah, bertrilion-lah. Dengar ceritanya puak-puak atas duit dah jadi taik! Untuk kuli dan kutu haprak, lepas tangguh, tangguh!

Akhirnya SBPA dibatalkan konon alasan kakitangan kerajaan komplen tak adil. Betullah tak adil tu, tapi yang dulu gatal nak buat skim gaji baru siapa suruh? Aku dengar cerita kawan-kawan, kakitangan kerajaan bukan suruh buat skim baru, takkiralah skim gaji baru ke, lama ke, yang utama, kaji semula kenaikan gaji kepada kenaikan yang setimpal dengan tekanan hidup hari ini dan turunkan harga minyak untuk membolehkan harga barangan keperluan turun. Ini tidak...SBPA-lah apalah!

Akhirnya dalam ghairah dengan SBPA sebagai konon salah satu proses transformasi, kerajaan Najib membazir wang rakyat. Apa tak membazir, dengan pembatalan SBPA yang dibuat tergesa-gesa itu, banyak mana kos mencetak borang opsyen yang telah dipaksa ditandatangani oleh kakitangan kerajaan secara tergesa-gesa itu, membazir kerana borang-borang SBPA itu mungkin terpaksa dibakul sampahkan? Ini betul-betul kerja pandir!

Ini lagi satu hal, kalau betullah, bapaklah membazirnya wang rakyat! Banyak pula tu bukan sikit! Bayangkan mengadakan majlis pertunangan anak ....MAJLIS PER.TU.NA.NGAN sahaja mencecah Rm400 ribu lebih! Fuh kos jamuan untuk 36 orang VIP katanya RM18,792, kos jamuan 862 orang tetamu RM309,975 dan kos pengendalian majlis RM81,000. Ini majlis pertunangan ke apa ni? Macam manalah rupa manusia yang ditunangkan itu agaknya?

Padanlah kita semua ni, pakat kena pandir je hari-hari! Woi baik ABU-lah!

Tuesday, March 06, 2012

Cukuplah... Ustaz Azizan dan Ir Phakrolrazi, tak perlu adakan sidang akihbar lagi!

Sesungguhnya sikap YB Phakrolrazi and the gang membuat sidang akhbar dan kemudian menyatakan sebab perselisihan dengan Menteri Besar seperti yang dilaporkan di Malaysiakini adalah tidak elok.

Pemimpin pusat sudah dimaklumkan punca pertelingkahan apa perlu lagi disuakan pula kepada umum? Ini semuanya menempah masalah yang lebih besar. Tak kiralah kimikazi ke, apa ke, dah lah, tutup mulut dan mula bekerja!

Tak payahlah cakap matlamat dah tercapai ke apa ke! Masalah dah selesai, selesailah! Sekarang masing-masing hati masih belum sejuk sepenuhnya, mengapa perlu diulas lagi. Bagaimana kalau Datuk Azizan menjawab pula nanti dan tersentuh pula hati Pharolrazi and the gang? Adakah Phakrolrazi and the gang akan batal terima exco? kalau tak jadi terima exco. tidak ke bala namanya! Imej PAS akan rosak.

Nampaknya kadang-kadang para pemimpin di atas, yang sering berpesan kepada aktivitis parti di bawah ini agar taat kepada jemaah, lebih tidak berdisiplin terhadap jemaah! Memalukan!

Kalau masing-masing terus membuat sidang akhbar mendakwa masing-masing telah berjaya membawa perjuangan dan prinsip masing-masing, tidak kah itu akan melahirkan tindak balas yang emosi dari pihak yang satu lagi? Dalam keadaan bermasam muka bolehkah berkerja sebagai satu pasukan?

Sekarang luka walaupun sudah tidak berdarah tetapi masih merah. Oleh sebab itu cukuplah bertelagah, masalah yang menjadi berbalah pun bukanlah masalah rasuah, pecah amanah, ketirisan macam NFC, terlibat perzinaan dan masalah akhlaq yang besar-besar lain. Buatlah reti sikit!

Monday, March 05, 2012

Tiada maaf bagi mu, Najib!


Najib PM telah memohon maaf dari rakyat di atas kesilapan Umno/Bn memerintah selama ini yang mengakibatkan mereka kalah teruk dalam pilihanraya ke 12 yang lalu. Sejak akhir-akhir ini telah pun dua kali Najib PM memohon maaf kerana kesilapan Umno itu. Sini

Masalahnya, bolehkah permohonan maaf itu diterima? Semenjak 54 tahun Umno memerintah rakyat telah banyak kehilangan perkara penting:

1. Tulisan bangsa Melayu iaitu Jawi telah hilang entah ke mana kerana Umno. Bolehkah orang Melayu dapat kembali tulisan Jawi?

2. DEB antara dasar untuk memajukan ekonomi orang Melayu menjadi gagal kerana masalah ketirisan yang dilakukan oleh Umno/Bn. Dalam hal ini bukan kecil 'dosa' Umno terhadap rakyat Melayu!

3. Tanah rezab Melayu hanya tinggal 1/3 sahaja. Bolehkah Umno dapatkan kembali tanah rezab Melayu yang banyak telah tergadai itu?

4. Pulau Batu Putih telah hilang sebagai harta pusaka bangsa kerana kelembikkan Umno/Bn memerintah negara. Bolehkah rakyat maafkan uMno dalam hal ini? Bukan sekaki tanah hilang oi! Sebiji pulau!!

5. Tanah KTM di Singapura yang tidak berdosapun telah 'digadai' oleh kerajaan Umno/Bn. Aku tidak dapat maafkan hal ini.

6. Biasisawa untuk bumiputra yang dijamin oleh Perlembagaan negara pun telah 'dirampas' oleh Umno/Bn yang telah menjadikan anak-anak bangsa Malaysia berselirat dengan hutang dalam proses pembinaan hidup mereka. Bagi anak-anak muda ini, hutang paling besar ialah hutang dengan kerajaan Umno/Bn. Saja je kerajaan Umno/Bn nak bagi beban kepada anak-anak muda!

7. Paling jahat apabila kerajaan Umno/Bn merestui kilang tanah jarang Lynas yang mampu memudaratkan rakyat dan semua makhluk lain jika berlaku kebocoran sisa lynas. Bolehkah memaafkan umno jika dalam keadaan rakyat bertempik dan merayu agar Lynas dibatalkan, tetap Najib mahu teruskan juga?

8. Antara yang terkini sekarang ini ialah isu hasrat kerajaan Umno/Bn menyenarai FGV Felda ke Bursa Saham Malaysia. Ramai rakyat yang tidak bodoh menjangkakan jika Najib dan Isa Samad berjaya melaksanakan penyenaraian tersebut sebuah lagi agensi yang banyak membantu menaikkan taraf ekonomi Melayu akan tergadai. Bolehkah Umno dimaafkan?

9. Daftar pemilih pengundi pilihanraya SPR ya ngmasih menjadi isu bahawa ianya penuh dengan pengundi hantu dalam kalangan bukan warga negara. Jika benar dakwaan ini, lagilah kerajaan Umno/Bn tidak boleh langsung dimaafkan kerana ianya bagaikan menggadaikan keseluruhan negara bila-bila masa sahaja!

Banyak lagilah kalau mahu disebutkan di sini akan kesalahan kerajaan Umno yang mungkin tidak 'terampunkan' oleh rakyat keseluruhannya terutama orang Melayu.

Jadi buat Najib dan Umno nya, sorry lah, hanya kekalahan Umno/Bn dalam PRU 13 merupakan kemaafan yang mampu diberikan sebagai muhasabah terbaik buat anda semua para pemimpin Umno/Bn! Tetap ABU!


Sunday, March 04, 2012

Semoga Ustaz Azizan dan Parkolrazi tidak memperlihatkan kepada umum bahawa kepimpinan PAS Pusat tidak berwibawa untuk perintah negara!

Tolonglah selepas PAS Pusat bagi kenyataan penyelesaian nanti, sekejap lagi, tak usahlah ada mana -mana lagi para pemimpin PAS Kedah terutama Ir Pakrolrazi atau Ustaz Azizan yang nak gatal mulut bagi komen apa-apa. Tuan-tuan perlu ingat tuan-tuan sekarang dikelilingi oleh begitu ramai wartawan dari akhbar pencacai Umno yang akan memberi 'nasi tambah' dan kepada komen tuan-tuan.

So dah selesai dah! Tunjuk ahklak islam sebab kita parti Islam! Orang tengok kita menyelesaikan masalah. ir pakrolrazi dan Ustaz Azizan atau sapa-sapalah hormat para pemimpin PAS Pusat! Jangan peristiwa mahabbah Hassan Jati berulang kali kedua!

Kalau pun hati panas, biar kepala sejuk! Sabar....kalau tak bersetuju dengan mana-mana pemimpin, muktamar ada, saluran parti banyak, guna! Jangan guna media yang dikuasai Umno/BN, kalau guna juga, bodoh namanya atau mungkin juga jahat kepada perjuangan parti Islam!

Ingat, kita nak menang di Kedah dan kuasai kerajaan di Kedah, makan masa puluh tahun, tak kan lah sebab 'pergaduhan' Azizan dan Pakrolrazi kita nak robohkan kerajaan Islam Kedah dalam sekelip mata atau dalam PRU 13!

Oleh itu tolong hormat formula pimpinan PAS Pusat. Ustaz Azizan dan Pakrolrazi jangan memperlihatkan kepada umum bahawa kepimpinan PAS Pusat tidak berwibawa dan bodoh!