Followers

Thursday, November 01, 2012

Shafie Apdal demam teruk!

Kahkahkahkah...demi kongsi kemakmuran konon! Cheh.."Saya datang dari Sabah, rakyat Malaysia. Siapa yang tak mahu (royalti 20 peratus) tetapi kita sedar, (dan) tahu perkongsian mesti ada."

Teruk jugak demam dia ni! 

Habis kalau negeri-negeri yang berhak dapat royalti dapat 20 peratus, tak boleh nak kongsi kemakmurankah? 

Kalau Sabah makmur, maknanya Sabah 'seorang' je yang makmur (?), Malaysia tak ikut makmur sama? Alahai!!!

Di Sabah sana hanya ada orang Sabah sahaja ke?  Tak adakah rakyat dari negeri lain yang tinggal dan berkhidmat di Sabah? Kalau Sabah dapat 20 peratus royalti, mereka tak dapat rezeki/kemudahan samakah?

Atau kongsi kemakmuran yang 'tepat dan saksama' ialah para pemimpin Umno/Bn dapat banyak atau kontrol semua manakala rakyat marhaen hanya dapat sisa atau sekadar tempias kemakmuran? Begitu? Banyak cantik!

Adakah nak bagi royalti lebih tinggi, boleh pecah belahkan rakyat? Rakyat manalah yang bodoh tak nak royalti minyak 20 peratus untuk negeri kelahiran sendiri! Adakah? Bodohnya!!!

Parah demam Pie ni! Elok Pie duduk diam-diam dan biarkan demam tu kebah dulu!

Buat rakyat negeri-negeri pengeluar minyak di Malaysia, terimalah janji Pakatan Rakyat 20 peratus royalti minyak, jangan dengar segala hasutan dan kata-kata demam para pemimpin Umno/Bn yang mahu menghalang janji tersebut. 

Katakan, kalau menang nanti, Pakatan Rakyat tidak tunaikan, apa yang nak dibimbangkan? Tak ada masalah punya! Bukankah pilihanraya 5 tahun sekali dan Pakatan Rakyat pasti tidak akan dipercayai lagi sampai bila-bila! Siapa nak percaya baru perintah 5 tahun dah mungkir janji.

Oleh itu untuk PRU 13 janji takut untuk menerima janji Pakatan Rakyat (PAS, PKR, DAP). Gunakan hak demokrasi yang rakyat punyai! Janji yang lebih baik wajib dituntut dan menjadi pilihan! Persetankan segala janji lapok seumpama BRIM Umno/Bn dalam tempoh 55 tahun merdeka hanya dua kali dan janji transformasi yang entah apa-apa dan yang tak kemana-mana Najib Razak!

‘Tolak royalti 20 % Sabah demi kongsi kemakmuran’

Ahmad Fadli KC Okt 31 2012.

Pemimpin Umno Sabah Datuk Seri Shafie Apdal berkata, tawaran royalti minyak 20 peratus kepada negeri itu yang dibuat pembangkang tidak dapat diterima walaupun menarik, demi perkongsian kemakmuran negara.

"Saya datang dari Sabah, rakyat Malaysia. Siapa yang tak mahu (royalti 20 peratus) tetapi kita sedar, (dan) tahu perkongsian mesti ada," katanya yang juga naib presiden Umno.

Menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu sebaliknya menyifatkan tawaran Pakatan Rakyat melalui ketuanya Datuk Seri Anwar Ibrahim itu sebagai usaha memecahbelahkan rakyat Malaysia.

"Anwar datang ke Sabah dia dakwa kalau kita (Pakatan) perintah dia bagi 20 peratus royalti minyak.

"Hendak dapatkan undi pun janganlah pecah-belahkan rakyat," katanya pada majlis menandatangani memorandum persefahaman antara Risda dan Jabatan Kemajuan Orang Asli di Kuala Lumpur hari ini.
 

No comments: