Followers

Tuesday, October 30, 2012

Masih lagi 'jahat' SPR rupanya!


Adalah jelas kunci kepada keadilan pilihanraya umum ke 13 Malaysia terletak kepada peranan berintegriti yang dimainkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Tanpa integriti, keadilan dan ketelusan SPR, PRU ke 13 akan berada dalam keadaan yang terlalu kotor lagi menjijikkan.

Namun demikian hingga ke saat ini, walau betapa kuatnya rakyat mendedahkan segala kepincangan, kecacatan dan juga ‘kejahatan’ kerja buat SPR, badan pengurus pilihanraya ini terus bagaikan buta dan pekak. 

SPR Bisu? Bisu tidak! SPR tidak bisu kerana SPR di bawah kepimpinan Abdul Aziz dan Wan Ahmad yang ‘bengong’ ini, tetap akan menjawab segala permasalahan yang dibangkitkan namun secara sehala dalam media-media pencacai Umno/Bn, walaupun dengan asasan yang paling menyakitkan hati, kebudak-budakan, paling mengarut, paling tidak munasabah malah penuh dengan kejahatan dan dosa penipuan!

Alasan yang sering diberikan oleh SPR, pihak parti dalam Pakatan Rakyat hanya tahu komplen tetapi tidak berani berjumpa dengan mereka secara bersemuka. SPR akan mengomel konon pihak parti Pakatan Rakyat tidak ada bukti di atas setiap tuduhan. SPR terus melalut dan merapu dengan  pelbagai auta serta putar belit yang kadang-kadang mengalahkan ular sawa dan Mahathir !

Melihat kepada keadaan sekarang SPR hari ini ia bukan lagi boleh diharap untuk menganjurkan PRU bersih buat parti-parti yang menentang Umno/Bn. Bagi SPR yang ‘jahat’, keadilan dan integriti yang sebenar adalah memastikan Umno/Bn menang selesa dalam PRU 13. Itulah makna keadilan bagi SPR! Keadilan kepada hotak mereka!

Daftar pemilih yang kotor lagi hina yang penuh dengan pengundi-pengundi yang mencurigakan dan diragui, tidak diambil kisah oleh Abdul Aziz dan Wan Ahmad. Alasan mereka tiada bukti, perkara yang berlaku itu dah memang macam itu, tak boleh buat apa-apa kerana undang-undang dah kata begitu, kalau ada pengundi yang bernama Siput bin Babi pun mungkin akan dikatakan dah nama dia macam tu, atau sengaja diada-adakan untuk memburukkan nama baik SPR! 

Macam kes-kes dalam gambar di atas mungkin SPR akan jawab, "dah nak buat macam mana dia memohon sebelum dia lahir lagi! Yang seorang tu pulak pada hari lahir dia tu jugak dia merangkak pergi memohon...ini hakikat! Yang memohon sebelum umur daftar sekolah tu, waktu dia bermain pondok-pondok bawah pokok depan rumah dia, dia teringat nak daftar pemilih teruslah dia pergi daftar! Itu biasalah dunia hari ini kan! Parti Pembangkang  bukan tahu hal ini, saya tahu!"

Memang gila....gila babi!

SPR hanya memekakkan telinga kepada segala komplen yang mempunyai bukti jelas antaranya Umno/Bn menggunakan sepenuhnya media dan segala harta kerajaan dalam kempen mereka. SPR buat tak kisah malah kadang-kadang mengeluarkan kenyataan bagaikan memberi kebenaran kepada Umno/Bn untuk membuat sesuka hati!

Pendek kata keadilan bagi SPR ialah hanya  Umno/Bn yang patut mendapat ekses media sedangkan parti-parti yang berlawan dengan Umno/Bn hanya layak atau memadai mengharungi ceramah-ceramah penerangan dengan penuh cabaran dan gangguan para samseng daripada kalangan pelesit dan syaitan yang dikenali!

Ada SPR kisah akan nasib parti-parti pembangkang kepada Umno/Bn atau parti Pakatan Rakyat? "Lantak engkaulah...tapi kalau engkau langgar peraturan, tindakan tegas membatalkan calon atau membatalkan keputusan pilihanraya calon engkau boleh diambil!", mungkin itulah agaknya antara yang akan dipertuturkan oleh SPR apabila parti pakatan Rakyat agak aggresif terhadap provokasi Umno dan kuncu-kuncunya

Hingga ke hari ini SPR belum melayan segala tuntutan rakyat melalui BERSIH 2.0. Maknanya hingga ke hari ini SPR masih jahat dan tetap akan bekelakuan jahat terhadap Pakatan Rakyat! SPR seolah-olah sedang menyediakan padang yang tidak sama rata bagi 'perlawanan' antara Umno/Bn Vs Pakatan Rakyat dalam PRU 13. 

Ada harapankah nak mencari keadilan dalam PRU 13 nanti jika begini kelaku SPR? Jangan harap!

Nampaknya terlalu banyak lagi ‘kejahatan’ SPR Umno/Bn ini kalau hendak dileterkan disini dan di mana-mana. Pengajaran yang sesuai buat SPR yang buat kerja gila babi seumpama ini memanglah penganjuran himpunan sejuta rakyat menuntut pilihanraya bersih. 

Nampaknya sebelum rakyat turun berduyun-duyun dalam pilihanraya, rakyat harus terlebih dahulu turun berhimpun menunjuk rasa.

Rakyat yang sedar akan masalah ini wajib turun ramai-ramai untuk menentang segala kejahatan syaitan yang dikenali dengan kuncu-kuncunya yang tidak takut melakukan perkara haram dan dosa ini!

No comments: