Followers

Thursday, October 25, 2012

Kalau Umno menang: Bakal MB Pahang?


Menjadi perbualan politik kedai kopi bahawa jika Pahang terus dikuasai oleh Umno/Bn dalam PRU 13 maka Pahang akan mendapat MB baru. Cerita-cerita melata mengatakan Tok Nan Yaakob yang baru-baru- ini mengajak orang asli bergulat dengannya bakal gulong tikar bantal dari pejabat MB.

Maka itu siapakah pengganti Tok Nan yang pandai 'bergulat' itu?

Haha...inilah yang menggerunkan! Borak-borak politik kedai kopi di sekitar negeri Mat Kilau itu cukup menggerunkan apabila memperkatakan tentang pengganti Tok Nan. Bukan kerana mereka tak mahu Tok Nan diganti segera tapi mereka lebih gerun dengan nama yang disebut-sebut bakal menduduki kerusi MB Pahang!

Pelbagai alasan gerun yang diutarakan. Antara yang kedengaran di kedai-kedai kopi mengenai orang yang dijangka mengganti Tok Nan ialah: 

'Habislah kita...mampos, kena jual!'.  

'Bukan sahaja kita yang dijual, tanah-tanah Pahang ini pun bakal kena jual!', 

'Aku risau, harta dia harta dia, harta kita jadi harta dia jugak!'.

'Bukan kena jual je, kena raba pun boleh apa?'.

"Aku tak campur, aku dah nak balik Kelantan.....lantak ngko oranglah...huhuhu undi lagi hak berkarat tu..undi...undi!!," pintas yang seorang lagi!

No comments: