Followers

Tuesday, May 08, 2012

'Seekor' banduan yang tak sedar diri!



Seorang bekas banduan yang pernah karate Anwar Ibrahim dalam keadaan tutup mata dan tangan  diikat belakang, tak semena-mena telah berlagak pula menjadi 'Pengerusi Jawatankuasa Fatwa' telah mengeluarkan ‘fatwanya’ bahawa Tok Guru Nik Abdul Aziz sebagai ‘bapa kafir’ kerana hanya mewajibkan orang ramai menghadiri Himpunan Aman Bersih 3.0 demi menentang ketidak-adilan dan kejahatan dalam pilihanraya di Malaysia. 

Banduan yang belum sedar diri ini berkata kerana arahan itu maka Tok Guru Nik Aziz ‘bapa kafir’. Sedapnya muluttt!! Tak nak-lah gagap atau sengau mulut itu ke!

Kalau Tok Guru Nik Aziz yang hanya menggesa rakyat ‘Duduk Bantah’ menentang kejahatan dan ketidakadilan Umno dan SPR dalam mengendalikan pilihanraya dicap ‘bapa kafir’ oleh banduan lembik mulut itu, bagaimana pula dengan seorang tua ganyut yang mendakwa tiada hukum hudud dan qazaf dalam al-Quran? Bapa apa nak panggil ni?

Bagaimana pula dengan seorang bekas IGP yang pernah kata tak jumpa ayat judi dalam Al-Quran? Bagaimana pula dengan orang yang cop 'bapak kafir' pada tok guru yang siang malam pagi petang mengajar ilmu Islam, memperjuangkan ajaran dan sunnah Rasulullah SAW, bapak apa tu?

Inilah rupanya manusia yang hina lagi hodoh kerana mengampu para pemimpin Umno tahap kepala ‘shit’, bercakappun bagaikan orang sasau lagi tak betul kepala! Nak cop orang ‘bapak kafir’ memang tak boleh kerana kekafiran itu akan menimpa kamu sendiri, tapi kalau kamu nak kata juga, tengok tengok padan lah weh! Cermin diri kamu itu dulu wahai banduan yang tak sedar diri, jangan jadi macam orang gila atau mabuk todi!

1 comment:

Anonymous said...

hina tok guru .. seperti kamu hina Nabi ...Kamu Hina Nabi seperti kamu hina Allah ... ALLAH akan tumboh kan belalai sebelum kamu mati...