Followers

Thursday, April 19, 2012

Serangan samseng di Dataran Merdeka menambah benci rakyat kepada UMNO

Serangan samseng UMNO terhadap mahasiswa-mahasiswa yang menuntut PTPTN dimansuhkan telah mampu menyerlahkan bahawa nyawa parti pemerintah itu bagaikan telur dihujung tanduk.

Dalam keadaan tertekan UMNO terus kehilangan punca untuk berbincang dan berdebat mengenai isu yang duperjuangkan oleh para pelajar tersebut. Sudahnya Umno terpaksa menggunakan pemuda-pemuda bodoh untuk membuat onar secara memalukan maruah bangsa Melayu.

Apa yang berlaku pagi tadi itu telah membuat rakyat terus menyampah dan benci kepada parti yang kian nyanyuk, tidak mampu lagi untuk mengajak para pemuda mereka untuk menjadi waras!

Malang sungguh bagi parti tua itu kerana setiap penyelesaian politik yang mereka lakukan semakin ditentang segenap laposan rakyat kerana sikap tidak ikhlas yang ditonjolkan mereka.

Lebih malang dan memalukan peristiwa serangan samseng UMNO itu telah mampu menyerlah kebodohan tiga menteri Umno. Kata Khaled Nordin menggambarkan bahawa beliau bukanlah seorang anggota kabinet yang cerdik dan bertanggung jawab. Sungguh memeranjatkan seorang menteri boleh mengeluarkan kata-kata yang seolah-olah 'memadankan muka' para pelajar yang menuntut keadilan buat mereka dan semua pelajar. Khaled Nordin jelas seorang menteri yang tidak bertanggungjawab.

Begitu juga ulasan Ahmad Maslan dan Hishammudin Hussin yang menggambarkan bahawa para pemimpin Umno sebenarnya masih belum insaf-insaf dan sedar akan banyak kekecewaan yang telah mereka lakukan kepada rakyat. Mereka bagaikan orang yang telah tertutup mata hati untuk memikirkan sejenak akan rayuan dan tuntutan rakyat.

Pelajar-pelajar yang menuntut PTPTN dimansuhkan dibiarkan diserang samseng jahat yang memalukan bangsa Melayu, dan diperlekehkan oleh para menteri UBN sedangkan wang RM100,000 atau RM 200,000 yang diberikan oleh seorang menteri kanan kepada seorang artis setiap kali berjumpa seperti yang hebuh kini, yang mana nilai wang sebanyak itu mampu memberi biasiswa kepada lebih kurang 3 atau 6 orang pelajar universiti untuk kos selama 4 thun belajar, tidak langsung dikutuk oleh para menteri berkenaan dan para samseng yang mendakwa pejuang melayu sejati!

Inilah dunia para pemimpin Umno dan para samsengnya, dunia serakah dan haramjadah!


No comments: