Followers

Wednesday, February 08, 2012

Wan Ahmad Timbalan Pengerusi SPR kecut!

Timbalan Pengerusi SPR yang bagaikan ‘wakil’ Umno dalam badan itu kelihatan kecut perut dengan cadangan kehadiran pemerhati asing bagi memantau proses Pilihanraya Umum ke 13. Kerana terlalu kecut maka bermadahlah ‘wakil Umno’ itu konon pemantau asing itu tidak memahami undang-undang pilihanraya negara ini. Dia ingat pemantau asing itu bodoh macam dia!


Wan Ahmad berlagak dia seorang sahaja yang pandai mentafsir undang-undang Pilihanraya Malaysia sebab senang dia nak ‘auta’ Pakatan Rakyat dan rakyat. Mungkin bagi dia undang-undang pilihanraya Malaysia itu biar dia seorang sahaja tafsir dan fahami, demi keentingan Umno/Bn yang kian nazak itu.


Kalau dah awak kata SPR tu telus sangat, adil sangat kenapa pula kecut apabila dipantau oleh pemerhati asing? Tak faham undang-undang lah! Tak faham budaya politik Malaysia-lah (komplikated sangat ke budaya politik Malaysia ni?). Tak faham sensitivity rakyat Malaysialah! Apalah merepek ni!!! Pencen je lah Wan Ahmad daripada merapu tak tentu arah!


Lain yang di tuntut demi pilihanraya adil, lain yang diberi; penyokong tak akan dibenarkan berarak iring calon!!! LAAAAA….APPARAAA WEYY ...CHETT!!!


SPR Ingatkan Pembangkang tidak Ghairah Tarik Pemerhati Asing.


KOTA BAHARU: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengingatkan parti-parti pembangkang supaya tidak ghairah menarik pemerhati asing ke negara ini untuk memantau proses Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.


Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar berkata pemerhati asing, yang mungkin mewakili badan bukan kerajaan (NGO) tertentu, tidak memahami undang-undang pilihan raya di negara ini.


Katanya mereka juga tidak faham budaya berpolitik di Malaysia selain tidak memahami sensitiviti rakyat negara ini.


"Dia (pemerhati asing) datang seminggu sebelum pilihan raya, kemudian buat andaian dan kesimpulan mengenai proses perjalanan pilihan raya di negara ini. Adilkah kepada rakyat Malaysia? Tentunya tidak!" katanya kepada pemberita selepas menyampaikan Taklimat Persediaan PRU Ke-13 kepada pegawai polis dan pengurus serta penolong pengurus pilihan raya di Kelantan di sini, Rabu.


Wan Ahmad berkata pemerhati dalam negara adalah lebih adil kerana mereka memahami undang-undang pilihan raya negara ini, memahami sensitiviti rakyat malahan mereka mempunyai kepentingan dalam pilihan raya kerana mereka adalah rakyat negara ini.


"Janganlah kita ghairah hendakkan pemerhati asing, pemantau dalam negara oleh rakyat kita sendiri adalah lebih wajar. SPR akan kaji perkara tersebut yang mana (pemerhati dalam negara) kita nak lantik, sebelum pilihan raya bermula kita boleh putuskan," katanya.


Beliau berkata sistem dan proses pilihan raya di Malaysia adalah sistem yang sesuai bagi negara ini kerana penambahbaikan dilakukan daripada satu pilihan raya ke satu pilihan raya.


"Pemerhati asing ini, dia suka memantau pilihan raya di negara kita tambahan sekarang dengan aktiviti parti politik yang suka menarik perhatian negara luar, macam pemimpin pembangkang pergi ke luar negara bercakap sana-sini, tentunya menarik minat pemerhati asing untuk datang memantau pilihan raya di Malaysia," katanya.


Wan Ahmad berkata berkata pasukan pemantau pilihan raya, yang diketuai pegawai SPR dan disertai pegawai polis, pegawai Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan wakil calon, akan diwujudkan di setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) seluruh negara kecuali di Sarawak mengikut Parlimen bagi memantau perjalanan PRU Ke-13 akan datang.


Beliau turut mengingatkan rakyat yang mencapai umur 21 tahun supaya segera mendaftar sebagai pengundi bagi membolehkan mereka menunaikan tanggungjawab mengundi. BERNAMA


Sumber:mstar.com.my

3 comments:

Anonymous said...

hahahahaha...statement mcm gampang.. dgn org2 UBN boleh la Wan Ahmad kelentong..dgn rakyat yg celik maklumat x payah la nak auta..kalau dh x mampu bagi perkhimatan terbaik.. baik blah cara terhormat..

Pak Oncu said...

salam,, Wan Ahmad ini lah yg memberi kemenangan kepada KJ pada PRU yg lalu,,,, memang bangsat Wan Ahmad ni ,,,,

Anonymous said...

Dia pun tak faham undang-undang pilihanraya, kalau dia faham takkan Bersih 3.0 nak menyusul.