Followers

Tuesday, January 31, 2012

Tragedi angpau putih menggambarkan ketidak -ikhlasan pemberinya?

Cuba mahu menunjuk cerdik dan serba tahu maka banyaklah bercakapnya sambil melakukan itu ini, asalkan Pakatan Rakyat tidak memang dalam PRU.!Macam-macam yang dikatakan kepada Pakatan Rakyat dan para pemimpinnya terutama kepada Lim Guan Eng, Kit Siang, Tok Guru Haji Hadi apatah lagi Anwar Ibrahim.

Bertanding dengan keizinan Tok Guru Nik Aziz, Tok Guru tergamak ditipunya. Lepas itu kata macam-macam lagi kepada Tok Guru! Dikutuknya dia kepada para pemimpin Pakatan rakyat untuk menunjukkan dia bijak, tahu belaka dan benar semuanya.

Siapa orang itu? Siapa lagi kalau bukan Ibrahim Ali yang hari ini macam 'gila talak' kepada parti yang pernah 'tendang' dia dahulu. Demi menarik kembali perhatian Umno, apa orang lain buat semua tak betul dan semua tidak bagus melainkan apa yang Najib dan Umno buat!

Tiba-tiba dia sebagai konon pembela Melayu totok, yang sering kata ikut dan sahaja kepada kaum Cina, buat jamuan Tahun Baru Cina. Nak tunjuk ikhlas dan murah hati maka dia siap bagi angpau sampul putih lagi kepada kaum-kaum Cina yang hadir ke majlisnya.

Pemberian angpau putih sempena kematian dan pengkabungan di sambutan tahun Baru Cina itu telah menggambarkan betapa jahil budayanya dia sebagai seorang yang pernah menjadi Timbalan Menteri di jabatan Perdana Menteri satu ketika dahulu!

Hari ini Najib yang selalu diampunya itu berkata, tragedi angpau putih tiada kena mengena dengan kerajaan. Maka, dek kerana angpau putih itu dia kini terpukang walaupun dia sebenar adalah seorang yang tidak pernah tahu malu! Padan muka dia!

No comments: