Followers

Saturday, January 21, 2012

Kes Anwar Ibrahim: Rayuan yang dibuat oleh AG membuktikan Kerajaan UMNO/Bn terlalu 'sayang' lubuk busuk Syaiful !

Keputusan Peguam Negara Patail membuat rayuan keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Anwar Ibrahim ke Mahkamah yang lebih tinggi dari itu, memang benar-benar menggambarkan betapa busuknya hati pihak yang berada di belakang keputusan itu. Memang benar, semua pihak dan pelbagai golongan rakyat melihat keputusan ini adalah keputusan politik yang penuh dengan kehilangan maruah dan harga diri.

Mengapa perlu lagi 'dikuliahkan' tentang lubuk busuk syaiful kepada rakyat terutama anak-anak kecil, remaja dan muda? Penting sangatkah lubuk busuk syaiful itu sehingga perlu dikelebek di hadapan mata rakyat dalam mahkamah? Tindakan yang dilakukan ini sebenarnya bukan sahaja akan terus memanjangkan fitnah dan dosa malah langsung tidak menggambarkan moral tinggi pihak-pihak yang berada di belakang keputusan ini.

Kalaulah takdirnya para pemimpin kerajaan dan parti Umno di belakang keputusan ini, mengapalah mereka menjadi begitu desprate untuk menggunakan lubuk kotor syaiful itu bagi memanjangkan hayatnya? Apakah buat Umno, sudah tidak ada lagi yang wangi, suci dan bersih dan yang tidak menggelapkan hati untuk digunakan sebagai ubat kepada penyakit nazak yang Umno sedang hadapi? Mengapa untuk menyembuhkan nazak Umno, berahi benar Umno menggunakan lubuk busuk syaiful? Istimewa apa lubuk busuk syaiful itu? Sungguh keji, hina, kotor dam gelap hati cara yang dilakukan ini.

Bermain dengan benda-benda busuk begitu memang menggelapkan hati. Nampaknya Umno benar-benar gelap hati untuk berfikir rasional barang sejenak, bahawa penganiyaan dan kezaliman serta fitnah yang dikenakan kepada Anwar Ibrahim itu sebenarnya semakin mendekatkan Umno ke lubang kubur. Kenapa begitu? Kerana hakikatnya rakyat sudah menyampah, boring dan teramat malu dengan cara politik Umno yang bernanah kotor ini. Jelek rakyat melihatnya. Umno kini bukan lagi nasib hidup rakyat yang tertekan yang menjadi tumpuan dan pembelaan, tetapi syaiful dan lubang busuk syiaful yang beria-ia mahu dibela dan asalkan Anwar Ibrahim dapat dikurung. Politik apa ini, kalau tidak ianya politik nafsu serakah jahat dan gelojoh yang jauh dari ajaran dan amalan Islam.

Tok Guru Nik Aziz menasihati, berpolitik secara bermaruah dan berintegriti adalah tidak sentuh batang tubuh dan maruah individu tetap berlawanlah akan dasar-dasar parti. Namun Umno bukanlah cerdik untuk berlawan mengenai dasar parti, yang Umno cerdik dan tidak benak ialah fitnah seks dan mengelebek lubang busuk Syaifool.

Jika Umno berfikiran waras tentang kelangsungan nyawa Umno, sudah semestinya dalam kes yang mengarut ini, tidak akan dibenarkan buat rayuan kerana kerajaan dan pemimpin Umno berkuasa untuk menghalang. Namun Umno yang telah gelap hati telah ditakdirkan Allah buat masa ini masih belum terbuka hati, yang mana tidak terbuka hati Umno itu menjadi tanda bahawa Umno akan mati sedikit masa lagi! Malah mungkin lebih cepat dari yang dijangkakan.

Baru hendak sahaja ternampak cahaya terang dalam bidang kehakiman, namun rayuan Peguam Negara Patail itu bakal menggerhanakannya kembali. Kegerhanaan itu bukan kerana hanya apabila Anwar Ibrahim mungkin diputuskan bersalah tetapi kegerhanaan itu adalah kerana terdapat tangan-tangan kotor di sana sini yang tidak mampu diselindung lagi dari tanggapan umum apabila pembicaraan berjalan nanti.

Memang puak-puak Umno/Bn dan para juak serta balaci, tidak boleh diharap. Oleh yang demikian, Umno perlu diturunkan dari pemerintahan negara ini kerana ia terlalu banyak memberi beban bukan sahaja kepada musuh politiknya malah yang lebih utama kepada ekonomi dan kehidupan rakyat marhaen dalam negara hari ini.

Sekali lagi Malaysia yang malang akan dipertontonkan tentang lubuk busuk syaiful ?

No comments: