Followers

Friday, January 20, 2012

Alahai menteri-menteri Najib!!

Semakin hari wajah Umno semakin hodoh. Hodoh bebenor!

Laporan Ketua Audit dedahkan skandal lembu NFC yang membabitkan keluarga rapat seorang Menteri. Menteri itu kata kes lembu NFC itu tidak ada kaitan dengannya walaupun orang utama dalam NFC itu ada juga 'kait' dia. Lantas menteri itu dipanggil orang Menteri 'lembu'. Dipanggil begitu bukan kerana bodohnya, agaknya, tetapi mungkin kerana NFC itu adalah lembu yang diurus oleh orang yang berada di rumah menteri itu!

Lepas itu muncul pula seorang lagi menteri, yang laporan Audit kata guna wang zakat untuk halang kes kazaf yang dibawa oleh Anwar Ibrahim terhadap Sialful. Walaupun difahami orang ramai dari pendedahan audit dan puak-puak di tempat yang diamanahkan menjaga wang zakat itu, wang zakat itu diguna dahulu, lepas itu dibayar balik ,namun menteri itu kata, tidak, itu bukan guna duit zakat, pakai dulu je! Lalu menteri ini tidak dikatakan orang menteri lembu kerana tiada lembu dalam kesnya namun ia dilihat orang macam tongong sebab dia lulusan agama! Adake menghalang orang nak bawa kes kazaf ke mahkamah syariah dikatakan fisabilillah! Tanggung pula dengan seekor mufti yang bengong yang berada di KL tu!

Kemudian muncul pula seorang menteri yang bermadah jika sekiranya menteri mendedahkah laporan harta mereka, itu akan merbahaya kepada keselamatan. Kalau sudah harta dan wang ringgit tidak banyak sebanyak macam kes lembu, bahaya apa kejadahnya? Siapa yang peduli! Madah menteri itu dengan sendiri membuktikan harta menteri-menteri sebenarnya banyak! Soalnya, banyaknya harta menteri-menteri itu apakah selaras dengan pendapatan halal mereka selama ini? Inilah yuang perlu dideahlan bagi menggambarkan integriti mereka. Lagi pun apa bahayanya bukankah menteri-menteri selalu di jaga keselamatan oleh pihak keselamatan? Dengan alasan itu, maka orang ramai menjadi terkaget dengan pandangan 'merbahaya' menteri ini lantas terbit dari mulut-mulut mereka, "tolol rupanya menteri ni!"

Dan terbaru seorang lagi menteri yang bagaikan ayam berak kapur apabila mengenangkan hubungan Malaysia-Indonesia kurang baik, katanya adalah kerana paranan Anwar Ibrahim! Marah dia Anwar Ibrahim sering muncul di media negara jiran itu. Maka dari pandangan menteri ini nampak jelas bahawa kerajaan bos menteri ini hakikatnya tidak tahu menari kata papan jongkang-jongkit! Dasar luar sendiri yang tidak berkualiti dan tidak cekap, salahkan seorang manusia yang sering terkepung dan hendak dikepung lagi! di mahkamah yang lebih tinggi pula! Apa namanya itu kalau tidak, bangang wal benak!

Begitu nasib kabinet Najib, dipenuhi dengan mereka yang menjadi menteri hanya bertaraf JKKKK, Ibrahim Ali dan Hassan Ali!

No comments: