Followers

Saturday, December 03, 2011

Umno menghina kebijaksanaan bangsa Melayu!


Apa yang ditunjukkan oleh Sharizat inilah lambang apa yang dipanggil 'kebijaksanaan' para pemimpin Umno, baik hak lelaki mahupun hak perempuan. Lambang yang sepatutnya seluruh bangsa Melayu terasa hina dengannya. Mereka ini jelas tidak reti berlawan secara kebijaksaan ilmu, fakta dan hujah. Yang mereka pandai ialah menabur fitnah, membuli, menyelak kain dan yang terbaru menyinsing lengan! Apakah bangsa Melayu ini akan selamat dan terus maju jika inilah cara menghadapi cabaran yang diajar Umno dalam dunia hari ini?

Bangsa-bangsa lain telah terus ke hadapan dalam cara menghadapi lawan iaitu secara berhujah, berdebat, berpolimik, berdailog, dan berinterlektual, tetapi umno parti usang ini, mengajak bangsa Melayu menjadi bangsa kuno dalam menghadapi cabaran lawan. Nampaknya otak para pemimpin umno terlalu sedikit untuk berlawan hujah secara interlektual sebab itu mereka lebih kepada menjadikan bangsa Melayu hina an bodoh dalam pandangan bangsa lain.

Apakah bangsa Melayu ini hanya tahu menyelak kain dan menyinsing lengan dengan terpekik terlolong dalam rumah sendiri hingga terlalu bodoh untuk berdebat dan berhujah secara bijaksan,a seperti yang Sharizat dan para pemimpin umno gambarkan?

Cukuplah para pemimpin Umno memalukan dan memperbodohkan bangsa Melayu sama ada tua dan muda kerana kami bangsa Melayu bukan bangsa bacul dan bodoh yang tidak mampu berdebat, berhujah dan berdiskusi secara interlektual dan berilmu. Oleh itu cukuplah kita menatang Umno yang secara sedar tidak sedar telah memalukan dan menghina kita bangsa Melayu dengan 'kebijaksanaan' kolot.


Thursday, December 01, 2011

Moooh...moohh! Bunyi apa tu?

Tiba-tiba terdengar suara dari bukit yang dikatakannya aman itu, mengatakan tiada pecah amanah dan seleweng dalam kes lembu-lembu feed lot yang riuh diperkatakan orang sekarang ini. Tak ada siapa yang tahu sebenar-benarnya kenapa suara itu berbunyi begitu, tetapi sangat ramai yang dapat mengagaknya dengan penuh keyakinan!


Kalau itu suara malaikat, memang wajib boleh dipercayai tetapi jelas suara itu bukan suara malaikat, lagi pun suara itu bercampur-baur dengan suara-suara lembu kuning, hitam, putih dan juga lembu merah yang meraung dan ada yang menangis tolol.


Yang menjadi masalahnya kenapalah suara dari itu berbunyi begitu, buat malu anak buah sahaja! Dalam keadaan riuh-rendah bunyi lembu-lembu semalam, sampai ada yang nak selak-selak kain, dah orang kata bunyi dari bukit itu bunyi lembu jugak!!


Sabar ….siasat dulu sampai habis, jangan tiba-tiba bersuara , yang terdengar dek orang ramai yang serabut dan menyampah, macam bunyi lembu je!


Dapat modal RM250 juta, suruh bela dan biak baka lembu serta buat untung besar:


Bukan import lembu yang dah besar dan kemudian mampos pun jumlah besar!

Bukan suruh beli kondo besar, sampai 2 biji!

Bukan suruh beli Mercedes besar harga setengah juta!

Bukan suruh beli tanah dan bela lembu besar dekat Putrajaya!

Bukan suruh pergi umrah dan melancong bawa keluarga besar guna duit modal!


So kalau tak mahu jadi lembu tak usah keluar kenyataan bukan-bukan seorang diri lagak seorang hakim! Selesaikan dulu siasatan dan lepas itu serahkan kepada mahkamah atau suruhanjaya untuk buat keputusan. Ini baru telus!

Naya budak-budak sekolah dan cikgu-cikgu, Menteri Pelajaran pening lalat !

PAS lawan Umno, tak kan yang menang DAP

Harakahdaily


KUALA LUMPUR, 1 Dis: “Budak tadika pun tahu jawapannya, jika Umno lawan PAS, yang menang sudah tentu antara Umno atau PAS,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.


Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yasin ketika merasmikan Persidangan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno di Dewan Merdeka PWTC pada 29 November lalu yang menyatakan DAP ganti PAS, bukan PAS ganti Umno.


“Sifir mana Timbalan Presiden Umno ini belajar.


“Bagaimana Najib lawan Muhyidin yang menang ialah Chua Soi Lek. Analogi yang tidak masuk akal langsung,” ujarnya kepada Harakahdaily.


Katanya, kalau itulah kenyataan yang keluar daripada seorang Menteri Pelajaran, maka amat malanglah rakyat Melaysia kerana lain yang ditanya maka lain pula yang dijawab.


Tambahnya, Timbalan Presiden Umno menyebut DAP ganti PAS sebagi strategi Umno untuk menakutkan rakyat daripada memilih PAS dan meninggalkan Umno walaupun anologi beliau sebagai orang yang pening lalat.


Menurutnya, rakyat Malaysia sedar Persidangan Umno pada kali ini akan menjadi pesta memaki hamun dan memfitnah PAS dan Pakatan Rakyat.


Ini, ujarnya adalah strategi Umno untuk menutup kelemahan Umno yang menjadi teras kepimpinan negara.


Katanya lagi, parahnya pentadbiran negara telah didedahkan oleh Ketua Audit Negara, sebaliknya pujian urus tadbir cemerlang diberi kepada negeri Pakatan Rakyat.


“Walaupun Tan Sri Muhyiddin cuba menakutkan rakyat terutama orang melayu daripada menyokong PAS, kononnya DAP yang mengganti PAS tetapi rakyat semakin cerdik dan tahu siapa sebenarnya pengkhianat RM52 bilion saham bumiputera, RM32 juta wang PPRT, 1.3 juta hektar tanah rezab melayu digadai di bawah kepimpinan Umno.


“Jika inilah yang berlaku layaklah PAS ganti Umno,” ujarnya.


Sumber:harakahdaily

Bakal PM (?) steamrolled gagasan 1 Malaysia!

Nampaknya gagasan 1Malaysia Najib telah digelek steamroll Muhyiddin semalam. Dengan menekan kepada jihad untuk apa yang dikatakan menyelamat hidup mati Melayu, gagasan 1Malaysia Najib yang dibanggakannya telah menjadi lempeng tawar atau lempeng batak!


Muhyiddin menggunakan steamrollnya, agaknya untuk membuktikan apa yang telah diberitahunya duhulu bahawa dia adalah Melayu dahulu lepas itu baru Malaysian! Maka itu malam tadi dilanyak 1Malaysia!


Kini gagasan 1Malaysia itu hanya dikelek oleh Najib seorang diri ke hulu ke hilir. Muhyiddin ajak Pemuda, Wanita dan Puteri Umno mula berjihad untuk mencari peluang!! Memanda tua mungkin terus membakar obor untuk Muhyiddin?


Wednesday, November 30, 2011

Ada Jihad Untuk Survival Melayu Pulak dah : Umno Makin Mengelirukan!

Apa yang terpancar dari ucapan Muhyiddin semalam mengukuh tanggapan ramai bahawa Umno kian tenat. Terpaksa menggunakan talian hayat baru iaitu konsep atau slogan baru Umno; JIHAD SURVIVAL MELAYU konon untuk mempertahankan bangsa Melayu namun hakikatnya adalah demi kelangsungan nyawa politik para pemimpin Umno yang tak mahu hilang kuasa.



Dikatakan jika Umno kalah maka Melayu akan ghuyup. Di sini aku nak tergelak kuat…KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!!!!! Melayu atau Umno yang ghuyup?



Semoga tidak ada ahli-ahli Umno yang faham maksud Jihad Islam, mampu diperbodohkan oleh Muhyiddin Yasin. Kalau bodoh juga, aku tak tahulah……


Jihad: Lucunya kenyataan Muhyiddin


Harakahdaily


KUALA LUMPUR, 30 Nov: Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia merasa cukup sedih dan kecewa di atas ucapan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sama sekali tidak menunjukkan beliau selaku orang nombor 2 negara yang mempunyai daya fikir intelek yang tinggi dan budi bahasa yang baik.

Pengarahnya, Mohd Sany Hamzan berkata, semasa merasmikan serentak Persidangan Tahunan Puteri, Pemuda dan Wanita Umno malam tadi, Muhyiddin meneruskan perseteruan terhadap Pakatan Rakyat dan PAS secara khususnya dengan alasan yang berbentuk fitnah dan dangkal.


“Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia ingin mengingatkan Umno bahawa keangkuhan mereka sebagai parti yang tiada galang ganti untuk meneruskan agenda perjuangan bangsa Melayu sudah lapuk ditelan zaman kerana PAS sudah bersedia untuk memimpin bangsa Melayu ke arah suasana politik yang lebih kondusif bahkan lebih lagi PAS menawarkan perjuangan bangsa Melayu menurut ajaran Islam yang syumul,” ujarnya kepada Harakahdaily.


PAS, tegasnya akan menggantikan Umno untuk membela nasib bangsa Melayu yang selama ini menjadi mangsa ‘belasahan’ Umno.


Jadi, tambahnya Umno sememangnya berada di dalam keadaan cukup terdesak kerana PAS dan Pakatan Rakyat semakin mendapat tempat di hati rakyat untuk memerintah negara ini.


“Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia berpendapat bahawa cabaran Timbalan Perdana Menteri kepada para Puteri, Pemuda dan Wanita Umno untuk menjadi mujahid dan mujahidah yang akan berjihad untuk mempertahankan bangsa Melayu di dalam Pilihanraya Umum yang akan datang adalah sebuah lelucon yang amat menggelikan hati,” katanya lagi.


Menurutnya, Umno sebagai sebuah parti sekular yang memisahkan agama di dalam agenda perjuangan politik mereka sanggup menggunakan istilah-istilah Islamik supaya nampak agenda Islam mereka tetapi sebaliknya bersifat munafik semata-mata.


Mohd Sany berkata, sepatutnya jihad yang utama adalah menegakkan hukum syariat Allah Taala di atas muka bumi ini dan bukannya berjihad di atas nama bangsa.


Beliau menambah, Jabatan Pilihanraya DPPM turut mengingatkan kepada seluruh jentera pemuda di semua peringkat supaya meningkatkan kewaspadaan dan kebersediaan untuk menghadapi pilihanraya yang mendatang.


Katanya lagi, Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia melihat Umno kini semakin gawat dan tidak keruan, tidak mustahil sepanjang perhimpunan Agung Umno ini akan menjadi perhimpunan yang akan dipenuhi dengan segala macam kenyataan-kenyataan yang bersifat hasutan, ancaman, tuduhan, prejudis, rasis dan sebagainya.


Oleh itu, ujarnya, pihaknya meminta supaya rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan keadilan menolak secara total parti Umno dan Barisan Nasional kerana pembawaan politik sempit mereka sudah tidak diterima lagi oleh rakyat.


Selain itu, kata beliau, pihaknya mengarahkan jentera pemuda di semua peringkat untuk membuat laporan polis di atas kenyataan Timbalan Perdana Menteri dan Ketua Penerangan Umno yang bersifat menghasut dan menimbulkan kebencian orang Melayu untuk terhadap orang-orang bukan Melayu dan orang-orang yang bukan beragama Islam


harakahdaily