Followers

Saturday, July 02, 2011

Tanah KTM Tanjung Pagar tergadai akibat kebodohan parti ketuanan Melayu. Maka puas hatilah yang mengundi Umno!

Walaupun aku dikatakan anak merdeka namun malam itu aku menitis airmata melihat sekali lagi kedaulatan negara tergadai kerana sebuah kebodohan dan kebaculan apa yang dipanggil pemerintahan ketuanan Melayu. Tergadainya Tanah KTM di Tanjung Pagar secara bacul dan bodoh oleh pemerintahan bodoh para pemimpin Umno yang berketuakan Najib Razak.


Mana ada negara yang menyerahkan tanah pusakanya kepada sebuah negara asing begitu sahaja tanpa mendapat untung apa-apa dalam dunia ini, cuma hanya Malaysia pemerintahan Umno yang sangat disanjung oleh kononnya prof-prof pejuang Melayu Kamarudin Kachar, Zainal Keling dan Ramlah Adam. Mana komen interlek para pengampu ini?


Apa sakitnya Malaysia kalau tidak diserah tanah KTM Tanjung Pagar secara bodoh kepada Singapura? Bukan kah itu tanah kita sejak zaman berzaman? Apa yang Malaysia dapat atau Umno dapat dengan penyerahan itu cuma hanya satu bentuk pakej pelaburan yang bodoh yang tetap menguntungkan Singpura dan merugikan Malaysia? Atau memang para pemimpin Umno ada dapat sesuatu demi penuhkan tembolok mereka?


Memang aku sakit hati dan rasa cukup terhina mengenangkan perangai pemerintahan Umno yang bagaikan harapkan pagar, pagar makan padi dengan menggadai tanah Melayu di Tanjung Pagar kepada negara asing. Sebagai anak Malaysia aku tidak halal dunia dan akhirat para pemimpin Umno yang mengadaikan tanah itu.


Tatkala Singapura tergadai dulu aku tidak mengerti apa-apa tentang kedaulatan sebuah negara. Tetapi tatkala tegadainya Pulau Batu Putih aku mula terasa geram teramat sangat. Aku bukan geram kepada Singapura kerana memang begitulah cara mana-mana negara mahu menunjukkan kuasa dan kedaulatannya tetapi aku geram kerana kebaculan dan kebangangan pemerintahan ketuanan Melayu taik kucing iaitu kerajaan Umno yang tidak boleh diharap dan tidak berguna satu sen itu. Bagi aku alangkah bodohnya jika masih ada Melayu yang menganggap Umno parti yang berjurus untuk menjaga kedaulatan Tanah Melayu ini. Memang Melayu itu bangang, bahlul dan tongong!


Aku bersetuju dengan pandangan ramai bahawa Umno perlu dilingkupkan kerana Umno dan para pemimpinnya dengan berselindung disebalik isu ketuanan Melayu terlalu banyak melingkupkan ketuanan Melayu itu sendiri. Buktinya ialah tergadainya Singapura, Pulau Batu Putih, Tanah KTM Tanjung Pagar dan mungkin kalau Umno terus memerintah Pulau Pisang, Bukit Takungan Air Singapura dalam Johor itu dan Wilayah Iskandar juga akan tergadai nanti!


Maka itu langkah pertama melingkupkan UMNO ialah kita jayakan Himpunan Bersih 2 pada 9 julai ini yang sangat ditakuti oleh Umno yang KOTOR itu supaya negara Malaysia ini tidak terus tergadai satu persatu secara bodoh, hina dan bacul.


Wednesday, June 29, 2011

Hah..terdapat elemen asing ?

Maka berkatalah Ketua Polis Negara, Ismail Omar konon maklumat risikan yang polis perolehi menunjukkan bahawa terdapatnya usaha daripada pihak tertentu termasuk elemen-elemen asing yang mungkin mengambil peluang daripada perhimpunan tersebut untuk mengeksploitasikan keadaan.

Inilah caranya polis Malaysia, sentiasa memberi kenyataan yang kabur dan terlalu umum untuk memaksa rakyat mempercayai mereka. Beberapa bulan yang lalu kita juga mendengar kenyataan polis, ”sah video seks itu tulin”. Lain yang hendak diketahui umum, lain yang diberi jawapan!

Rasanya cara ini terlalu ketinggalan zaman atau terlalu basi. Hanya katak dibawah tempurung sahaja yang akan kagum dengan kenyataan-kenyataan yang seperti itu. Bagi mereka yang celik akal dan kenal ragam politik tidak bermaruah Umno/Bn, kenyataan KPN itulah yang sebenarnya mampu menggelisahkan rakyat dan membimbangkan pelabur bukan himpunan BERSIH.

Adakah munasabah BERSIH 2 yang mahu nyahkan KOTOR-nya SPR terkandung elemen asing? Nampak sangat macam Malaysia lebih suka KOTOR dari BERSIH! Polis yang tulis pada kenderaan mereka ”Tak Nak Rasuah” adalah kerana rasuah KOTOR, kenapa pula fobia dan trauma dengan himpunan BERSIH 2 yang mahu BERSIH-kan KOTOR-nya pilihanraya?

Kalau polis bimbang sangat akan elemen asing kepada keselamatan negara, siasat dulu apa itu APCO yang katanya sedang berada dalam kelambu pentadbiran negara di Putrajaya sekarang! APCO jelas berada hampir dengan peti rahsia keselamatan negara sedangkan himpunan BERSIH cuma ada secara terang-terangan (bukan sulit) dan aman di atas jalanraya!

Semoga polis kembali kepada tugas yang sebenar ia itu menjamin keselamatan dan kebebasan demokrasi rakyat bukan asyik menjaga kepentingan politik parti-parti politik pemerintah.

Sunday, June 26, 2011

Kecoh kerana ada pihak sedang berkubang dalam taik


Negara ini kian kecoh. Bukan kecoh kerana rakyat tetapi kecoh kerana ada pihak yang sedang bergelumang dalam taik.

Hanya pakai baju kuning BERSIH,

Pakai seluar bersih lagi, bukan tak pakai seluar!

Tak buat isyarat lucah kat orang pun,

Tak sentuh orang pun,

Tak pegang tangan orang pun,

Tak cuit orang pun,

Tak tampar orang pun,

Tak sepak orang pun,

Tak sepak kepala lembu pun!

Tak jelir orang pun,

Tak tonyel orang pun,

Tak sorak orang pun,

Tak PERKASA pun,

Hanya nak minum air pakai baju BERSIH, bayar…. bukan free….

Kena tahan ???

Hanya naik bas…..pakai baju BERSIH,

Kena tahan ???

Hanya bawa baju BERSIH, bagi kat orang, free....yang jual, jual murah-murah, tak mahal pun!

Kena tahan ???

Kalau tulis kat baju itu 'Parti Komunis Malaya', okaylah kena tahan!

Ini BERSIH...B.E.R.S.I.H!!!

Kena tahan???

Undang-undang mari dari mana ini???

Memang benar agaknya, kata kawan ku....negara kita sedang kecoh...

Bukan kecoh kerana rakyat...dakk...rakyat relek je!

Kecoh kerana PDRM....yang sedang ‘berkubang’ dalam taik....tak boleh tengok BERSIH...trauma!