Followers

Wednesday, November 23, 2011

PRU berasingan: Noh Omaq, tak masuk akal atau tak ada akal!


Timbalan Pengerusi Umno Selangor yang juga seorang menteri yang bernama Noh Omar telah membuktikan seorang lagi pemimpin Umno yang bertaraf ‘shit’. Apa tidak ‘shit’-nya, kalau hasrat kerajaan PR Selangor mahu membubarkan DUN nya berasingan dengan parlimen diterimanya sebagai ‘tidak masuk akal’. Menteri apanya ini, kalau perkara macam itu, yang dibenarkan oleh perlembagaan dikatakan tidak masuk akal!


Kalau menteri yang kepingin menjadi MB Selangor ini cerdik dan tidak ‘shit’, lantak Tan Sri Khalid Ibrahim-lah nak bubar DUN Selangor bila pun, asalkan tidak salah mengikut perlembagaan dan peraturan pilihanraya!


Lebih cerdik bagi Noh Omar jika dia terus berusaha selesaikan kes lembu Shahrizat, yang sangat berkait rapat dengan kementeriannya itu. Jangan dok sibuk dengan tak masuk akal! Macamlah dia tu ada akal sangat! Nak selesai kes lembu pun salah-habah, ini kan pula nak menyibuk dengan urusan kerajaan PR Selangor.


Kalau hendak dikira tak masuk akal, tindakan Presiden Umno yang juga Perdana Menteri selama ini tidak pernah secara gentleman pun, memberi tahu bila tarikh akan diadakan pilihanraya, lagi tak masuk akal! Ikut nafsu dia sahaja bila nak buat . Lepas itu bila orang kecam, berdalih itu semua urusan dan hak SPR!


Lagi tak masuk akal wahai Noh omaq, dalam keadaan Jawatankuasa Parlimen Penambahbaikkan Piliharaya masih sedang bekerja, para pemimpin Umno/ Bn terutama Haji Presiden tu, dah mula bercadang mahu adakan pilihanraya. Konon bila-bila masa boleh ada pilihanraya, tak perlu menunggu hasil keputusan JK berkenaan. Inilah contoh kerja tak masih akal para pemimpin Umno/Bn yang penuh muslihat! Woi…Tunggulah Jawatankuasa berkenaan siapkan laporan kerjanya dahulu dan bentang ke parlimen, barulah masuk akal!


Apalah, tak masuk akal punya Timbalan Pengerusi Umno Selangor! Atau tak ada akal?

1 comment:

Anonymous said...

bukan saja tak akal malahan dah masuk kategori separuh gila.