Followers

Monday, October 17, 2011

Sedap kata orang kurang ajar! Siapa yang kurang ajar?

Kerana mengatakan tindakan Sultan Selangor bukan suatu tindakan yang lazim dalam isu pemeriksaan sebuah gereja Methodist di Damansara Utama maka Aziz Bari dikatakan oleh seseorang sebagai kurang ajar!

Bagi aku sebagai rakyat marhaen seperti juga orang lain yang memahami, bahawa tiada seorang manusiapun yang maksum kecuali nabi lagi rasul. So semua manusia boleh diberi pandangan, dikritik atau ditegur jika tidak betul. Noktah.

Oleh yang demikian Aziz Bari tidak salah sebagai seorang ahli akademik dan pakar dalam bidangnya. Maka itu pada pandangan aku, Aziz Bari tidak kurang ajar sedikit pun kepada Raja-raja Melayu malah sebaliknya pandangan Aziz Bari mampu meletakkan Institusi Raja-Raja Melayu lebih terhormat. So apa yang kurang ajarnya?

Yang kurang ajar kepada Raja-raja Melayu bagi aku, tetap orang yang di bawah tu. Tak percaya kaji sejarah sewaktu dia memerintah dulu. Malah tidak ada orang di Malaysia ini yang tidak tahu apa yang telah dilakukan kepada Raja-raja Melayu!

Oleh yang demikian, dialah yang sebenarnya kurang ajar kepada Raja-raja Melayu bukan Aziz Bari!!!!


1 comment:

antahberantah said...

Mahathirkutty adalah bapak segala kurang ajar. Dia terlupa atau buat2 terlupa dia lah makhluk perosak yang mengaibkan sultan satu ketika dulu. Bukan sahaja buat kenyataan bahkan turun padang buat roadshow mengenai imuniti raja2.Bukan kah ini satu penghinaan yang teramat hina dilakukan oleh perosak agama dan bangsa ni. Allah panjangkan umurnya bagi membolehnya melihat kembali segala kebobrokan yang telah dilakukannya sepanjang 22 tahun menjadi diktator Malaysia. Ramai yang bertanya apa dah jadi dengan negara kita ni .....macam2 kepincangan dihadapi oleh rakyat Malaysia....jenyah meningkat, murtad bertambah, keruntuhan akhlak menjadi-jadi, rasuah teramat tinggi, penyalahgunaan kuasa berleluasa.....dll. Jawapannya mudah seperti ABC...tanya haprak anak Kutty tu. Mungkin Allah akan menjemputnya apabila semuanya habis dipertontonkan kepadanya. Dei, cukup senang nak kata orang kurang ajar.