Followers

Friday, August 26, 2011

Pemecah belah orang Melayu yang sebenar adalah orang itu! Siapa? Arr...apa namao??

Kalau mengikut keterangan Harussani, maka boleh dirumuskan bahawa pemecah-belah bangsa Melayu yang sebenar adalah orang itu, bukan Anwar Ibrahim seperti yang selalu dituduh oleh para pemimpin dan media pencacai Umno Baru sejak sekian lama. Harussani cuba memberi nasihat tapi tak dapat masuk dan dia tak dengaq pun! Apa Harussani kata?

Harussani berkata, walaupun Dr Mahathir selalu mendengar nasihatnya, terdapat tiga perkara yang tidak dipedulikan.

Perkara itu menurutnya, nasihat yang cuba disampaikan supaya Dr Mahathir tidak memecat timbalannya ketika itu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Waktu nak pecat Anwar, saya pergi tapi tak boleh masuk (jumpa). Saya kata, kalau pecat dia, bukan sikit pengaruh dia (Anwar), berpecah orang Melayu... Kalau hendak buat tuduhan liwat, kalau tak ada saksi, buruk padahnya.

Maka jelas, Najib hanya penerus kepada kerja memecahbelah Melayu. Tapi yang memulakannya adalah , "apa namao...arr apa namao...!!" Malang sungguh bagi orang Melayu yang masih keliru dan tertipu di kampung-kampung dan di felda-felda dengan orang yang merasakan dirinya cerdik dan hebat ini! Rumah kata pi, kubuq kata mai namun masih belum sedaq-sedaq juga lagi!!

malaysiakini


No comments: