Followers

Sunday, July 31, 2011

SPR terus buat derk! mahu BERSIH 3 pula. ????

Sehingga hari ini Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) yang kontraversi itu masih belum melayan sebarang tuntutan BERSIH 2.0. Sebaliknya SPR sibuk mengeluarkan kenyataan-kenyatan yang sentiasa berusaha memperbodohkan keupayaan berfikir rakyat. Kenyataan-kenyataan SPR seringkali seiring dan senada dengan tuan besarnya para pemimpin Umno.

SPR menjadi tidak peka kepada tuntutan BERSIH 2.0 kerana terlalu mengikut telunjuk parti politik yang tidak bermaruah seperti Umno. Kerana Umno, SPR semakin hilang kehormatan. Namun para pengurus SPR yang tahu impak ini, tetap masih mahu menjaga tembolok besar para pemimpin Umno. SPR kerana Umno telah memilih jalan berhadapan dengan rakyat walaupun jawapan yang diberikan menunjukkan kebodohan dan keabdian SPR!

SPR masih belum mengambil serius soal pembersihan daftar pemilih yang begitu jenuh dengan orang yang telah mati dan yang berusia terlalu tua hingga berabad, pengundi boleh undi berkali-kali dan sebagainya. Pelbagai alasan yang dihelahkan oleh SPR untuk tidak mahu menerima aduan dari parti yang bertanding.

Jika begini sikap SPR, bagaimana lagi perbincangan, dialog, bahas dan laporan polis yang dimahukan oleh SPR untuk dianya berubah? Atau mahu melihat satu lagi BERSIH3.0?


1 comment:

mamEE said...

Mungkin mereka menantikan gelombang besar, mahu menanti bangunnya "ANAK MUDA"