Followers

Friday, July 22, 2011

Kesian! Semua menjadi haru-biru dan celaru kerana mempertahankan penguasaan Najib dan Rosmah

Dengan adanya integriti, sikap pertanggungjawab dan ketelusan semuanya mudah untuk diselesaikan. Namun demikian nampaknya selagi Umno/Bn tidak dijatuhkan dalam PRU ke 13 nanti, suasana dalam negara ini terus akan menjadi bertambah celaru. Hari ini pelbagai perkara celaru kedengaran baik PDRM, SPRM, KDRM mahupun dari apa yang dipanggil suruhanjaya.


Kini macam-macam boleh berlaku kepada rakyat. Celaru habis! Rakyat yang sudah bodoh akan terus menjadi bodoh jika terus percaya dapatan-dapatan bodoh. Rakyat yang dulu bodoh mungkin boleh tiba-tiba menjadi cerdik dengan tak logiknya berita dan dapatan bodoh. Manakala rakyat yang cerdik rasanya tak mungkin menjadi bodoh kerana mendengar benda-benda yang berbunyi tolol!


SPR kata tuntutan 8 perkara oleh BERSIH 2.0 ’mengancam keselamatan negara’, ewah! Agaknya bagi SPR, ini lebih bahaya daripada ’penganugerahan’ Mykad kepada warga asing untuk didaftarkan sebagai pengundi dalam daftar pemilih? Dari daftar pemilih SPR pengundi yang lahir di kurun ke 18 masih ada lagi sebagai pengundi! BERSIH tuntut guna dakwat kekal yang lebih murah, SPR nak guna sistem biometrik yang berkos lebih tinggi! BERSIH tuntut tempoh kempen 21 hari, SPR kata tempoh itu akan menyebabkan kos kempen tinggi. SPR yang berkempen ke? BERSIH 2.0 tuntut direformasikan undi POS agar terjamin kerahsiaan pengundi POS, SPR kata tak boleh hapus undi POS! Laaa...boddoww!!


Dari PDRM, katanya orang mati itu, tulang rusuk patah mungkin kerana CPR. Logik jugaklah tapi alangkah bangangnya, pegawai hospital yang memberi CPR itu. Bapak gergasi kot yang memberi CPR itu? Yang paling pening, gigi patah kerana terjolok getah plastik melalui mulut! Alahai...carilah alasan yang logik sikit, jatuh atas tangga ke, jatuh tersembam ke! Terjolok getah plastik? Eh..eh..eh...ehhh...macam tak cerdik je bunyinya!


Dari suruhanjaya TBH pula dapatannya bunyi membunuh diri akibat soalsiasat yang 'agresif, tidak wajar, maka langgar peraturan' oleh SPRM!


Wujudkan suasana siasatan yang aggresif, tidak wajar, langgar peraturan itu tidakkah itu merupakan usaha ke arah membunuh? Jadi tak payah sebutlah bunuh diri tu, sebut je mahu dibunuhnya sebab tekanan yang aggresif itu adalah perkara utama yang menyebabkan berlaku kematian! Macam Yahudi-lah, sekat segala bantuan ke Gaza bukan bertujuan untuk penduduk Palestin di Gaza hidup sihat segar bugar dengan aman damai melainkan untuk tujuan pelan-pelan membunuh mereka, biar penduduk Palestin pelan-pelan kebulur, lepas itu mati! Membunuhlah tu...rasa akulah! Kan?


Entahlah rasanya selagi Umno/Bn tak dijatuhkan, selagi itulah akan banyak kedengaran alasan-alasan yang tidak berintegriti dan mengarut kerana agensi-agensi kerajaan, jabatan-jabatan kerajaan habis jadi celaru dan keliru! Kesian kerana pemerintahan Umno/Bn, pegawai-pegawai atasan kerajaan menjadi haru!


2 comments:

Anonymous said...

Tunggu masa je depa ni...kalau rakyat tk dpt hukum mereka di dunia ni..di akhirat pasti..itu janji Allah...

Anonymous said...

kejab boleh bagi stadium kejap tak
boleh pulak . Tu yang haru biru.