Followers

Sunday, July 17, 2011

Antara 1Malaysia yang tak menjadi dengan 1Malaysia sejati!


Gagasan 1Malaysia Najib Razak kelihatan macam ada yang tidak kena. Tidak cukup orang dewasa maka ibu itu terpaksa memimpin sianak kecil untuk menyain kempen 1 juta sokongan. 1 juta!!?? Begitulah resahnya puak-puak Umnoapco dengan gagasan 1Malaysia yang tidak menjadi ini. Berapa banyak agaknya kos yang terpaksa dikeluarkan untuk kempen-kempen seumpama ini.

Tidak terkejut jika sekiranya nanti, kempen ini akan masuk 'menghantui' IPT-IPT, sekolah-sekolah, tadika-tadika, kandang-kandang lembu, kerbau, kambing dan ayam daging untuk sokongan 1 juta bagi melawan FB 100,000 mendesak Najib Razak berundur!


Dalam kelam-kabut dan resah gelisah puak-puak songkok tinggi mengampu dan membodek bos yang mengeluarkan idea gagasan 1Malaysia yang tiba-tiba sama dengan kempen 1Israel yang pernah berlaku di negara Yahudi itu, tiba-tiba BERSIH 2 dan Pakatan Rakyat telah menunjukkan 1 Malaysia yang sejati pada 9 Julai 2011 yang lalu dalam himpunan BERSIH 2 oleh rakyat pelbagai kaum. Maka kerananya, resah gelisah terus menghantui puak-puak ini, bimbang kalau-kalau 1Malaysia yang tidak menjadi itu dan penuh hipokrasi itu, akan senasib dengan Islam Hadhari sedikit masa lagi!

Buat pemulaan ini himpunan BERSIH2.0 yang dizalimi, cincin dan gelang berjuta telah mula menyingkap kekekotoran gagasan itu!

No comments: