Followers

Wednesday, June 08, 2011

Mahathir baru keluar hospital cari sakit lagi, dah tak pasal-pasal kena 'tempeleng' 3 biji

Tak pasal-pasal sebaik keluar dari hospital Mahathir kena ‘tempeleng’ 3 biji. Sepatutnya selepas keluar hospital tak payahlah cari sakit. Duduk je diam-diam dalam rumah, berzikir ka, baca buku agama ka, buat solat sunat banyak-banyak ka, tapi takk, Mahathir cari penyakit jugak. Dah kena ‘tempeleng’ !


‘Tempeleng’ pertama daripada Saifuddin Nasution. Setiausaha Agung PKR itu ‘tempeleng’ Mahathir sebagai AHLI POLITIK HAPRAK! Saifuddin kata begitu kerana Mahathir kata Karpal halang pelaksanaan hudud sedangkan diri dia sendiri merupakan penghalang tegar pelaksanaan hudud! Tak ada lagi dalam Malaysia yang dianugerah haprak secara individu kecuali Mahathir. Selama ini yang orang tahu hanya Melayu penyokong Umno yang mudah lupa sahaja, yang Mahathir kata HAPRAK, rupanya apabila Saifuddin bagi tahu, baru orang sedar, Mahathir lagi HAPRAK! Cheh!


‘Tempeleng’ kedua dari Karpal Singh yang berdiri pun tak mampu. ‘Tempeleng’ Karpal lebih perit daripada ‘tempeng’ Saifuddin. Kata Karpal, Dr Mahathir yang sedang “meniti usia yang senja” sepatutnya menggunakan sisa-sisa kehidupannya supaya bertaubat atas segala salah laku silamnya, “Dia banyak buat kesalahan (semasa menjadi perdana menteri) dan sepatutnya menggunakan sisa-sisa kehidupannya untuk bertaubat kerana banyak bersalah kepada negara dan rakyat,”. Adoii….Karpal pun tahu apa ia itu taubat, Mahathir tak sedar-sedar jugak lagi! Nampaknya lagi banyak Mahathir bercakap lagilah orang faham bagaimana keadaan Mahathir sekarang!


‘Tempeleng’ ketiga dari Tok Guru Nik Aziz. Lagi bisa walaupun Tok Guru berjalanpun bertongkat. Nasib baik Tok Guru tak ketuk dengan tongkat! ‘Tempeleng’Tok Guru bunyinya ‘kelepeh’ je tapi hah engkau bahana…Kata Tok Guru “Seingat saya orang yang menghantar surat kepada kerajaan negeri Kelantan agar tidak melaksanakan hudud satu ketika dahulu namanya ialah Mahathir Mohamad bukannya Karpal Singh. Barangkali orang yang bernama Mahathir Mohamad ini sudah lupa, untuk tujuan mengingatkannya saya boleh tunjukkan surat itu, ia masih ada dalam simpanan saya,”. Aku bimbang dengan ‘tempeleng’ Tok Guru itu Mahathir menjadi lupa sungguh!


Aku berdoa semoga Mahathir berhentilah cari penyakit. Duduk diam-diam kat rumah dan ikut jejak Pak Lah! Sudah-sudahlah tu!


No comments: