Followers

Saturday, May 28, 2011

Proses pembangunan paling cemerlang yang hanya Umno/Bn mampu lakukan....

Dalam gumbira menyambut berita Ron95 tidak naik harga, tariff elektrik pula dikaji-kaji akan dinaikkan! Itulah negara 1Malaysia di bawah pemerintahan Umno/Bn, pemerintahnya, yang hanya mereka yang pandai membuat dan membawa pembangunan dalam 1Malaysia ini, kini tak ada fikiran lain,hanya kerja nak naik sahaja! Nampak sangat 1Malaysia sudah semakin kotai!

Kenapa kotai ? Kerana hanya para pemimpin Umno/Bn sahaja yang pandai memerintah. Itulah sebab kotai. Bahana takbur para pemimpin Umno tertunai sudah dengan bala pelataka yang dipanggil kebuntuan menghadapi kemelesetan ekonomi.


Selama ini para pemimpin Umno sibuk menyongsangkan pemikiran rakyat yang kurang membaca dengan falsasah hanya kerajaan Umno/Bn sahaja yang pandai, boleh dan mampu membawa kesejahteraan dan pembangunan untuk rakyat. Ya....kini sampailah ke tahap pembangunan menaikkan harga barangan keperluan rakyat! Pembangunan yang paling menggembirakan para pengundi Umno yang kurang membaca dan berfikir. Asalkan Umno ya.....miskin pun tak apa!


Harga gula sudah naik, harga barang-barang keperluan dapur banyak yang naik, harga sayur, ikan dan ayam tak usah cakap, harga minyak Ron97 kalau boleh pemimpin Umno/Bn mahu naikkan hari-hari, harga makan para pelajar di perantauan pun naik hingga ada para pelajar yang makan nasi dengan hanya berlauk ikan goreng dan berkuah kicap tanpa sayur dan lain-lain, harga makanan dan kuih muih di kantin-kantin sekolah dan institusi pendidikan turut naik, harga gandum dan beras...tunggu saja !



Harga minyak Ron 95 yang cemas-cemas mahu dinaikkan akan tetap dinaikkan. Bila? Jika hari ini Umno/Bn menang PRU ke 13, tak lama selepas itu harganya akan naik! Fitnah? Apa pula fitnahnya! Sebelum PRK Tenang dulu, harga minyak dikatakan tidak akan naik tapi sebaik selepas Umno/Bn menang PRK Tenang semua terbuntang biji mata 1Malaysia mendengar pengumuman kenaikan harga Ron 7! Ini juga akan berlaku kepada harga Ron95 jika Umno/Bn menang PRU ke 13 nanti!


Jom kita menangkan Umno/Bn lagi kerana menaikkan harga keperluan rakyat atas projek pembangunan penyelarasan subsidi, selepas kemenangan itu adalah pembangunan paling cemerlang yang hanya mampu dilakukan oleh pemerintahan Umno/Bn!


No comments: