Followers

Tuesday, March 29, 2011

Begini taraf politik melayu UMNO

Permainan politik yang menjadi amalan para pemimpin UMNO cukup memalukan maruah orang Melayu. Dengan permainan politik yang begitu kotor oleh para pemimpin parti UMNO yang mendakwa sebagai parti orang Melayu, tidak keterlaluan jika sekira dijangka bahawa tanggapan bangsa-bangsa lain kepada orang Melayu begitu teruk sekali. Bukan kerana bangsa Melayu tetapi kerana UMNo yang mendakwa ianya sebagai parti orang Melayu.

Apakah tidak memalu dan menjatuhkan maruah bangsa Melayu jika sekiranya para pemimpin UMNO sering didakwa menjalani permainan politik dan kehidupan mereka berbelit-belit dengan rasuah dan pecah amanah. Tidak pecah amanahkah UMNO apabila antaranya menghilangkan RM52 bilion saham bangsa Melayu. Hal lesap ini 'diakui' sendiri oleh Perdana Menteri UMNO dari bangsa Melayu!

Politik kotor UMNO terus memalukan bangsa Melayu sebagai bangsa yang beradab sopan dan mempunyai pegangan agama yang kuat, apabila para pemimpin UMNO bersama kuncu-kuncunya terus menggunakan isu seks Liwat 1 dan mengskripkannya di mahkamah secara detail untuk dipapar pula dalam pelbagai medium media massa yang diperhambakan oleh UMNO.

Sebaik kes Liwat 1 yang cuba menyadongkan Anwar Ibrahim tersadong, maka direka pula kes Liwat 2. Dikatakan direka kerana apa yang terskrip dalam mahkamah menguatkan asas dakwaan bahawa ianya memang direka oleh satu plot konspirasi. Kuncu-kuncu UMNO dari pelbagai pihak yang diperhambakan terus 'memainkan lubang dubur siafool' secara kotor dan menjijikkan dalam mahkamah. 'Politik jubur saifool' dihidangkan kepada rakyat saban hari tanpa segan silu untuk rakyat meyakini para pemimpin UMNO dan menolak Anwar Ibrahim. Nak kekalkan sokongan rakyat UMNO terpaksa gunakan 'lubang'

Tak ada isu lainkah yang terfikir oleh para pemimpin UMNO yang berbangsa Melayu untuk berpolitik selain menggunakan lubang taik yang kotor dan jijik itu? Inilah yang aku katakan UMNO sesungguh memalukan dan mengotor umat Melayu dengan permainan politik yang memual dan meloyakan.

Belum selesai isu lubang dubur saiful yang katanya mempunyai begitu banyak DNA berbagai anu dan sianu, tiba-tiba sekali lagi para kuncu UMNO membuat kerja jijik. Kali ini Rahim Tamby Chik yang entah bila menjadi bersih dari sebarang skandal muncul menayangkan video lucah! Sepatutnya semua ahli-ahli Risda berarak dan berdemonstrasi kerana Pengerusi Risda menonton dan menayang videao lucah.

Dengan apa yang berlaku, kelihatannya UMNO dan Seks memang tidak boleh dipisahkan. Mereka ini telah kehilangan idea dan modal kempen sehinggakan tergamak menggunakan lubang dubur budak yang tidak empuk dan menggunakan lubang kemaluan wanita (video tayangan Datuk T) sebagai kempen politik mereka.

Melihatkan gelagat para pemimpin UMNO dan kuncu-kuncunya, terasa juga dihati ini malunya menjadi orang Melayu, jika begini! Tidak ada isu lainkah yang lebih bermaruah atau sudah tiada isu pembelaan rakyatkah dalam kempen menentang musuh politik sehingga terpaksa menggunakan isu lubang dubur azizan, siafool dan lubang kemaluan wanita dalam video tersebut?

Apakah bangsa Melayu masih perlu menyayangi dan mempertahankan parti yang sudah tidak releven dengan akhlaq dan moral orang Melayu sejagat? Jika masih mengatakan ya...alangkah sedihnya menjadi bangsa yang bodoh dan dibangangkan dengan benda-benda lucah dan kotor!

2 comments:

Anonymous said...

nampak sangat garamlada ni bodoh kn.. saham melayu yg RM52B tu hilang sebab org melayu sendiri yg jual.. sebab nk duit cepat.. ape kena mengena dgn UMNO.. bodoh tu jgn lah tunjuk sgt..

Anonymous said...

anon 3.22am,

cuba buat kajian, siapa yg memperolehi banyak saham kalau bukan orang umno, jangan menganggap orang lain masih bodoh dan bengap macam orang umno. sebab orang meluat dengan perangai orang umno lah politik malaysia jadi begini. buat taik merata-rata tapi menganggap orang lain tak tahu siapa punya taik.