Followers

Monday, March 28, 2011

Pendekar bujang lapok, Prebet lapok dan kini Konspirator lapok

Zaman P Ramlee dahulu terkenal dengan Pendekar Bujang Lapok. Manakala zaman Ar Badul muncul pula Prebet Lapok. Kini zaman Najib, tiba-tiba semakin kencang muncul para Konspirator Lapok!

Selain dari Ghani Patail yang terus dominan dalam pembicaraan kontroversi Anwar Ibrahim dari dulu sampai sekarang, Umi Hafelda juga timbul ke hulu ke hilir menjaja maruah yang tidak tahu malu, menceritakan cerita-cerita buruk terhadap Anwar Ibrahim. Hinggakan dengan sedikit acahan dari Baginda, Umi terus minta Baginda meneka di mana birthmark-nya. Habis kalau Baginda kata birthmark Umi di anunya, bagaimana mahu membuktikan kepada umum bahawa birthmark Umi di situ? Umi nak panggil para wartawan dan nak tunjukkan bukti di mana letakknya tanda lahirnya kepada para wartawan terpilih? Hendak buat di mana? Di Carcosa Sri Negara juga? Nampaknya konspirator Lapok ini semakin melalut dan mengarut.


Selepas Umi, tak semena-mena timbul pula yang bernama Mahathir yang memang relevan dan dominan dalam ’menutuh’ Anwar Ibrahim. Tapi Mahathir muncul melalui buku memoirnya, yang mencoretkan pelbagai memorinya dengan satu bab khusus akan betapa ’jahatnya’Anwar Ibrahim sebagai ’pelaku liwat’! Dengan cara tersendiri Mahathir yang takut ke mahkamah apabila disapina sebagai saksi dalam kes liwat 1, terus menjadi hakim mengalahkan mahkamah perlembagaan, memutuskan Anwar memang meliwat dan bersalah berdasarkan hanya saksi-saksi 4 wanita yang juga takut mahu menjadi saksi di mahkamah! Akibat dari itu Mahathir digelar orang, sebagai nyanyok. Dan aku menambah gelaran itu antara Konspirator Lapok yang nyanyuk!


Selepas Mahathir muncul dengan buku memoir yang banyak dipertikai orang akan faktanya, muncul pula Rahim Tamby. Walaupun kurang menonjol namanya dalam kes Liwat 1 tetapi nampaknya Rahim mahu muncul cara tersendiri dalam konspirasi terhadap Anwar. Nampaknya cara Rahim muncul dengan video hitam putihnya membuktikan dia juga bertaraf Konspirator Lapok kerana mahu menjadi alim tapi akhirnya ’zip seluar’ sendiri tidak tertutup! Rahim...Rahim!!!


Dan kini, sedang sibuk Rahim berhempas pulas mahu meyakinkan umum akan video lucah yang digemarinya itu, timbul pula seorang lagi Konspirator Lapok iaitu Daim Zainuddin. Orang berbunyi, dia pun nak berbunyi juga. Akhirnya dia kata, Anwar tak mungkin jadi timbalan presiden UMNO tanpa Dr Mahathir! Betapa Lapoknya Daim kerana dia tidak akan berani untuk berkata bahawa Anwar tidak akan terfitnah sebegini aib kalau tidak kerana Mahathir!


Siapakah lagi yang akan muncul selepas ini untuk menimbulkan kembali para konspirator Lapok dalam drama fitnah Liwat 2 dan Video lucah yang kini disedang dibicarakan orang ramai?


No comments: