Followers

Thursday, March 10, 2011

Pemikiran herot seorang penjilat!

Betapa bodoh dan herotnya pemikiran seorang pengampu dan penjilat UMNO yang bernama Farahana Jamaluddin. Konon katanya spesis manusia yang gagal menggunakan otak waras ini berjawatan pengarah kepada apa yang dipanggil Jaringan Melayu Malaysia. Tak pernah dengar aku apa ke benda JMM ini selama ini!

Kalau ya pun mahu mengampu UMNO dan kepimpinannya, takkanlah dia sampai tergamak membodoh dan membangangkan dirinya dengan menyamakan TG Nik Aziz dengan Ayah Pin seorang ketua ajaran sesat yang payah benar kerajaan UMNO/BN mahu menangkapnya!

Orang tua Mahathir yang pernah berdebat dengan TG Nik Aziz pun tidak sampai menyamakan TG Nik Aziz dengan Ayah Pin ketua ajaran sesat itu. Malah Mahathir sebaliknya mengakui ilmu agama Islam Nik Aziz adalah dalam.

Mufti Perlis pernah mempertahankan keilmuan TG Nik Aziz dari tuduhan sebagai seorang yang pengamal pluralisme agama. Malah Mufti Kedah tersentuh dengan kebiadaban fitnah sepsis tak empuk ini kepada TG Nik Aziz. Masakan sama orang yang diiktiraf oleh Mufti Kedah sebagai seorang yang memahami Al-Quran dan Al-Hadith dengan Ayah Pin Ketua Ajaran sesat yang entah apa-apa itu?

Ini kan pula tiba-tiba muncul seorang budak betina yang entah datang dari mana, tiba-tiba menyamakan TG Nik Aziz dengan Ayah Pin. Budak ini agaknya seorang yang ‘putus wayar’ barangkali! Atau Farahana ini sama dengan ‘pelacur’ jalanan kupu-kupu malam di Bukit Bintang dan dari lorong belakang Chow Kit ? A’ah…ya lah kot?

No comments: