Followers

Saturday, March 12, 2011

Ku Li kata Mahathir tipu secara politik. Politik ke, apa ke, tipulah tu namanya!!

Apabila Mahathir menulis dalam memoirnya bahawa Ku Li yang menyebabkan UMNO diseret ke mahkamah dan Ku Li menggunakan rasuah wang untuk pertandingan dalam UMNO, maka Ku Li pun berbunyi bahawa Mahathir telah "menipu secara politik".

Ada pula istilah menipu secara politik? Setahu aku kalau dah menipu tu menipulah namanya tak kiralah secara politik ke apa. Pokoknya Ku Li nak kata Mahathir menipulah tu!

Ku Li agaknya baru tahu bahawa Mahathir tu begitu. Aku dah tahu 'dah lama dahh!'

Bila dulu Mahathir kata Anwar Ibrahim karate diri sendiri dalam tahanan polis, aku dah tahu dah Mahathir menipu! Kalau Mahathir kata Anwar cuba gantung diri sendiri boleh percaya juga, tapi karate diri sendiri ni terang-terang menipu! Mana ada 'powe' karate diri sendiri!

Bila Mahathir kata dia tidak terlibat dalam penahanan Operasi Lalang, aku dah tahu dah Mahathir menipu! Mana boleh Ketua Polis Negara atau Menteri Dalam Negeri lebih berkuasa dari Perdana Menteri. Woit kalau nak tipu orang biarlah benda lain!

Bila Mahathir kata dia tak ada kuasa sewaktu menjadi Perdana Menteri, aku dah tahu dah Mahathir penipu! Adakah munasabah Perdana Menteri, macam Mahathir pulak tu tak ada kuasa. Perdana Menteri taik kucing apa tak ada kuasa! Menipu lagi!!

Bila Mahathir disapina untuk ke mahkamah dalam kes liwat 1 dulu tapi lari mencecet, tak mahu hadir, aku dah tahu dah Mahathir penipu! Orang macam Mahathir ni kalau betul dia ada bukti yang sahih, tidak mahukah dia ke mahkamah, kes Anwar Ibrahim pulak tu? Itulah peluang dia ! Tapi dia penipuu!!

Banyak lagilah kalau nak dikisahkan bab penipunya dia. Ku Li baru tahu!!!?


No comments: