Followers

Wednesday, March 09, 2011

Aku rasa, orang tua itu sedang ajar ajaran sesat...

Dalam keadaan rumah kata pergi, kubur kata mari, masih tergamak memfitnah orang berzina. Aku tak faham apa yang orang tua ini mahu buktikan. Makin hari makin melalut.

Nampaknya dia menjadikan dirinya peguam dan sekaligus sebagai hakim dalam mahkamah. Membuat pertuduhan tanpa bukti dan saksi yang yang menepati syarat, kemudian menghukum orang yang dibencinya itu berzina dan meliwat.

Betul atau tidak apa yang ditulis itu bukan isunya tetapi bukti dan cara saksi itu digunakan merupakan isu yang menunjukkan dia sedang dan terus memfitnah orang yang dibencinya.

Orang tua ini memang dan semakin teruk. Aku tidak tahulah bagaimana nanti di mahkamah Allah dia mahu berdepan orang yang difitnahnya dengan saksi-saksi hearsay-nya. Sedangkan di mahkamah dunia ini pun dia tidak pernah berani hadir untuk menjadi saksi dalam mahkamah dan saksi-saksi yang dikatakan saksi itu begitu tegar tidak mahu menjadi saksi dalam mahkamah seperti mana yang ditulisnya? Menuduh dan memfitnah orang sesedap mulut tetapi apabila dipanggil ke mahkamah untuk menjadi saksi lari terlondeh seluar!

Bagi aku, cakap orang tua ini sudah tiada nilai kewarasan lagi hanya penuh dengan dendam kesumat iblis dan syaitan yang menyesatkan. Jangan tuduh orang berzina jika tiada saksi dan jika saksi tidak mahu ke mahkamah. Aku rasa orang ini sedang mengidap sejenis gila dari salah satu 99 jenis gila!

Sah orang tua ini sedang mengajar ilmu yang sama sekali sesat dan tidak mengikut ajaran Islam. Jika semua orang mengikut perangai buruknya itu, maka semua orang boleh menulis dan menuduh orang-orang yang dibenci telah melakukan zina dan meliwat dengan orang itu dan dengan orang ini.


No comments: