Followers

Friday, February 25, 2011

Najib 'maksum' ke?

UMNO kian menjadikan dirinya semakin tidak relevan kepada rakyat Malaysia terutama kepada bangsa Melayu. Sikap para pengampu UMNO yang keterlaluan membodek sehingga gagal melihat kebenaran menggambarkan kegelapan hati mereka. Semua ini mungkin juga arahan dari para pemimpin yang terasa maruah mereka kian tercabar. UMNO akan mengganggu siapa sahaja dan semua orang, jika batang tubuhnya disentuh walaupun sentuhan itu bertujuan memberi rawatan. UMNO semakin isim nampaknya!

Kritikan para pengampu UMNO kepada Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz, CEO Maybank Investment Bank yang memberi pandangan pakarnya bahawa perlantikan Isa Samad selaku Pengerusi FELDA memberi kesan buruk kepada pasaran saham, menggambar kebenaran apa yang aku dakwa terhadap UMNO.


Aku tidak pelik kritikan kasar dan ‘gila babi’ sehingga mendesak meletak jawatan seumpama itu ditujukan kepada Tengku Zafrul jika dia Setiausaha Agung PAS atau Ketua Penerangan PAS. Ini Tengku Zafrul CEO Maybank Investment-lah! Dia orang yang pakar dalam pasaran saham, pelaburan, ekonomi dan seumpamanya. Dia bukan ahli politik. Dia kelihatan bukan bermain politik. Dan pun nampak tak gaya macam orang PKR atau DAP malah macam PAS jauh sekali! Dia memberi pandangan selaku orang yang dekat dengan pasaran saham, apa pasal pulak ‘badak-badak’ UMNO ini desak dia letak jawatan kerana hanya kritikan professional kepada perlantikan Isa Samad?


Inilah yang aku kata gila babi. Lepas ini mesti ada orang marah aku kerana aku guna perkataan gila babi! Memang gila babi! Sampai tak boleh dikritik ini dah sampai standard Mubarak dan Muammar ni !


Maksumkah Datuk Najib, hingga tidak boleh dikritik sedangkan kritikan itu pula bukan berasaskan rekaan atau dengki khianat, tetapi implikasi yang benar-benar berlaku dalam tindakannya melantik Isa Samad yang semua rakyat Malaysia tahu memang ada rasuah wang dalam UMNO? Konon kritikan itu memperkecilkan keupayaan Isa Samad! Alahai...UMNO...UMNO!!


Para pengampu UMNO seperti Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang dan Ketua UMNO Bahagian Cheras waraslah sedikit kalau mahu mengampu pun! Kritikan kepada golongan profesional yang amanah dan berintegriti seperti Tengku Zafrul daripada orang-orang politik yang kuat mengampu pemimpin UMNO menyerlahkan tanda-tanda keruntuhan UMNO yang nyata. Para pengampu dan para pemimpin UMNO telah memberi pengajaran yang tidak baik dan buruk kepada ahli-ahlinya. Dan ini dipandang oleh rakyat yang semakin hari semakin cerdik.


Kalau kerajaan UMNO/BN merasakan mereka terlalu maksum sehingga tidak boleh ditegur seperti kerajaan Mubarak , Zainal Abidin dan Muamar Gaddafi, tunggulah masa UMNO akan dikuburkan!

2 comments:

azman kamarul said...

dia tu bukan maksum...adalah macam daun ketum....

tommy said...

UMNO :(