Followers

Monday, February 28, 2011

Jangan layan sangat orang tua tu, doakan sahaja biar dia panjang umur, biar dia melihat segala kerosakan dari air tangannya

Orang tua itu tegar mengecam penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang disifatkan sebagai pengkhianat bangsa Melayu kerana sanggup memecahbelah perpaduan ummah hanya semata-mata untuk kepentingan politik.

Beliau berkata Anwar sanggup memecah belahkan orang Melayu untuk meraih sokongan semata-mata membolehkan beliau ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri, Nik Abdul Aziz pula menjadikan isu agama untuk mengkafirkan orang lain dengan membuat andaian orang yang berjuang untuk bangsa adalah orang kafir.

Setakat menuduh Anwar Ibrahim dan Nik Aziz apalah sangat bagi orang tua itu. Dia malah pernah membuat tuduhan yang lebih dahsyat daripada itu kepada sesiapa sahaja yang dia nak tuduh! Jadi kalau kita layan sangat orang yang suka merapu dan kerap melalut macam ini, kita membuang masa sebenarnya. Hendak kata apa orang yang kata macam ni?:

  1. ”Siapa tau janggut Nabi macam mana? Siapa biasa tengok janggut nabi? Ada gambar? Kita tak tahu. Ada pula yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tahu. Kita tak tahu sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke? Tak ada? Pisau cukur pun tak ada masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana-sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir”.(Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, 1997, Majlis Tertutu pMajlis Agama Kebangsaan, pita rakaman, detik.daily.tripod.com/ Julai T30julai.htm)

  1. ”Yang salah ialah kita kerana mengutamakan penutupan aurat dan bukan pencegahan jenayah nafsu seks yang merupakan tujuan utama ajaran Islam. (Dr Mahathir Mohamad, 5 September 1997. PWTC, Perhimpunan Agung UMNO, pita rakaman).

  1. ”Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka tidak pernah tamat.” (Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO, pita rakaman)

  1. ”Hukum rejam kepada penzina adalah primitif.” (Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad kepada wartawan 3 Mac 1994 di Nilam Puri Kelantan.

  1. “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini,” (Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994, pita rakaman)

  1. “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.” (Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad 14 Julai 1992, ucapan kepada wartwan, pita rakaman.)

  1. ”Saya nak tahu siapakah di antara ahli–ahli PAS yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan? Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar, kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukuman itu nanti. (Dato’ Seri Dr Mahathir Mohamad, ucapannya, 30 April 1992 di perjumpaan Ketua-ketua UMNO bahagian Johor, pita rakaman).

Peringatan sudah, teguran sudah, nasihat pun sudah namun dia tetap tak berubah. Kita contohi sahajalah Almarhum Ustaz Fadhil yang pernah mendoakan dia panjang umur agar dia melihat sendiri kerosakan dari air tangannya. Kita terus doakan dia panjang umur agar dia melihat sendiri dengan mata kepalanya, anak emasnya Najib dan orang yang paling diseganinya Rosmah Mansur jatuh ’terguling’ dari tahta kekuasaan bagi menamat dan menguburkan pemerintahan assabiyyah UMNO.

3 comments:

azman kamarul said...

Beritahu sudah,nasihat sudah...jadi kita doakan agar Allah "sedarkan" mereka ini dengan apa cara pun...mudah-mudahan mereka sedar bahawa bumi ini ALlah swt yang cipta bukan UMNO!

Anonymous said...

Wow!.... mcm x percaye jer...

dotblogspotdotkom said...

bebaru nih ada dengar tazkirah.... kita tak mampu islam kan orang kafir... tapi memadailah jika dapat MENGISLAMKAN SISTEM.... yakni cara....

tidak semestinye yg kafir agama itu kafir sistem nye... dan yang islam agamanye ....islam sistemnye...

tengok je la sekarang.. orang islam memerintah tapi sistemnye??.. hanya ALLAH aje yang tau...

moga ALLAH bukakan pintu hati mereka ini agar sedar apa yg mereka lakukan ini amat bertentangan dengan ISLAM....