Followers

Sunday, February 13, 2011

Betul kata Isa Samad rasuah bukan masalah besar di negara Malaysia

Isa Samad berkata rasuah bukan masalah besar di negara ini kerana ia berlaku di mana-mana di dunia. Katanya "Rasuah di mana-mana, taklah teruk sangat (di Malyasia). Kalau buruk dah hancur dah Malaysia ni". Katanya lagi, "Bagi saya tak lah teruk sangat.....kerajaan pun tidaklah menghalalkan rasuah”.


Bagi Isa Samad rasuah tidak teruk di negara ini kerana rasuah berlaku di mana-mana di dunia. Maka itu totok UMNO yang telah dipandirkan mungkin tepuk tangan seronok kerana hujah bernas Isa Samad itu! BERLAKU DI MANA-MANA TAUU....so tak teruklah Malaysia!!!


Lagi pun memang betul kata Isa Samad tu, rasuah bukan masalah besar di negara ini. Kalau diterima sebagai masalah besar tak mungkin Isa Samad timbul kembali sebagai calon UMNO/BN di Bagan Pinang. Dia timbul bukan kerana memang dia nak sangat timbul tetapi kerana ditimbulkan semula oleh Najib dan UMNOnya walaupun dia pernah dihukum UMNO kerana terlibat dalam politik wang (nama lain bagi rasuah wang).


Kalau rasuah dirasakan masalah besar di negara ini oleh kerajaan UMNO/BN, tak mungkin Isa Samad dilantik sebagai Pengerusi FELDA. Orang yang pernah didapati bersalah dalam rasuah wang kerana mahukan undi, dilantik menjadi Pengerusi FELDA, memang rasuah bukan masalah besar di negara ini!


Betullah bagi Isa Samad, rasuah bukan masalah besar, hendak rasuah dengan tak nak rasuah sahaja!


Memang rasuah bukan masalah besar di negara ini selagi tidak tergadai semua tanah dan hak orang Melayu! Tanah dan hak orang Melayu masih ada sedikit lagi, jadi rasuah belum masalah besar! Bila dah habis semua...haa tu baru masalah besar...! Barulah kita kerajaan UMNO/BN akan ambil tindakan kerana kerajaan UMNO/BN sentiasa mendahulukan rakyat! Huhuhu!!!


Rasuah bukan masalah besar di negara ini.....yang menjadi masalah besar mereka yang sibuk marahkan orang merasuah seperti Isa Samad dulu tu! Dan rasuah menjadi masalah besar di negara ini hanya jika merasuah RM50 untuk elak saman trafik!


Juga yang menganggap rasuah sebagai masalah besar hanya pasaran saham yang katanya terkesan teruk kerana perlantikan Isa Samad sebagai Pengerusi FELDA. Bukan Mahfuz Omar dan Mat Sabu yang kata, tapi pakar saham Maybank!


Namun bagi Isa Samad dan UMNO/APCO rasuah bukan masalah besar!!!! Yeahh.....sapu terus!!!!!


1 comment:

Nur Misnan said...

yeah u r rite brother...
rasuah ada dimana2
nak tak nak jer..