Followers

Friday, January 21, 2011

Benar, dialah bini yang angkuh !

Bini yang bernama Rosmah Mansor yang entah siapa lantik dia untuk mewakili Malaysia dan rakyatnya, berkata, beliau tidak terganggu dengan komen negatif yang dilemparkan terhadap beliau berhubung lawatannya ke seberang laut.



Isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak itu berkata semua lawatannya diatur selepas beliau menerima jemputan daripada kerajaan atau menteri wanita sesebuah negara yang terlibat.

Oleh kerana tidak rasa terganggu maka terpaculkan kata-kata sombong seorang bini antaranya:

  1. Kepada pengkritik beliau, Rosmah berkata: "Bagi saya, jika mereka mahu bersungut, saya tidak ada isu. Biarkan saja. Saya hanya lakukan ini sebagai isteri seorang pemimpin. [Ulasan aku: aku dan yang lain bukan bersungut tapi memprotes, membangkang sikap kamu yang suka buat kerja yang tidak berfaedah dalam keadaan rakyat di negara sendiri ditekan dengan kenaikan harga minyak dan barang keperluan. Bagi kamu memang tidak ada isu kerana semua perjalanan kamu bukan menggunakan wang peribadi kamu tapi bagi kami ia adalah isu besar kerana wang perjalanan kamu itu wang cukai yang dikutip dari aku dan yang lain-lain. Sebagai isteri PM lawatan ikut PM sudah lah, ini ada pulak isteri perdana Menteri ada lawatan rasmi! Dulu Hasmah , Endon dan Jane tak adapun lawatan rasmi? Woit..kamu bukan menteri pun...sedar sikit!!]

  1. "Ia adalah tugas dan tanggungjawab saya untuk membantu setakat yang saya mampu, terutama yang berhubung usaha untuk memperkasakan wanita dan isu-isu kanak-kanak."[ Kata aku: kamu nak bantu apa, siapa yang beri tanggungjawab kepada kamu? Bukankah urusan kanak-kanak dah ada Sharizat, urusan pendidikan dan pelajaran dah ada menteri pelajaran, ada menteri luar, dan menteri-menteri lain? Kamu siapa?Apa bengapkah semua menteri-menteri kabinet yang ada ? Jangan nak buat kerja orang...penyebuk namanya!. Kalau kamu nak sibuk sangat keliling dunia, lebih kamu bertanding jadi Setiausaha Agung PBB! Tak ada orang marahpun. Sebagai isteri PM duduk diam-diam atau ikut dan jaga PM tu!]

  1. "Kita hanya membantu dari segi masa dan usaha dan (demi) kepentingan kanak-kanak dan mereka yang kurang bernasib baik, jadi apa masalahnya."[ Pendapat aku: amboi tanya pulak apa masalahnya? Masalahnya kamu berlebihan dan melampau atau mungkin kamu dah terlampau. Seperti aku kata tadi, perjalanan kamu itu siapa yang tanggung? Nak tanya ni wang siapa? Tak malukah kamu, rakyat tidak pernah pilih kamu, kamu guna wang rakyat untuk membuat lawatan rasmi. Sebagai apa kamu? F.L.O.M? Eh...tolong sikit, rakyat dan perlembagaan tak pernah iktiraf kamu sebagai F.L.O.M! Cheh... tertonggek-tonggek mengaku F.L.O.M konon, malulah sikit kepada Permaisuri Agong!]


  2. "Jadi, biar mereka kata apa yang mereka nak kata, tapi saya rasa bahawa lawatan ini sangat berfaedah bukan sahaja kepada kita tetapi kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama atau malah parti apapun yang mereka wakili," katanya menyentuh mengenai lawatannya terutama ke Oman.

[Soalan aku: Woit….cuba bagitahu, aku nak tahu sangat apa faedah yang dikatakan itu?

  1. Majoriti anak-anak FELDA dapat belajar di PERMATA?
  2. Tadika KEMAS akan di upgrade menjadi PERMATA supaya ramai-ramai anak orang kampung boleh belajar di PERMATA?
  3. Akan meningkatkan pendapatan rakyat Malaysia?
  4. Harga minyak akan turun?Harga barang makan akan turun?
  5. Ekonomi Malaysia yang hampir bangkrap ini akan pulih?
  6. Pelabur mana yang gila lagi pandir yang nak melabur di Malaysia kerana Rosmah Mansor?
  7. Kehakiman Malaysia akan bebas dari pengaruh pemimpin UMNO?
  8. Akan ditambah subsidi untuk rakyat .
  9. Rakyat Malaysia akan dapat pelajaran dan pendidikan percuma di sekolah dan IPT? PTPTN akan dihapuskan ?

Piiraah mabuk ! Sapa percaya kamu? Hantu pun belum tentu percaya kamu. CHEHH...berfaedah konon...rakyat semakin bertimbun dengan hutang!]

2 comments:

mama sara said...

yap...u rite..sapa yg tanggung semua cost?staf kt opis FLOM tu sape bayar gaji mereka?ade sesape kenal rosmah?? ckp kt die len kali nk kasi statement guna akal..bukan guna bontot..

Anonymous said...

malaysia memang taek asu jancoek