Followers

Monday, January 24, 2011

Antara tanda orang beriman dan Haramjadah!

Padu jugak ayat Harussani ni:

“Kalau lelaki dan wanita itu bukan muhrim maka mereka tidak boleh bersalam, itu haram namanya.

“(Dr) Chua kena tahu itu adalah hukum agama, bagi orang Islam yang beriman tindakan itu adalah betul kerana agama jelaskan katakan ia haram,” katanya.


Tapi Harussani hanya mampu bercakap sahaja. Tak adapun pemimpin UMNO yang rapat dengan nya pedulikan ajarannya itu. Dalam UMNO ramai lelaki dan wanita bukan muhrim bersalaman antara mereka. Kata Harussani perbuatan itu HARAM! Tapi siapa peduli Harussani? Pemimpin UMNO ada pedulikah ?

Maksud Harussani, " ...bagi orang Islam yang beriman tindakan itu (tidak bersalam dengan bukan muhrin) adalah betul.....", adalah calon PAS atau Pakatan Rakyat Cikgu Mala beriman! Jadi tak kan lah orang-orang Islam di Dun Tenang tak mahu calon yang beriman yang dimaksudkan sendiri oleh mufti UMNO sebagai beriman.

Manakala bagi orang-orang bukan Islam apakah mahu tolak seorang calon yang beriman atau dalam bahasa agama mereka itu cikgu "orang tuhan ooo...!" Mahu tolakkah itu orang tuhan ?

Kalau cara cikgu Mala menjaga budaya bersalamnya sebagai tanda beriman macam mana pulak orang yang di bawah ini? Nak kata apa agaknya?

Bagi aku, ini bukan lagi tanda tidak beriman, malah sudah sampai peringkat HARAMJADAH !


2 comments:

Anonymous said...

inilah orang jahil agama mengakui alim huhuuuu

Anonymous said...

image niia mengakui beriman tetapi jahil lebih dari kafir