Followers

Thursday, December 16, 2010

Antara yang PANDIR dan PANDIKAR...mana lebih busuk ?

Semua institusi negara kian mengalami kerosakan teruk. Tapi dengan segala kerosakan itu ,apa UMNO/BN peduli? Dasar mereka selama ini adalah dasar tidak tahu malu lantas mereka tidak akan peduli akan segala institusi yang dirosakkan selagi nadi kuasa mereka berdenyut. Demi memastikan kuasa itu mereka akan perkakaskan semua institusi seperti SPR, SPRM, PDRM, IPTA tertentu, Mahkamah, Pejabat Peguam Negara dan hari ini Speaker Parlimen DR !

Jelas bagi rakyat yang cerdik dan bermaklumat dengan sedikit keazaman untuk berfikir, akan pasti menolak segala perbuatan jahat dan diktator UMNO/BN yang demi kuasa merosakkan institusi penting negara kerana akhirnya rakyat marhaen sendiri akan menjadi mangsa.

Namun demikian, bagi segelintir rakyat yang PANDIR bertaraf ayam daging, apa yang berlaku hari ini di Bangunan Parlimen bukan perkara penting bagi mereka malah mereka tidak tahupun. Selagi tembolok mereka kenyang dan selagi mereka mampu berak setiap hari untuk akhirnya duduk dan tidur di atas taik sendiri, mereka tidak ambil tahu untuk fikirkan itu semua. Rakyat yang PANDIR ini, setiap tempoh kempen pilihanraya akan dibeli borong dan murah-murah dengan wang dari pelbagai punca seperti judi bola, pusat perjudian, rasuah projek dan sebagainya, untuk akhirnya 'disembelih' sebaik UMNO/BN menang!

Hari ini rakyat yang PANDIR, yang dulunya mengundi UMNO/BN sedang 'disembelih' dengan kenaikan harga petrol, harga barang, harga pelajaran anak-anak dan sebagainya namun mereka terus PANDIR bagaikan ayam daging yang tidak akan lari untuk disembelihkan.

Hari ini antara hari malang bagi demokrasi di Malaysia. Ingatkan rakyat yang PANDIR sudah cukup menyeksa nama baik demokrasi di Malaysia, tetapi rupanya lebih dahsyat lagi rosaknya nama baik Malaysia, apabila Parlimen Malaysia mempunyai Speaker PANDIKAR. Rupa-rupanya Speaker PANDIKAR lebih kurang sama dengan rakyat yang PANDIR malah pada hari ini lebih teruk dan haramjadah dari rakyat yang PANDIR dalam menjadi perkakas kepada UMNO/BN yang busuk kohong itu! Nampaknya walau bagaimanapun namanya PANDIKAR telah menjadi busuk dan kohong seperti mana tuannya juga.


No comments: