Followers

Wednesday, December 22, 2010

Alah....Rosmah berbelanja bukan banyak...juta je ...juta je !!

Alahhh...asyik salahkan Rosmah Mansurrrr je ! Membazirlah ! Boroslah ! Bermewah-mewahlah ! Serba tak kena !

Rosmah bukan belanja banyak mana pun!

1. Sidang Wanita Pertama HANYA RM 4.5 juta bukan RM 4.7 juta !
2. Ubahsuai Seri Perdana Putrajaya BARU RM65 juta bukan RM66 juta !
3. Peruntukan untuk Permata, RM111 juta JE lah. Kalau RM112 juta sungguhlah banyak!
4. Perjalanan PM Najib ke luar negara bawa Rosmah BARU RM9juta....
5. Belanja buat Festival Fesyen Islam bukan mahal sebab itu pilih Monte Carlo...kat situ paling murah ! JUTA saje !!

Apalah..... Rosmah berbelanja secermat macam tu pun bising. Kesian kat Rosmah, dahlah teruk memerah idea untuk Najib, kena marah pulak ! Kalau campur-campur semua tu bukannya banyak lah bodoh wahai pengundi-pengundi totok UMNO ! Sikit je...juta je ! Juta je tau tak !!!!!

Tu yang pengundi-pengundi UMNO totok, makan beras AAA Sukahati..., tu mahal tu! Membazirkan duit...jimat sedikitlah. Kenapa beli beras mahal? Beli beras hancur...buat bubur, berjimat! Nak berjimat pun bodoh ! Ikut contoh Rosmah Najib, kan pandai berjimat ! Dia berbelanja ke sana ke mari, beli itu ini, bukan duit oranglah, duit mak bapak dia! Harta Pesaka tok nyang dia! Itu pun dia berjimat !

Tu pengundi-pengundi UMNO, demam sikit nak ubat mahal, beli Panadol je! Bersepah Panadol kat kedai runcit. Telan je Panadol banyak-banyak. Demam sikit-sikit jangan mengada-ada. Orang kampung kena lasak...survival...survival lah !!!

Tu pengundi UMNO jangan merungut tak mampu beli ikan mahal. Beli je ikan selar kuning atau ikan tamban...boleh makan jugak apa? Jangan membazir. Ayam, beli ayam pencen je. Berjimat !

Minyak mahal, barang keperluan dapur mahal, belanja sekolah anak memeningkan, jangan merungut. UMNO dah tolong banyak pengundi-pengundi totok UMNO. Bagi kain pasang rm10 sepasang. Kain pelekat setiap tahun sehelai. Peruntukan buat bubur asyura pun dah diberi. Nak pergi haji pun bagi duit rm100. Anak nak masuk U pun dah dapat RM200 sekali seumur hidup! Duduk atas tanah tol sudah 25 tahun tak berterima kasih lagi pada UMNO? Buat sekolah batu, jalan tar, balai raya batu, padang bola, masih nak salahkan Rosmah lagi? Rosmah berbelanja bukan banyak..juta je bodoh ! Dasar pengundi-pengundi UMNO tak tahu bersyukur !! Lapar sikit bersabar....makan ala kadar je tau! Rosman Najib makan kat hotel tu, bukan dia keluar duit dia, dia berjimat! Itu orang belanja ! Orang belanja pun salah jugak ?

So pengundi-pengundi totok UMNO kena bersyukur, walaupun papa kedana, berselepat hutang tak apa, alahhh kena tolong Rosmah ! Dia perlu wang yang banyak kerana dia banyak projek. Pengundi-pengundi totok UMNO susah sikit tak apa, sebab kamu rakyat, kamu mana ada idea canggih macam Rosmah ! Kamu bodoh ! Ikut Rosmah maju ! Ikut kamu...heh ?

So aku menyeru kamu pengundi-pengundi UMNO, pangkah lagi UMNO, pangkah betul-betul, agar Rosmah Mansur boleh berbelanja ratusan juta je....juta je, selepas PRU ke 13 nanti. Itupun duit mak bapak dia, bukan duit mak bapak kamu!!! Mak bapak kamu bukannya ada duit !

So kepada pengundi-pengundi totok UMNO, kalau UMNO kalah tak ada pembangunan, kalau UMNO kalah tak ada pelabur, kalau UMNO kalah sekolah semua akan runtuh dengan sendirinya, kalau UMNO kalah jalanraya akan berlubang dan pecah-pecah, kalau UMNO kalau jambatan akan putus, kalau UMNO kalah kena makan ubi kayu, kalau UMNO kalah Jepun akan masuk semula (bodohnya lah!!), kalau UMNO kalah tiada lagi Rosmah Mansur, so pangkah lah UMNO...pangkah...pangkah !!

Tak ada hal punye selepas PRU ke 13 nanti kalau UMNO menang, Rosmah boleh berbelanja juta lagi...juta lagi...juta lagi !!! Kerana rakyat kena jaga Rosmah maka Rosmah boleh terus berbelanja demi Rakyat untuk Rosmah !!!

1 comment:

Anonymous said...

ni ckp guna akal ke ...guna nafsu..thnks 4 de info..i think u mmg sesuai di gelar stoker...evrythin about her, u know...but remember..if u gave wrong info...allah will always see what we do..