Followers

Monday, October 11, 2010

1Malaysia dan sang-sang penyamar ....

Zaman pemerintahan PM Najib macam-macam ada! Ada 1 Malaysia yang sama bunyinya macam 1Israel. Dah manalah orang tak kata tiru Israel !

Ada juga NKRA. Lain yang dimaksudkan lain dibunyikan orang; Najib Kerja Rosmah Arah. Macam-macam ! Ya lah tak ada angin masa kan pokok bergoyang !

Hehe...orang yang suka menyamar pun ramai. Ada yang menyamar jadi anak raja pada hal remaja biasa.... ada yang menyamar jadi polis pada hal pembunuh....ada yang menyamar jadi bomoh pada hal perogol....ada yang menyamar jadi jiran padahal pembunuh....

Ada juga yang menyamar jadi penumpang bas ekspress pada hal polis trafik. Ini baguslah, penyamaran demi menyelamatkan nyawa penumpang.

Antara yang paling menggemparkan ada yang menyamar menjadi pahlawan Melayu. Yang dilawannya hanya seorang budak rap Cina ! Buat malu orang Melayu je! Askar-askar Melayu rasanya lagi munasabah bergelar pahlawan Melayu dari penyamar ini. Penyamar sungguh rupanya ! Itulah kalau dah bertuankan sang katak maka hilanglah ke-malu-an !

Yang paling terkini ada penyamar First Lady sedang kan dia big lady....huhuhu... Perasan-perasan !Tak malu sungguh ! Lagi tak malu apabila dengar ceritanya tidak ada pun First Lady yang ori , yang ingin nak layan sidang kemuncak Fisrt Lady sang penyamar itu! First Lady pun ada sidang kemuncak ka? Kemuncak apa ? Kemuncak mana ?

1Malaysia..... macam-macam ada !

No comments: