Followers

Saturday, June 26, 2010

Menjadilah mereka tikus-tikus jatuh ke beras !

Maka menjadi UMNOlah 'ulamak' yang dihebuh-hebuhkan sebagai sealiran Wahabi yang memang tidak difatwa sesat oleh Islam itu namun keras aja katanya. Apa dan banyak mana yang keras tak pasti! Cuma hanya semalam 'ulamak' yang paling popular tidak kelihatan bersalam dengan Najib. Tidak dapat dipastikan apakah borangnya tersisip dalam celah-celah 40 borang yang berikat itu atau memang borangnya tidak jadi dihantar buat sementara atau akan tidak dihantar terus untuk berkelana selamanya.

Lebih kurang alasan mantap puak yang masuk gerombolan ini ialah bahagia kerana mempunyai atau akan diberi ruang berdakwah yang luas. Di sini aku terasa nak tergelak !Lantak engkolah!!

Dalam keadaan majoriti rakyat tolak UMNO/BN, puak-puak ini hendak berdakwah kepada siapa? Mereka sekarang telah dilihat bukan sebagai pendakwah lagi tetapi sebagai orang politik. Banyak mana orang akan menerima dakwahnya sebagai dakwah Islamiah atau dakwah politik murahan partinya. Ini kalau sasaran dakwahnya rakyat.

Kalau sararan dakwahnya UMNO lagilah sakit. Agama Islam UMNO suka qunut, suka maulud, suka tahlil, suka nisfu saaban, suka yasin, suka marhaban, suka ke kubur di aidil fitri dan macam-macam yang seumpamanya. Maka akan bertembunglah mereka. Ularmak yang sedia ada dalam UMNO akan bertembung dengan puak-puak ini. Kerana kehadiran yang dikatakan sealiran Wahabi ini akan 'merampas' peranan golongan ularmak dalam UMNO. Tengok awal-awal Zamihan sudah bertembung dengan asri. Biar...biarkan !!

Lagipun jika mereka masuk UMNO untuk mendakwahkan UMNO maka mereka ini bagaikan anologi popular, 'membersih tong taik dari dalam tong taik' ....huhuhu !!

PAS rugi ? Tidak sekelumit pun ! Puak-puak yang dikatakan 'ulamak Wahabi ini' kelihatannya begitu eksklusif, bergaya, berprotokol dan mahal. Mereka bukan jenis orang dari golongan ulamak yang wajar berada dalam PAS yang terpaksa berselirat dengan ahli bawahan dan rakyat marhaen untuk makan nasi bungkus dan bermesyuarat sambil bersila!

Jadinya biarkan....biarkan 'tikus-tikus itu jatuh ke beras' !

No comments: