Followers

Tuesday, June 22, 2010

Dengar khabar ada orang nak masuk ke dalam tong taik...yer ker ?

Orang PAS sudah bagi tahu bahawa parti itu sudah menjadi tong taik. Tong taik itu kian membusuk. Busuknya terlalu amat. Tong itu dipenuhi dengan taik dan taik itu pula penuh dengan ulat taik. Tong itu menjadi tong taik bukan kerana tong itu,tetapi kerana tong itu hari demi hari dipenuhi dengan taik. Kata Shanon Ahmad yang paling keras dan busuk Kepala Taik!

Dulu-dulu lagi Tok Guru Haji Hadi sudah bagi nasihat, kalau nak bersihkan tong taik jangan masuk dalam tong taik kerana taik-taik dalam tong taik terlalu membusuk. Jika masuk jugak ke dalam tong taik itu, maka taik-taik yang memenuhi diserata tong akan mengenai orang yang masuk untuk membasuhnya. Sudahlah busuk semasa duduk dalam tong, keluar tong taik itu pun busuk masih melekat.

Tak ingatkah dulu zaman Mahathir, ada orang yang nak basuh tong taik lalu masuk dalam tong itu, apa yang terjadi kepadanya sekarang? Kesian !

Alih-alih hari ini tiada hujan tiada ribut, tak semena-mena ada pula seorang lagi katanya nak masuk ke dalam tong taik, apa tujuannya tak tahu. Tak kan nak bermain dengan taik kot! Amboi!

Agak-agaknya tujuan orang itu nak bersihkan tong taik itu, tapi kita tengoklah nanti apa terjadi kepadanya jika dia masuk sungguh ke dalam tong taik itu. Mampukah dia mengeluarkan kepala taik dari tong taik atau kepala taik itu akan naik ke atas kepalanya.

Bagi orang PAS, Tok Guru Nik Aziz dah bagi tahu dalam muktamar baru-baru ini, tak usah lagi bersih-bersihkan tong taik itu kerana terlalu busuk sangat ia, maka kita pakat buang sahaja tong taik itu ke laut bila sampai masanya nanti!

No comments: