Followers

Monday, April 19, 2010

UMNO bodoh sombong

Dalam kempen UMNO dan para bloggernya, UMNO sibuk mejnaja isu kononnya Zaid Ibrahim kaki arak. Memang dasar UMNO dasar tidak sedar diri. Sibuk kata Zaid kaki arak, sedangkan puak UMNO inilah yang banyak meluluskan lesen dan kilang arak dan seolah-olah para pemimpin UMNO yang ada sekarang tak pernah menyentuh air kencing syaitan itu ! Boleh percaya ke pemimpin-pemimpin UMNO yang ada searang tidak menyentuh air kencing syaitan itu ?

Dengan sikap UMNO yang begini, sepatutnya para grassroot UMNO rasa malu dengan parti mereka. Pembelit dan pengauta. Kena kat orang, dia paling kuat mengata, kena kat dia ,senyap seribu bahasa dan guna Akta Hasutan untuk tutup mulut rakyat.

Zaid dah kata, dia dah mohon ampun dengan Allah tentang kisah dulunya itu. Dia telah pun menunaikan fardhu haji.

Sepatutnya UMNO berbangga kerana seorang insan telah insaf dan mohon ampun dengan Allah. Ini tidak, memang UMNO zalim, orang yang telah insaf dijaja lagi keburukan yang dulu-dulu. Kalau begitu lebih baik UMNO jaja keburukan Khalifah Omar Al-Khatab sebelum Islam dulu !

UMNO ni memang basa tak reti basa dan tak faham Islam sungguh. Memang jelas UMNO tak faham Islam atau begitulah agaknya rupa Islam 1Malaysia yang saling tak tumpah macam Islam Had Hari juga rupanya!

Semoga penyokong-pengundi UMNO di Hulu Selangor, tidak menjadi seperti UMNO yang zalim dan tidak ada otak, untuk berfikir bahawa orang yang telah insaf patut diberi sokongan bukan di korek dan dibongkar kelemahan dan kesalahan lamanya!

Sekurang-kurangnya Zaid telah pun minta ampun, orang di bawah ini dah minta ampun ke belum ?

No comments: