Followers

Wednesday, April 14, 2010

Mereka ini pejuang Melayu-Islam atau pejuang Najib-Rosmah ?

Pendedahan Datuk Seri Anwar di Parlimen mengenai kewujudan agen-agen zionis-yahudi di Bukit Aman memperlihatkan kepada rakyat akan sikap dan rupa sebenar wakil-wakil rakyat BN khususnya UMNO.

Dalam kontek perjuangan Melayu-Islam yang konon kata menjadi perjuangan UMNO, apakah benar dan ikhlas parti UMNO dalam perjuangan mereka itu dalam isu apabila kita berbincang soal APCO dan Asiasoft.

Nampaknya tiada satu pun wakil-wakil rakyat UMNO yang bangkit mengecam kerajaan khususnya KDN pemerintahan Najib dalam mengurus keselamatan negara. Mereka tidak pun mengambil langkah untuk menghalang kelemahan pemerintahan Najib itu dari berulang lagi di masa lain sebaliknya begitu sibuk mewarnakan Anwar Ibrahim sebabgai musuh mereka.

Sikap wakil-wakil rakyat UMNO ini menjelaskan lagi rupa mengampu mereka. Mereka sedang mengampu pemerintahan Najib. Agaknya jika Najib tidak diampu, mereka akan miss soru !

Sepatutnya wakil-wakil rakyat UMNO yang menjadi harapan pengundi-pengundi kampung yang tidak tahu apa-apa itu, bersikap jujur dan berintegriti dalam kerja buat mereka. Jangan terlalu mengampu kerana kelak menjadi bahan ketawa dan meluat orang lain kerana biasanya orang yang kuat mengampu akan nampak bodoh dan tongongnya. Bayangkan budak berusia 17 tahun dengan konfiden boleh mempermainkan dan menipu serta memperbodoh salah seorang exco Pahang dari UMNO dan orang kuat JKLN mungkin penyokong kuat dasar-dasar kerajaan UMNO! Inilah akibatnya - tak habis-habis mengampu !!

Sepatutnya Wakil-wakil Rakyat UMNO bangkit bertanya secara bijak dan rasional untuk mengatahui lebih mendalam pendedahan Anwar Ibrahim bukan menjadikan Anwar Ibrahim 'beg tinju mereka' agar Anwar jangan terus bercakap isu 2 egen zionis- yahudi di Bukit Aman itu!

Perjuang Melayu-Islamkah mereka ini ? Dari parti yang sensitif dengan nasib dan perjuangan Palestinkah mereka ini ? Atau mereka ini bukan pejuang Melayu-Islam tetapi pejuang Najib dan Rosmah !

Wahai orang-orang Melayu, nilailah mereka ini dengun penuh cerdik bukan dengan akal yang beku !

No comments: