Followers

Saturday, March 20, 2010

Wajah UMNO semakin hari semakin hodoh dan buruk !

Setiap hari mendatang, wajah UMNO semakin hodoh dan buruk. Hodoh dan buruk kerana perangai para pemimpinnya. Berhentinya Pak Lah disangkakan wajah UMNO akan semakin menarik namun tidak begitu jadinya. Kepimpinan Najib-Rosmah menjadikan UMNO semakin huduh dan buruk.

Demi mempertahankan kuasa yang kian lemah kepimpinan UMNO yang mendominasi kerajaan Persekutuan akan buat apa sahaja. Seperti yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim, dia menari beberapa saat kerana meraikan kaum Indian yang sedang ditekan oleh polis dalam satu ceramahnya, menjadi satu kesalahan besar kepada UMNO. Namun kata Anwar, pemimpin UMNO mentekedarah arah tak salah bagi UMNO !

Hari ini Najib 'suruh' peguam 4tail siasat pendedahan Zahrain pahlawan......... kalau-kalau perbuatan Anwar dalam menjayakan 16 September yang tidak berjaya itu ada melanggar undang-undang negara. Kalau orang, siasat ! Tapi diri sendiri yang meruntuhkan kerajaan PR Perak secara haram dan katanya ada menculik beberapa ADUN PR tak payah siasat kerana sah belaka !! Itulah 'integriti' pemimpin UMNO !

Pemerintahan UMNO memang kacau. UMNO bukan sahaja kacau pemikiran rasional orang-orang Melayu luar bandar, UMNO juga kacau orang-orang Cina dalam MCA. Sudahnya Kaa Ting dengan Choo Ha yang awal-awal timbul ! Yang sedang berebut, sedang kebingungan 'dibelit' UMNO. UMNO juga kacau orang-orang Indian tapi Samy Vellu tak kisah sebab parti India Makkal Shakti yang Najib 'tubuh' itu dah lesap ditelan jerebu politik.

Itulah kepimpinan UMNO sekarang. Apalah agaknya yang mereka buat dalam membaiki ekonomi, sosial dan pendidikan negara ? Tak nampak ! Yang kelihatannya wajah UMNO semakin hari semakin hodoh dan buruk !

Ada lagikah orang Melayu yang cerdik-cerdik hendak sokong UMNO dalam pilihanraya akan datang ?

No comments: