Followers

Saturday, March 06, 2010

Ke mana dan bagaimanakah perjuangan Zul selepas ini ?

Zulkiflli Nordin Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru dipecat dari PKR...huhuhu...!!

Itulah agaknya perhitungan yang dimahukan oleh YB Zul, maka hari ini dia dapat. Suka atau tidak dia akan keputusan PKR itu hanya YB Zul yang tahu. Logiknya kalau perhitungan itu yang dia mahu maka sukalah dia gamaknya.

Persoalannya apakah YB Zul akan buat rayuan dalam masa 14 hari ? Tilik kepada gaya dan cara dia, jangan harap rayuan akan dibuatnya.

Persoalan kedua ke manakah agaknya YB Zul selepas ini ? Berkelana atau menjadi UMNO punya atau Perkasa-lah dia ? Semuanya berkemungkinan namun tidak mungkin ke DAP yang cukup dibencinya atau payah menjadi PAS kerana dia susah nak PAS !

Gamaknya...yakinlah dia, kalau dia ke UMNO maka mantaplah perjuangan Islam-nya...!! Maka akan pakai tudunglah Rosmah Mansur? Maka akan tidak 'sembahlah' para PM UMNO akan patung di Tugu Negara ? Maka akan bertambah mantaplah 1Malaysia Najib dan Rosmah setanding Islam Hadhari? Maka akan selesailah isu Kalimah Allah kerana MCA, GERAKAN dan MIC bukan macam DAP yang 'jahat' itu! Huu...bagusnya UMNO kerana ada YB Zul ? UMNO perlu cepat ambik Zul atau sekurang-kurangnya jadikan dia Bebas yang condong UMNO. Sama ada ada syarat atau tidak itu terpulang kepada YB Zul. Tapi pejuang mana ada syaratkan ?

Katakan pula YB Zul ke Perkasa, pasti tidak boleh menjadi Presiden kerana itu hak IA. Susah payah IA buat Perkasa sampaikan dengan mudah boleh terbit akhbar, mana boleh YB Zul jadi Presiden ? Tak boleh...!!

Tapi sekurang-kurangnya agaknya dengan ada gandingan YB Zul dan YB IA maka akan mantaplah perjuangan bangsa Melayu-Islam (seperti yang disebutnya..). Maka:

1. Akan tertebuslah nanti Tanah Rezab Melayu yang banyak hilang kerana 'digadai' UMNO/BN?

2. Maka akan tertebuslah nanti pulau batu orang Melayu iaitu Pulau Batu Putih yang tergadai kerana bijaknya Peguam Negara Malaysia dan Menteri Luar Malaysia pada waktu itu? (Huhuhu..Rais Yatim kata keputusan menang-menang !!! Begitu rupanya keputusan menang-menang - Singapura dapat Pulau, Malaysia dapat batu...)

3. Maka akan merasalah kembali biasiswa untuk anak-anak Melayu ?

4. Maka tidak makan makanan segera lagi lah anak-anak Melayu di IPTA dan IPT ?

5. Maka akan kembalilah semula penguasaan 30% peratus ekonomi Melayu?

6. Maka akan martabatlah kembali Bahasa Melayu dalam sistem pendidikan negara ?

7. Maka akan tertebuslah kembali banyak kampung-kampung Melayu di Pulau Pinang yang hilang selama UMNO/BN memerintah Pulai Pinang dulu?

Semuanya itu agakanya...antara kejayaan yang akan dikembalikan oleh Perkasa IB dengan perjuangan mantap YB Zul kalau Yb Zul pilih Perkasa-lah ! So orang Melayu jangan bimbang, kita tunggu masa sahaja untuk bersorak .....

No comments: